کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک در دانشگاه های علم و صنعت و صنعتی شریف برگزار می گردد

به گزارش سرگرمی تفریحی، هفتمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک ایکرام 28 تا 30 آبان ماه 98 با همکاری انجمن های علمی رباتیک در دانشگاه های علم و صنعت و صنعتی شریف برگزار می گردد.

کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک در دانشگاه های علم و صنعت و صنعتی شریف برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، هفتمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک ایکرام 28 تا 30 آبان ماه با هدف ترغیب و تشویق پژوهشگران اعم از دانشجویان، دانش آموزان و صنعتگران، همچنین یاری به گسترش زمینه کاربرد سیستم های رباتیک و مکاترونیک در سازمان ها و مراکز صنعتی و خدماتی، به همت انجمن رباتیک ایران در دانشگاه های علم و صنعت و صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی در جوامع بین الملل، احتیاج به پیشرفت در حوزه رباتیک و مکاترونیک جهت همگام شدن با کشور های در حال رشد امری لازم است. از آنجا که ایران از جمله کشور های در حال توسعه در حوزه رباتیک و مکاترونیک می باشد، این رویداد نقطه عطفی برای مهندسین و متخصصین از سازمان های آکادمیک و صنعتی جهت تکامل یک رویکرد جمعی در راستای دستیابی به احتیاج های امروزی و آینده صنعت رباتیک محسوب می گردد.

در این همایش 3 روزه علاوه بر ارائه مقالات علمی، آخرین دستاورد های حوزه رباتیک و مکاترونیک طی نمایشگاه جانبی ارائه خواهد شد. همچنین نشست هایی در جهت استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل شرکت های خصوصی جهت توسعه صنعت رباتیک مورد بحث و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

محور های اصلی کنفرانس شامل ربات های پرنده، ربات­ های بیولوژیکی، رباتیک شناختی، ربات­ های همکار، ربات­ های موازی، ربات­ های کابلی، سیستم ­های کنترل، ربات های انسان ­نما، سیستم ­های هوشمند و رباتیک، پایداری ربات­ ها، سیستم­ های مکاترونیکی، شناسایی و مدل­سازی، طراحی حرکت و یادگیری، مکاترونیک نوری، ربات­ های احتمالاتی، ربات­ های تغیر شکل پذیر، رباتیک در توانبخشی، کنترل در رباتیک، ربات های خدمات رسان، رباتیک از دور، رباتیک در پزشکی، بینایی و رباتیک، ربات­ های سیار، ربات­ های میکرو و نانو و زمینه­ های پیشرفته در رباتیک و مکاترونیک هوشمند است.

همچنین موضوع نمایشگاه جانبی این همایش ارائه طرح ها و ایده های کاربردی سیستم های رباتیک و مکاترونیک، اعم از موارد مستخرج از پروژه یا خاتمه نامه تحصیلی در مقاطع مختلف و یا حاصل فعالیت گروهی تیم ها در مسابقات مختلف داخلی و خارجی، ارائه نمونه آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی نوآورانه و یا مستندات طراحی و شبیه سازی و ارائه ایده های خلاقانه و ابتکار های ساختارشکنانه با قابلیت تحول در زندگی بشر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 298

به "کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک در دانشگاه های علم و صنعت و صنعتی شریف برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک در دانشگاه های علم و صنعت و صنعتی شریف برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید