طرز تهیه پلو شوشتری با مرغ، غذای بی نظیر جنوبی

به گزارش سرگرمی تفریحی، شوشتر شهری تاریخی همراه با غذاهای سنتی فراوان است که یکی از آن ها پلو شوشتری خوشمزه و پرطرفدار است.

طرز تهیه پلو شوشتری با مرغ، غذای بی نظیر جنوبی

پلو شوشتری یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی است که بیشتر به شهر شوشتر برمی گردد. این غذا یکی از غذاهای سنتی و مقوی ایرانی است که به علت استفاده از لوبیا و مرغ می تواند احتیاج ما را به پروتئین کاملا رفع کند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا طرز تهیه پلو شوشتری با مرغ را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم

  • برنج 1 کیلو
  • فیله مرغ خرد شده نیم کیلو
  • شوید خردشده تازه 2 لیوان
  • پیاز ریزشده 1 عدد
  • لوبیا چشم بلبلی پخته 2 لیوان
  • نمک و فلفل به اندازه لازم
  • زعفران ساییده شده 1 قاشق چای خوری
  • روغن سرخ کردنی 2 قاشق

طرز تهیه پلو شوشتری با مرغ

مرحله اول

برای تهیه پلو شوشتری خوشمزه در مرحله اول لوبیاها را از شب قبل خیس می کنیم تا نفخ آن گرفته گردد. سپس آن را به همراه چند پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت میانه قرار می دهیم تا لوبیا به طور کامل بپزد.

مرحله دوم

در حین پختن لوبیا، فیله مرغ را به صورت مکعبی کوچک خرد می کنیم و به همراه 1 قاشق غذاخوری زعفران دم نموده، 1 قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه مناسب با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار گردد. پس از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد، آن را از یخچال خارج می کنیم و با کره تفت می دهیم تا سرخ گردد.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. در ادامه برنج را که از قبل خیس نموده ایم داخل آب جوش ریخته و به مدت 7 تا 10 دقیقه صبر می کنیم تا پخت اولیه برنج کامل گردد.

مرحله پنجم

وقتی دانه های برنج نرم شدند و مغزشان سفت بود، باید برنج را آبکش کنیم. حالا قابلمه مورد نظر برای پلو شوشتری با مرغ را روی حرارت قرار می دهیم و 2 قاشق غذاخوری روغن داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله به سلیقه خود برای ته دیگ از نان یا سیب زمینی ورقه ای استفاده می کنیم، سپس روی ته دیگ را با برنج می پوشانیم. در ادامه مقداری شوید خشک، لوبیا چشم بلبلی و گوشت مرغ می ریزیم و بقیه برنج را خالی می کنیم.

مرحله هفتم از پلو شوشتری با مرغ

به همین ترتیب مواد را به صورت لایه ای داخل قابلمه می ریزیم تا قابلمه پر گردد، سپس مقداری کره به همراه به جای مانده زعفران را روی برنج پخش می کنیم و در قابلمه را می گذاریم تا در حدود 45 دقیقه تا یک ساعت پلو شوشتری با مرغ دم بکشد. اگر به پلوهای مخلوط علاقه دارید طرز تهیه ته چین گوشت چرخ نموده را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی طرز تهیه 7 غذا بدون برنج را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1931

به "طرز تهیه پلو شوشتری با مرغ، غذای بی نظیر جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پلو شوشتری با مرغ، غذای بی نظیر جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید