محلول ضدعفونی کننده بسیار قوی به همت پژوهشگران دانشگاه تبریز فراوری شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، پژوهشگران دانشگاه تبریز مستقر در یکی از شرکت های دانش بنیان استان، پیروز به فراوری محلول ضدعفونی کننده قوی دست و سطوح با عنوان نانوکلینیا با استفاده از نانوذرات نقره، اکسید روی و دیگر نانوذرات شدند.

محلول ضدعفونی کننده بسیار قوی به همت پژوهشگران دانشگاه تبریز فراوری شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علی رستمی، مدیرعامل شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور (ASEPE) در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران، گفت: محلول ضدعفونی مبتنی بر نانوذرات جدید شرکت دانش بنیان ما می توان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و برطرف آلودگی هایی با منشا باکتری استفاده کرد، اسم این محصول نانو کلینیا است که در نام گذاری این ماده از چند جنبه استفاده شده که از کلمه کلونیا که مردم ترکیه از این واژه بیشتر برای محصولی که در رستوران هایشان استفاده می نمایند و هم از کلمه نانو که در ساختار ماده نانو مواد نهفته است و همچنین از کلمه انگلیسی Clean که به معنی تمیز است، استفاده شده است. با ترکیب این اسامی نام نانوکلینیا خلق شده است.

رستمی در ادامه با اشاره به مقایسه این محلول ضدعفونی نماینده با سایر مواد ضدعفونی نماینده در بازار توضیح داد: بخش عمده این ماده آب دیونیزه (آب مقطر) است که هیچ گونه حساسیت های پوستی ایجاد نمی نماید. یکی دیگر از مزیت های این ماده را بی بو بودن آن مطرح کرد و یادآور شد: به خاطر این مزیت ها هیچ گونه مشکل ریوی ایجاد نمی نماید. ماندگاری این ماده به گونه ای است که اگر از این ماده به دست تان یا به سطح بزنید و آن را نشویید تا 6 ماه ماندگاری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آرمان جستجوگران انرژی نور گفت|: از دیگر فواید این ماده این است که قدرت ترمیم زخم دارد، به گونه ای که اگر دستتان زخمی گردد و از این ماده روی زخم تان بزنید، آن را ترمیم می نماید و از این نظر مورد توجه واقع شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با اشاره به دیگر ویژگی های این مواد اعلام کرد: در این ماده نانوذرات مختلفی استفاده شده است، از جمله نانوذرات نقره، نانوذرات اکسید روی، نانوذرات تیتانیوم و.... این ماده به دلیل نانوذراتی که در ساخت آن استفاده شده است، هم آنتی باکتریال و هم آنتی ویروس بسیار قوی در سایه مدیریت سطح نانوذرات است.

وی اضافه کرد: همه نانوذراتی که به صورت کلوئیدی سنتز می شوند و باید سطح شان پوشیده گردد تا بتوانند به صورت پایدار در آب معلق بمانند، در غیر این صورت به هم می چسبند. موادی که برای پایدارسازی این نانوذرات در آب استفاده کردیم، این قابلیت را دارند که با غشاء ویروس و باکتری واکنش انجام دهند و در نتیجه برخلاف سایر مواد موجود ویروس را بلوکه نمایند.

رستمی اعلام کرد: اثر بخشی سریع فوق العاده بالا 99/999997 درصد زیر یک دقیقه، 100 درصد زیر 5 دقیقه برای ویروس، باکتری و قارچ، ماندگاری بالا تا 6 ماه و کشنده ویروس، باکتری و قارچ، غیر قابل نفوذ در بدن، غیر سمی بودن و قابلیت ترمیم زخم، آنتی UV برای دست و سطوح و طولانی نمودن عمر مفید سطوح و جلوگیری نماینده از آسیب به دست توسط تابش نور خورشید، بدون احتیاج به آبکشی و شستن و کاهش شدید دفعات شستن، بدون الکل، غیر قابل اشتعال و مبتنی بر نانومواد اختصاصی این شرکت (کمپلکس جدید حاوی نانوذرات)، بدون بو، نرم نماینده دست و حاوی بوی اسانس میوه و تقویت نماینده رشد گیاهان و درختان در صورت سم پاشی به فضای سبز و درختان را از دیگر ویژگی های این محصول است.

گفتنی است، محلول ضدعفونی نماینده نانوکلینیا علاوه بر گواهی نانومقیاس، تائیدیه سازمان غذا و دارو و پروانه بهره برداری اداره صنایع را نیز دریافت نموده که با همکاری تیمی بسیار قوی متشکل از افرادی با تخصص نانومواد و نانوشیمی فراوری می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 796

به "محلول ضدعفونی کننده بسیار قوی به همت پژوهشگران دانشگاه تبریز فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محلول ضدعفونی کننده بسیار قوی به همت پژوهشگران دانشگاه تبریز فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید