مهمترین اتفاقات قرن اخیر در آمستردام

به گزارش سرگرمی تفریحی، نقش هلند در تاریخ، فرهنگ و تجارت جهانی با مقدار آن تناسب ندارد. این کشور مدیون موقعیت استراتژیک خود است. رودخانه های بزرگ اروپایی مانند راین از هلند به دریای شمال می رسند و آن را به مرکزی طبیعی برای تجارت و صنعت تبدیل می نمایند. افراد زیادی هرساله با رزرو هتل آمستردام و سفر به این شهر زیبا سعی می نمایند خاطرات فوق العاده ای را برای خود و همراهانشان بسازند. شهر آمستردام از همان روزهای اولیه خود، بیش از 700 سال پیش، موقعیتی کلیدی در صحنه هلند به خود اختصاص داده است. این شهر که از یک دهکده ماهیگیری در استان قدرتمند هلند رشد نموده است به مرکزی برای تجارت، هنر و سیاست تبدیل شد. در این مقاله قصد داریم گوشه ای از تاریخ مجذوب کننده هلند و مخصوصا آمستردام را آنالیز کنیم. اگر قصد سفر به این نقطه زیبا را دارید حتما این مطلب را بخوانید و با شهر آشنا باشید.

مهمترین اتفاقات قرن اخیر در آمستردام

قرن 20 تا 1940

قانون مسکن در سال 1901 برای انتها دادن به شرایط زندگی وحشتناکی که بسیاری از مردم تحمل کردند طراحی شد. مقامات اکنون اختیار مصادره و تخریب خانه های فقیر نشین را داشتند. قانون تازه بعلاوه حداقل استانداردهای ساختمانی را مشخص می نماید. ترتیبات تازه یاری مالی منجر به ایجاد بسیاری از تعاونی های مسکن شد. تا به امروز، آن ها بازیگران مهمی در تامین مسکن بخش عمومی در آمستردام هستند. شهر در جهت ها و سبک های دیگر توسعه پیدا کرد. مدرسه معماری آرمانی آمستردام تعدادی محله با مسکن اجاره ای کم هزینه در اطراف شهر قدیمی ایجاد کرد. یک فرودگاه کوچک در Schiphol در جنوب شرقی آمستردام ایجاد شد و 900 هکتار منطقه تفریحی جنگلی در حاشیه جنوب غربی ایجاد شد. همه این ها می توانند برای شما که درباره رزرو هتل آمستردام تحقیق می کنید، مجذوب نماینده باشند.

بهبودی و رشد

با برقراری صلح، شهر با چالش احیای دو مورد از مهم ترین مولد رفاه خود یعنی بنادر دریایی و هوایی روبرو شد. یک انبار مسکن وجود داشت که باید پاک سازی می شد و جاده های شهر باید دوباره برنامه ریزی می شد تا با ترافیک رو به رشد مقابله گردد. فرودگاه اسخیپول فرودگاه شیپول آمستردام به سرعت رشد کرد و اکنون از نظر حجم و از نظر خدمات بین فرودگاه های اروپایی رتبه بالایی دارد.

در همین حال، افزایش دسترسی آمستردام به دریای شمال یک اولویت مستمر بود. دهانه بندر و کانال ها به طور منظم بزرگ شد. با استقلال اندونزی مستعمره هلندی سابق، آمستردام موقعیت خود را به عنوان خانه تصفیه برای محصولات گرمسیری از دست داد. برای جبران، بندر آمستردام، نقش دروازه کالاهایی مانند غلات برای بازار اروپا را بر عهده گرفت. در یک دوره، رقابت شدیدی با روتردام (بزرگ ترین بندر دنیا) وجود داشت.

ترافیک و مسکن

آمستردام قبل از جنگ تقریبا برای ترافیک مدرن غیر قابل دسترس بود. حل این امر مستلزم تغییرات گسترده زیرساختی بوده است. پروژه های بزرگ پیروز مانند جاده کمربندی اطراف شهر و پروژه های مسکن تازهی مانند Bijlmermeer مسیر خوبی را فراهم کردند.

شهر فشرده

در سال 1970 یک برنامه بسیار مهم برای نوسازی شهری در دست اجرا بود. در اینجا دو دیدگاه متناقض در کار بود. رویکرد سنتی مبتنی بر شهر به عنوان مرکز تجارت و فراوری بود. البته روند نوسازی متوقف شد. این بن بست در سال 1978 زمانی که شورای شهر مدل شهر به عنوان مکانی برای زندگی انتخاب کرد، شکسته شد. مردم محلی درگیر شدند و در خصوص تغییرات مشورت کردند. در همین حال، تالار شهر به اصطلاح مدل شهر فشرده را توسعه داد. جستجو برای یافتن محل های تازه برای ساخت، در داخل و اطراف مرکز شهر ادامه داشت. پس از یک سکون طولانی، منحنی جمعیت دوباره شروع به افزایش کرد.

جنبش اسکوتر

همه چیز در حال حرکت بود، اما همچنان کمبود مسکن وجود داشت. کاهش شدیدی در تعداد افرادی که در یک خانه مجرد زندگی می کردند وجود داشت. جنبش اسکوتر به یک شبکه یاری و حمایت مستقل تبدیل شد.

قرن 21

زندگی در اولویت است، اما آمستردام هرگز ذوق خود را برای تجارت کم ننموده است. تعداد شرکت های بزرگ بین المللی که منطقه آمستردام را به عنوان دروازه اروپایی خود انتخاب نموده اند، فرصت های غنی را نشان می دهد. تصویر فرهنگی مثل همواره پویا و پر جنب وجوش است.

ادامه مقاله را هنگام یا بعد از رزرو هتل آمستردام و شروع سفر بخوانید تا کمی بیشتر این شهر و تاریخ آن را بشناسید.

فرهنگ و ورزش

آمستردام همچنان مرکز فرهنگی بلامنازع هلند است. ارکستر مشهور دنیای Concertgebouw، تئاتر باله (از کلاسیک تا لبه بیرونی تجربی)، ده ها موزه و بسیاری از گالری های هنری دیگر بازدیدنمایندگان را از سراسر دنیا جذب می نمایند. Johan Cruijff Amsterdam بعلاوه دو دانشگاه عالی و بیمارستان آموزشی دارد.

البته، آمستردام بدون آژاکس چه خواهد بود؟ در دهه 1970 طرفداران فوتبال در سراسر دنیا از عملکرد یوهان کرایف به وجد آمدند. تیم ملی هلند در مسابقات قهرمانی اروپا 1988یک پیروزی دیگر به دست آورد.

حاکمیت و خودمختاری

سال های اخیر دو تغییر مهم در نحوه اداره شهر ایجاد شده است. اولا، مدیریت غیرمتمرکز شده است. آمستردام کنار بورگومستر (شهردار) و بخشداران شهرداری، اکنون هفت شورای محلی دارد. شهرداری در خصوص مسائل اصلی حرف آخر را می زند. البته اگر تاریخ راهنما باشد، شهر همان کاری را انجام خواهد داد که همواره انجام داده است. برترین چیزهای تازه را در نظر بگیرید و آن را با آهنگ آمستردامی تنظیم کنید. به عبارت دیگر، هیچ کس تابه حال آمستردام را کسل نماینده ندیده است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2086

به "مهمترین اتفاقات قرن اخیر در آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین اتفاقات قرن اخیر در آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید