تور قطر ارزان: قرارداد 15 ساله قطر برای فروش LNG به چین

به گزارش سرگرمی تفریحی، شرکت قطر پترولیوم برای تامین 3.5 میلیون تن در سال گاز طبیعی مایع (LNG) به چین به مدت 15 سال، به توافق رسید.

تور قطر ارزان: قرارداد 15 ساله قطر برای فروش LNG به چین

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، قطر پترولیوم در بیانیه ای گفت توافق خرید و فروش بلندمدت با شرکت تجارت و بازاریابی گاز و برق CNOOC که زیرمجموعه شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC) است، از ژانویه سال 2022 شروع می گردد.

خریداران به علت نوسان اخیر قیمتها تمایلی به تعهد برای سرمایه گذاریهای بلندمدت تازه در تامین LNG نداشته اند. ارزیابی قیمت گاز جی کی ام آژانس اس اند پی گلوبال پلاتس برای نوامبر روز سه شنبه 23 دلار و 22 سنت به ازای هر واحد MMBtu بود که بیش از شش برابر قیمت پایه برای معاملات محموله های LNG تحویل به شمال شرق آسیا در یک سال پیش است. قیمت گاز داچ تی تی اف اروپا 27 دلار و 38 سنت به ازای هر واحد MMBtu بود که بیش از شش برابر افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

قطر در حال حاضر ظرفیت فراوری 77 میلیون تن در سال LNG را دارد اما برنامه هایی برای افزایش فراوری سالانه به 110 میلیون تن با افزودن چهار واحد تازه و افزایش ظرفیت فراوری سالانه به 126 میلیون تن با افزودن دو واحد دیگر دارد. علاوه بر چهار واحد تازهی که از سوی قطر اعلام شده اند، سعد کعبی، وزیر انرژی قطر 21 سپتامبر به خبرنگاران گفت دو واحد دیگر احتمالا در سه ماهه نخست سال 2022 اعلام می شوند.

بر اساس گزارش پلاتس، قطر نخستین تحویل LNG به شرکت CNOOC را در سپتامبر سال 2009 انجام داد و 715 محموله LNG به چین تا اوت سال 2021 تحویل داده که 270 محموله (بیش از 24 میلیون تن) به شرکت CNOOC تحویل داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1562

به "تور قطر ارزان: قرارداد 15 ساله قطر برای فروش LNG به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: قرارداد 15 ساله قطر برای فروش LNG به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید