خبرنگاران کرونا در فرانسه؛ بحران بیکاری کارگران

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران - خبرنگاران- وزیر اقتصاد فرانسه می گوید بحران کرونا موجب بیکاری 730هزار کارگر در این کشور شده است؛ این رقم در شامگاه یکشنبه 560 هزار نفر بود.

خبرنگاران کرونا در فرانسه؛ بحران بیکاری کارگران

برونو لومر روز سه شنبه در گفت و گو با رادیو فرانس انفو گفت: برای محافظت از مشاغل در صورت افت موقت فعالیت آنها اقدامی در نظر گرفته شده که تا زمان حاضر رقم آن افزون بر 2.2میلیارد یورو بوده است.

او از تامین 8.5 میلیارد یورو برای جبران خسارات ناشی از بیکاری نسبی این تعداد کارگر خبر داده و گفته این رقم بیشتر خواهد شد.

لومر همچنین گفته دولت فرانسه فهرستی از شرکت هایی را که ممکن است به دلیل شیوع کرونا به حمایت دولت از نظر تزریق سرمایه احتیاج داشته باشند تهیه نموده است. او بدون فاش کردن نام شرکت ها خاطرنشان نموده که آنها می تواند به حمایت دولت اعتماد نمایند.

لومر از بحران ناشی از کرونا به عنوان بحران مالی خشن که از سال 1929 میلادی تا به امروز در این کشور مشاهده نشده نام برد.

همچنین به نوشته فایننشال پست، به دنبال شیوع کرونا در فرانسه بعضی از شرکت ها دچار افت شدید قیمت سهام خود شده اند که شرکت های رنو و هواپیمایی فرانسه در بین اینها چشمگیرترین افت را نشان می دهند.

به دنبال شیوع کرونا شرکت ها و صنایع خرد و کلان در فرانسه بویژه صاحبان مشاغل کوچک و متوسط، متحمل خسارات های بسیاری شده اند که در این ارتباط و برای جبران خسارت ها، کمیسیون اتحادیه اروپا روز شنبه گذشته با برنامه 300 میلیارد یورویی دولت فرانسه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا موافقت کرد.

مارگاریت وستاگر معاون اجرایی مسوول رقابت رئیس کمیسیون اروپا با اعلام این خبر در حساب توئیتری خود نوشت: دولت فرانسه 3 طرح را برای مدیریت اقتصاد خود به منظور مقابله با تاثیرات بحران کرونا به کار گرفته است. انتظار می رود دولت فرانسه 300 میلیارد یورو نقدینگی برای یاری به شرکت های آسیب دیده اختصاص دهد. این یاری کم تر از 48 ساعت از تصویب آن در فرانسه در کارگروه یاری های موقت دولتی کمیسیون اروپا پذیرفته شد.

فرانس اینفو تی. وی هم گزارش کرد: وزیر اقتصاد فرانسه همچنین با توجه به بسته شدن بازارهای مواد غذایی از روز سه شنبه به دنبال تشدید اقدام ها برای مهار کرونا، برای این که فرانسوی ها امکان انجام خریدهای مورد احتیاج خود را داشته باشند از تمام توزیع نمایندگان عمده کالاهای فرانسوی خواست که این کالاها را ذخیره نمایند.

لومر برطرف بحران مالی ناشی از شیوع کرونا را احتیاجمند میهن پرستی مالی دانسته است.

فرانسه از امروز - سه شنبه - اقدام های خود در چارچوب قرنطینه عمومی در این کشور را تشدید نموده است؛ ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه توضیح داد که با توجه به وخیم تر شدن شرایط، زمان قرنطینه ممکن است چند هفته دیگر به طول بیانجامد و دولت حتی محدودیت ها تشدید می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 630

به "خبرنگاران کرونا در فرانسه؛ بحران بیکاری کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در فرانسه؛ بحران بیکاری کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید