نیازمندی های منطقه ها محروم، متراکم شده است

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سفر های استانی، فرصتی برای دولت و مسئولان استان ها فراهم می کند تا بتوانند مسائل را شناسایی و رفع کنند.

نیازمندی های منطقه ها محروم، متراکم شده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حجت الله عبدالملکی در جریان سفر به این استان با حضور در نشست شورای اداری شهرستان مارگون گفت: به نیابت از رئیس جمهوری به روستای آبسردان سفلی هم سفر کردم و با محرومیت و مسائل منطقه آشنا شدم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سفر های استانی رئیس جمهوری را فرصتی مهم، ارزشمند و گره گشا دانست و تاکید کرد: ایشان کار خود را از منطقه ها محروم تر آغاز کرده اند که امیدوارم به نتایج ملموس تری دست یابیم.

عبدالملکی بیان نمود: متاسفانه سفر های استانی در شرایطی انجام می شود که دولت به لحاظ مالی به شدت در تنگنا قرار گرفته است، طی 8 سال گذشته کاری که باید انجام می شد، صورت نگرفته و نیازمندی ها به شدت متراکم شده، اما دولت مصمم است هر طور شده منابع را تامین و قدم هایی در خور مردم منطقه ها محروم کشور بردارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امشب در نشست هیات دولت، مطالب و نکات مربوط به مارگون را مطرح می کنم، در حوزه آموزش هم تلاش می کنیم به دانشگاه پیام نور فضای مناسبی اختصاص یابد.

وی با بیان این که در ارتباط با مدارس کانکسی و کپری مصوبه ای خواهیم داشت، شرح داد: قول می دهم که یک مرکز فنی و حرفه ای ظرف 8 ماه آینده ایجاد شود تا به حوزه مهارت آموزی و اشتغال منطقه کمک کند.

عبدالملکی با اشاره به ظرفیت های مارگون در حوزه گیاهان دارویی، شیلات، کشاورزی، دامداری و مشاغل خُرد گفت: هر چقدر بتوانیم مشاغل خُرد را توسعه بدهیم اشتغال هم افزایش می یابد.

وی با اشاره به ضریب پایین اشتغال در پروژه های بزرگ صنعتی گفت: باید سرمایه گذارانی با روش تامین مالی مبتنی بر قرارداد جذب شوند.

عبدالملکی در مورد آبرسانی به روستا ها و راه اندازی ادارات در شهرستان مارگون گفت: آبرسانی به روستا ها و استقرار ادارات دولتی و غیر دولتی در این شهرستان هم در نشست امشب هیات دولت مطرح خواهد شد.

عبدالملکی در مورد اشتغال با سرمایه خُرد هم افزود: در صورتی که مرکز فنی و حرفه ای بتواند با آموزش مهارت به نیرو های محلی، کسب و کار های خُرد راه اندازی کند با پرداخت تسهیلات تا 10 میلیون تومان مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با اشاره به این که بخش زیادی از مسائل به دست مسئولان محلی قابل حل است، گفت: در روستای آبسردان چند نفر درخواست مجوز برای راه اندازی طرح پرورش ماهی داده اند که امیدوارم به زودی انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1570

به "نیازمندی های منطقه ها محروم، متراکم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمندی های منطقه ها محروم، متراکم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید