ظریف: ژاپن کوشش هایش برای لغو تحریم های آمریکا را افزایش دهد

به گزارش سرگرمی تفریحی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ساعتی پس از تحویل سال نو شمسی در گفت وگوی تلفنی با همتای ژاپنی خود از دولت ژاپن خواست کوشش هایش برای لغو تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را افزایش دهد.

ظریف: ژاپن کوشش هایش برای لغو تحریم های آمریکا را افزایش دهد

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی های دیپلماتیک بین المللی برای مقابله با تروریسم مالی رژیم آمریکا که سلامت مردم ایران را تهدید می نماید، ساعتی پس از تحویل سال با آقای موتگی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن تلفنی گفت وگو کرد.

ظریف در این تماس تلفنی ضمن گفتگو در مورد مهم ترین تحولات بین المللی و منطقه ای، از یاری های دولت و ملت ژاپن به ملت ایران برای مقابله با کرونا قدردانی و ابعاد گسترده کوشش های ایران برای مهار کرونا را تشریح کرد.

  • دولت ژاپن کوشش هایش برای لغو تحریم های آمریکا را افزایش دهد

وزیر امور خارجه با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی از عملکرد حرفه ای نظام سلامت ایران در این کارزار سلامتی، تاکید نمود: تحریم های آمریکا مانع اصلی برای تامین احتیاجهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج برای مهار فوری کرونا در ایران است که باید برداشته گردد و از دولت ژاپن خواست کوشش هایش برای لغو تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را افزایش دهد.

وزیر امور خارجه ژاپن هم یاری دولت ژاپن را نشانه روابط محبت آمیز دو کشور و همبستگی با ملت ایران دانست و اضافه نمود: ژاپن در ادامه یاری های نقدی، مقداری داروی اویگان نیز برای یاری به بیماران حاد کرونایی اهدا خواهد نمود.

وزرای امور خارجه دو کشور توافق کردند با توجه به استاندارد بالای نظام سلامت ایران، گزارش علمی استفاده از این داروها برای پیشبرد دانش پزشکی با متخصصین ژاپنی به اشتراک گذاشته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 620

به "ظریف: ژاپن کوشش هایش برای لغو تحریم های آمریکا را افزایش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ژاپن کوشش هایش برای لغو تحریم های آمریکا را افزایش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید