وزیر خارجه آلمان در بنغازی: حفتر به آتش بس متعهد است

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزیر خارجه آلمان که به بنغازی لیبی سفر نموده، پس از ملاقات با خلیفه حفتر، گفت دولت شرقی لیبی به آتش بس متعهد است و برای شرکت در کنفرانس صلح در برلین هم آمادگی دارد.

وزیر خارجه آلمان در بنغازی: حفتر به آتش بس متعهد است

با قیمت تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه سفر مقام های ارشد اروپایی به لیبی، امروز (پنج شنبه) هایکو ماس وزیر خارجه آلمان به بنغازی سفر نموده است.

وزارت خارجه آلمان با انتشار تصویری از ملاقات ماس با خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی، به نقل از وزیر خارجه آلمان نوشته است: ژنرال حفتر آمادگی خود برای یاری به موفقیت کنفرانس لیبی در برلین را ابراز کرد. او برای مشارکت [در این کنفرانس] آمادگی دارد.

ماس اضافه نمود: او بر تعهد خود به پایبندی به آتش بس کنونی تأکید مجدد کرد.

لیبی ماه هاست که عملا به دو مرکز قدرت تبدیل شده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس مستقر است، از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، اما بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می نمایند.

نیروهای هفته هفته هاست که در کوشش برای تصرف طرابلس هستند، اما دولت وفاق با پشتیبانی مهمترین حامی خارجی خود یعنی ترکیه، این کوشش ها را بی نتیجه گذشته است. در پی بروز بن بست در درگیری های لیبی، از چند روز پیش میان طرفین آتش بس برقرار شده است.

دو طرف درگیر این هفته در نشستی با میانجیگری روسیه در مسکو شرکت کردند. در حالی که دولت وفاق ملی لیبی توافق صلح را امضا کرد، حفتر از پذیرش این توافق سر باز زده است. قرار است هفته آینده در نشستی در برلین، بار دیگر برای برقراری صلح در لیبی کوشش گردد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 498

به "وزیر خارجه آلمان در بنغازی: حفتر به آتش بس متعهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان در بنغازی: حفتر به آتش بس متعهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید