13 هزار مرکز توزیع واکسن کرونا در اسپانیا

به گزارش سرگرمی تفریحی، نخست وزیر اسپانیا از سازماندهی 13 هزار مرکز توزیع واکسیناسیون کووید-19 از اوایل سال 2021 میلادی اطلاع داد.

13 هزار مرکز توزیع واکسن کرونا در اسپانیا

به نقل از خبرگزاری افه، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پس از شرکت در نشست آنلاین گروه 20 از طرح ملی خدمات رسانی 13 هزار مرکز واکسیناسیون کووید-19 از ژانویه 2021 میلادی (دی ماه 99) به منظور سهولت دسترسی شهروندان این کشور اطلاع داد.

سانچز همچنین درباره این اجلاس که به میزبانی عربستان برگزار گردید گفت: نشست گروه 20 حاوی پیغام اعتماد و اطمینان در اعلام تعهد خود در دستیابی به بهبود شرایط مالی قوی، پایدار و فراگیر پس از سرانجام شیوع پاندمی کرونا بود.

نخست وزیر اسپانیا ضمن ابراز امیدواری از کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا به تعداد کمتر از 400 نفر به ازای هر 100 هزار نفر، این ریزش آمار را نشان دهنده اثربخشی شرایط زنگ خطر در 14 روز اخیر در کشور دانست.

وی همچنین پیشتر گفت: اگرچه هنوز از نظر میزان ابتلا در بالای جدول قرار داریم، اما در راستا درستی برای نزولی کردن منحنی آمار قرار گرفته ایم. این امر به ویژه با اعلام واکسن های جدید چشم انداز امیدبخشی را پیش روی ما قرار داده است.

سانچز در بیان جزئیات این برنامه واکسیناسیون که روز سه شنبه در شورای وزیران این کشور تصویب می گردد گفت: 13 هزار مرکز توزیع در سراسر اسپانیا تحت یک استراتژی واحد در سطح ملی به منظور دسترسی کلیه گروه های دارای اولویت وهمچنین با سیستم ثبت و نظارت دقیق در جهت دسترسی عادلانه وجود خواهد داشت.

وی پیشتر با اشاره به قراردادهای اتحادیه اروپا با شرکت های دارویی آسترازنکا و فایزر گفت این قراردادها برای دستیابی به یک میلیارد دوز واکسن کرونا انجام شده که درمجموع، 10 درصد میزان قراردادی واکسن به اسپانیا تعلق خواهد گرفت.

دولت اسپانیا همچنین مقرر کرد از امروز دوشنبه در همه فرودگاه های این کشور، مسافران از کشورهای پرخطر در بدو ورود ملزم به ارائه آزمایش تشخیصی پی سی آر منفی کرونا بوده و در غیر اینصورت آزمایش آنتی ژن برای این افراد انجام می گردد.

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده، اسپانیا با ثبت بیش از یک میلیون و 589 هزار مورد ابتلا و افزون بر 42 هزار مورد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا، به لحاظ شمار مبتلایان در صندلی ششمین کشور درگیر در فهرست جهانی واقع شده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1094

به "13 هزار مرکز توزیع واکسن کرونا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 هزار مرکز توزیع واکسن کرونا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید