گفت وگوهای راهبردی؛ محور رایزنی فواد حسین با بلینکن

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره گفت وگوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد به رایزنی پرداخت.

گفت وگوهای راهبردی؛ محور رایزنی فواد حسین با بلینکن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، فواد حسین وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن درباره گفت وگوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد رایزنی کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت خارجه عراق خاطرنشان کرد: در این تماس تلفنی فواد حسین با همتای آمریکایی بر ضرورت ادامه جلسات گفت وگوهای راهبردی میان دو کشور تاکید شد.

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد: کوشش های مستمر دولت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی با هدف دور کردن بحران از عراق است. نزاع های منطقه ای و تنش های بین المللی میان بعضی کشورهای منطقه بر اوضاع داخلی عراق تاثیر منفی می گذارد.

وی تاکید نمود: بر این اساس و درک تبعات آن، عراق به منظور کاستن از تنش و نزاع های محیط پیرامون به اقدام مشترک با همتای آمریکایی و بعضی وزیران خارجه بعضی کشورهای همسایه عراق روی می آورد و همه اینها به تفاهمات جدید و راه حل دائمی احتیاج دارد.

از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا حامی اقتصاد عراق و تقویت شراکت و پویایی مالی عراق در همه زمینه هاست. هماهنگی میان دو کشور درباره کرونا لازم است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت جدید آمریکا اهمیت زیادی برای روابط میان دو کشور قائل است و وزارت خارجه آمریکا بر ادامه گفت وگو و ادامه روندی که در دور قبلی مذاکرات راهبردی حاصل شده است، تاکید دارد و طبق آن به پیش می رود. دولت بایدن در کنار دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1276

به "گفت وگوهای راهبردی؛ محور رایزنی فواد حسین با بلینکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوهای راهبردی؛ محور رایزنی فواد حسین با بلینکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید