پول مواد اولیه چاپ گرفته شده اما کالا را تحویل نمی دهند!

به گزارش سرگرمی تفریحی، رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: صنعت درحال بیچاره شدن است و نمی دانیم باید چه کنیم.

پول مواد اولیه چاپ گرفته شده اما کالا را تحویل نمی دهند!

علی مغانی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت کنونی صنعت چاپ اظهار کرد: در رابطه با تامین مواد اولیه صنعت چاپ، بعد از خبر منتشر شده توسط این خبرگزاری، استاندار دستور اکید برای تشکیل جلسه و پیگیری موضوع را دادند و آقای رسولیان در این زمینه تلاش زیادی برای دعوت از دست اندرکاران و برگزاری جلسه انجام دادند.

وی اضافه کرد: به طبع فضای ایجاد شده ارگان های مختلف پای کار آمدند و ابتدا گشایش اعتبار برای 60 تن مرکب، انجام و پول به ترکیه حواله شد اما پس از دوماه آک بانک ترکیه بیان نمود که به دلیل مسائل سیاسی نمی توان پول را به فروشندگان تحویل دهند و اعتبار به کشور برگردانده شد.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی بیان نمود: الان چهار ماه از این ماجرا می گذرد اما هیچ کس پاسخگو نیست، در رابطه با این موضوع بانک مرکزی می تواند پول را به بانک زراعت ترکیه حواله کند تا مشکل حل شود.

مغانی خاطرنشان کرد: همچنین هزار و 200 تن مقوا ثبت سفارش شده و به بانک رفته است اما به دلیل اینکه در رابطه با مرکب پول از اعضا گرفته شده اما مواد اولیه تحویل داده نشده است، دیگر اعضا همکاری لازم را انجام نمی دهند. نمی خواهم از آقای مس فروش (رئیس سازمان صمت استان) گله کنم اما در حال حاضر 20 روز است که خواستار ارتباط با آقای مس فروش هستیم ولی تاکنون پیروز نشده ایم.

وی اضافه کرد: صنعت درحال بیچاره شدن است و نمی دانیم باید چه کنیم. نامه ای به استاندار برای پیگیری کار و ملاقات با آقای مس فروش نوشته شده است. ما از کسی درخواست ویژه ای نداریم و ارز دولتی طلب نکرده ایم بلکه خواسته ما عمل به وظایف قانونی است و می خواهیم مشکل پیش آمده را حل کنند و سنگ را از سر راه صنعت بردارند اما کسی پاسخگو نیست و امیدواریم آقای استاندار که حامی صنعت هستند، برای به خاتمه رسیدن این موضوع پیگیری هایی انجام دهند تا ما به نتیجه برسیم.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی در خصوص نظارت های اجرا شده در رابطه با فروش آزاد کاغذ شرح داد: طبیعتا نظارت هایی انجام نشده وگرنه قیمت ها افت می کرد، مشکل اینجاست که افراد یک طرفه عمل می کنند، هر ارگانی که کاغذ با ارز دولتی می گیرد باید پیوست فرهنگی نیز ضمیمه آن باشد.

مغانی گفت: سوال این است که آیا کاغذ باید به دست ما ارزان برسد یا به دست مصرف کننده نیز باید ارزان برسد؟ در حال حاضر کدام ارگان قیمت کتاب را با ارز دولتی مشخص می کند و آیا کمیسیونی تشکیل شده تا براساس آن قیمت کتاب چاپ شده با ارز دولتی و قیمت آزاد مشخص شود؟

وی ادامه داد: وضعیت به این نحو است که کتاب با کاغذ و زینک دولتی تهیه می شود اما این موارد تاثیری در قیمت آن ندارد. دولت به صنف نانوایان آرد دولتی می دهد و این صنف به دو دسته آزاد پز و دولتی تقسیم می شود اما چرا در صنعت چاپ اینگونه نیست؟ آیا تنها فردی که کاغذ دریافت می کند باید از سود آن استفاده کند؟ در این باره نمی توان به فعالان این عرصه خرده گرفت بلکه ارگان های تصمیم گیر باید قیمت ها را مشخص کنند تا فعالان این حوزه نیز از هر سوءظن مبرا شوند.

به گزارش خبرنگاران در تاریخ 10 اردیبهشت سال جاری رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران، خبر از تعطیلی این صنعت داد و به مسائل عدیده این صنعت از جمله گرانی مواد اولیه، عدم ثبات قیمت، فروش آزاد کاغذ ارز دولتی و عدم اختصاص کاغذ چاپ به این صنعت و... اشاره کرد و گفت در این مملکت هیچ کس خود را مسئول این وضعیت نمی داند، استاندار خراسان رضوی که شعار حمایت از صنعت و کارآفرینی را سر می دهد بعد از دوماه از ارسال نامه ای مبنی بر تعطیلی صنعت چاپ و بیکاری 2500 کارگر هنوزر واکنشی نشان نداده است.

8 روز بعد در تاریخ 18 اردیبهشت ماه سال جاری، علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از اعطای تسهیلات 12 میلیارد تومانی سرمایه در گردش برای واحدهای صنعت چاپ استان خبر داد و پیگیری موضوع اختصاص سهمیه کاغذ تحریر به اتحادیه صنعت چاپ استان از طریق مکاتبه ای با وزارت ارشاد اسلامی را نوید داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 126

به "پول مواد اولیه چاپ گرفته شده اما کالا را تحویل نمی دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول مواد اولیه چاپ گرفته شده اما کالا را تحویل نمی دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید