رویداد شتاب مجازی سیستم های مکاترونیکی در تبریز به کار خود انتها داد

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی اختتامیه رویداد شتاب مجازی (استارت آپ) سیستم های مکاترونیکی مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار گردید.

رویداد شتاب مجازی سیستم های مکاترونیکی در تبریز به کار خود انتها داد

علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر روز سه شنبه، سوم اسفند ماه، در آیین اختتامیه رویداد استارتاپی سیستم های مکاترونیکی مرکز آموزش های علمی کاربردی خانه کارگر تبریز اظهار کرد: یکی از مسائل و چالش های بزرگ کشور ما، اشتغال زایی است و یکی از راه های برون رفت از آن، برگزاری این رویدادهای استارتاپی و ارائه ایده های تازه به وسیله گروه های دانش بنیان و دانشجویان است که طی سالهای اخیر شاهد این حرکت های مثمر ثمر از سوی مراکز علمی کاربردی بودیم.

وی ادامه داد: مراکز علمی کاربردی خانه کارگر در این موضوعات مستثنی نبوده و کوشش های بسیار زیادی را در زمینه برگزاری این رویدادها دارند که طی هفته های گذشته بیش از هفت مورد رویداد استارتاپی در مراکز خانه کارگر کشور برگزار گردید و موضوعات خوبی را پیگیری کردند.

وی اضافه نمود: اولین رویداد فراوری شده و اولین ایده ای که به نتیجه رسیده و تجاری سازی شد، دستگاه تصفیه هوا به روش پلاسما بود که استارت آن از خانه کارگر آغاز شد و اکنون در مرحله تجاری سازی است.

محجوب گفت: ما در پی افزایش کیفیت آموزش در مراکز خانه کارگر هستیم و مهمترین موضوعی که پیگیری می کنیم، کارآفرینی است چراکه استارتاپ های مختلفی در کشور برگزار می گردد اما مهم نتیجه آنها است که به تجاری سازی و کارآفرینی برسند.

وی بعلاوه اعلام کرد: یکی از این رویدادهای مهم سیستم های مکاترونیکی است که درتبریز برگزار می گردد و جزو موضوعات مهمی است که می تواند در آینده کشور ما گره گشا باشد.

وی تاکید نمود: از این رویدادهای استارتاپی به شدت استقبال می کنیم و حمایت از گروه های دانش بنیان نیز جزو برنامه های ما است تا ایده ها و طرح های خود را مطرح نموده و به نتیجه برسانند.

دبیرکل خانه کارگر اعلام کرد: سعی داریم تا این افراد را به صاحبان سرمایه وصل کنیم تا تامین اقتصادی شوند و بتوانند ایده خود را به مرحله فراوری برسانند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی جایگاه ممتازی را در کشور به خود اختصاص داده است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در میان دانشگاه های استان و حتی دانشگاه های علمی کاربردی کشور، رتبه ممتازی دارد، مراکز علمی کاربردی باید ماموریت گرا باشند و در اسلوب های دانشگاهی فعالیت نمایند.

فرزان قالیچی ادامه داد: دانشگاه های ما به ویژه دانشگاه های علمی کاربردی وارد دانشگاه های نسل سوم یا کارآفرین شده اند که مرکز رشد، نوآوری، استقرار شرکت ها در مراکز نوآوری و برگزاری استارتاپ ها در این مراکز مشاهده می گردد.

وی اضافه نمود: فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اکنون در زمینه های مختلفی کارآفرین شده اند و تعداد آنها بسیار زیاد است و امیدواریم بیش از این در جهت جهت واقعی و اهداف واقعی دانشگاه حرکت کنیم.

وی گفت: در کشور ما ثروتمندان بسیار زیادی وجود دارد اما نتوانستیم این فرهنگ سازی را ایجاد کنیم که با حمایت از دانشجوهای فناور، آنها را به ثمر برسانیم و امیدواریم این رویدادهای استارتاپی نتیجه خوبی داشته باشد.

قالیچی اعلام کرد: علیرغم کوشش های بسیار خوبی که در کشور ما صورت گرفته است، آمار و رتبه ایران در مسائل بین المللی نشان می دهد که جا برای کار بسیار است و باید کوشش زیادی کنیم به عنوان مثال در حوزه فناوری اطلاعات، رتبه 82 و در حوزه مهارتی رتبه 74 را به خود اختصاص داده ایم اما این به معنای ناامیدی نیست.

وی اعلام کرد: کشور ما افتخاراتی چون مرکز پیوند عضو برتر دنیا، چهارمین کشور برتر حوزه فناوری نانو و قطب پزشکی خاور میانه را کسب نموده است، بنابراین با حرکت جهادی مسئولین و مدیران می توان بر افتخارات خود اضافه نمود چراکه اگر کوشش کنیم، جا برای کار زیاد است و می توان فراوری ثروت نیز انجام داد.

117 ایده در رویداد استارتاپی سیستم های مکاترونیکی شرکت کردند

سرپرست مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز نیز در ادامه گفت: دومین دوره استارتاپ سیستم های مکاترونیکی در حال برگزاری شدن است و از تمامی زحمت کشان تقدیر می کنم که در طول این دو ماه کوشش نموده و دست به دست هم دادند تا شاهد این رویداد بزرگ باشیم.

مسلم اورنگی اضافه نمود: مرکز علمی کاربردی خانه کارگر کشور هر هفته شاهد یک رخداد بسیار مهمی از این استارتاپ ها است و ما افتخار می کنیم که به عنوان گامی مهم، این رویداد را در مجموعه دانشگاهی خود انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور رویدادهای استارتاپی که این چنین گسترده برگزار گردد، کمتر وجود دارد، اظهار کرد: در این رویداد استارتاپی، 117 ایده از سوی دبیرخانه به دست ما رسید که 35 مورد آنها در مرحله اول به عنوان ایده های برتر داوری شدند و در مرحله سرانجامی نیز 9 مورد به عنوان بهترین ایده ها انتخاب شدند.

وی افزود: در این استارتاپ با کوشش یک سری اساتید دلسوز و علاقه مند و با کوشش شبانه روزی همکاران، مجموعه ای از ایده ها را انتخاب کردیم و سعی داریم تا این ایده ها را جمع بندی کنیم تا ایده های برتر و رهنمودهای ارائه شده به عنوان راهبردی برای برنامه های آینده ما باشد و بتوانیم با تجاری سازی، این ایده ها را به سرمایه ملی تبدیل کنیم و یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب که حمایت از فراوری ملی است را به ثمر برسانیم.

اورنگی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: یکی از مراکز آموزش علمی کاربردی استان که جزو مراکز برتر در حوزه های علمی و پژوهشی معرفی شده است، مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر است که در حوزه آموزش و پژوهش برای عموم جامعه به ویژه جامعه فرهیخته کاگر و خانواده آنها خدمات ارائه می نماید.

وی ادامه داد: باتوجه به زیرساخت های بسیار خوبی که مرکز ما در زمینه های آموزشی، آزمایشگاه ها، تجهیزات و فناوری، اساتید و کادر آموزشی مجرب دارد، در طول سال تحصیلی پذیرای دانشجویان هستیم.

وی در سرانجام تاکید نمود: پذیرش در دانشگاه جامع علمی کاربردی و علمی کاربردی خانه کارگر بدون کنکور است و در مهر و بهمن ماه دانشجو پذیرش می نماید که باتوجه به قرارگرفتن آن در مجموعه تشکیلات خانه کارگر، ارتباط خوبی با مراکز صنعتی دارد.

به گزارش خبرنگاران، آیین اختتامیه رویداد استارتاپی سیستم های مکاترونیکی مرکز آموزش های علمی و کاربردی خانه کارگر تبریز با هدف ارائه ایده و پذیرش هسته های نوآور در محورهای هوش مصنوعی، صنایع هوافضا، ساخت و فراوری، مهندسی پزشکی، متالورژی، رباتیک و اتوماسیون صنعتی برگزار و از ایده های برتر نیز تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1788

به "رویداد شتاب مجازی سیستم های مکاترونیکی در تبریز به کار خود انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد شتاب مجازی سیستم های مکاترونیکی در تبریز به کار خود انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید