روسیه: آمریکا تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه را متوقف کند

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران، یک مقام ارشد روسیه از سیاست های آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد و خواستار توقف این سیاست ها شد.

روسیه: آمریکا تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه را متوقف کند

بر اساس این گزارش، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر دائم روسیه در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری از واشنگتن خواست اقدامات تحریک آمیز علیه تهران و تزریق سلاح به منطقه را متوقف نماید.

پولیانسکی خطاب به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نوشت: آقای وزیر خارجه، همه از آمریکا انتظار دارند با توقف تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه در ایجاد صلح در خاورمیانه ایفای نقش کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیش از این در بیانیه ای ادعا کرده بود: 19 سپتامبر تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران که بازاعمال ممنوعیت های تسلیحاتی را نیز شامل می شود، بازگردانده شدند .

بیانیه مذکور می افزاید: واشنگتن برای اعمال تحریم علیه هر شخص یا سازمانی که تأمین، فروش یا انتقال اسلحه به ایران یا از ایران را تسهیل می کند، آمادگی لازم را دارد.

در بیانیه منتشره توسط وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص ادعا شده است: صادرات انواع خاصی از سلاح های معمول به ایران نقض قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل است؛ خرید هر نوع سلاح یا مواد مرتبط با آن نقض قطعنامه 1747 است. واشنگتن آمادگی دارد تا برای اعمال تحریم علیه هر شخص یا سازمانی که تأمین، فروش یا انتقال سلاح های متعارف از مبدا و یا به مقصد ایران را تسهیل می کند و همچنین علیه کسانی که آموزش فنی، پشتیبانی مالی، خدمات و سایر کمک های تسلیحاتی را ارائه می کنند، از اختیارات خود استفاده کند.

وی در این بیانیه ادعا کرد: در 10 سال گذشته کشورها به موجب قطعنامه های متعدد سازمان ملل از فروش سلاح به ایران خودداری کرده اند. اکنون هر کشوری که این ممنوعیت را به چالش بکشد، آشکارا جهت دامن زدن به درگیری ها و تنش ها را به جای ترویج صلح و امنیت انتخاب کرده است !

گفتنی است، ساعت 3:30 بامداد 18 اکتبر محدودیت های تسلیحاتی ایران در پنجمین سالگرد برجام به صورت اتوماتیک بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1023

به "روسیه: آمریکا تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید