جزئیات سفر سلطان عمان به ایران، سلطان عمان حامل پیغام خاصی برای تهران است؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، همشهری آنلاین نوشت: مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با بیان این که سفر سلطان عمان به تهران در چارچوب روابط دو جانبه انجام می گردد، اظهار کرد: امیدواریم در این سفر اسناد جدیدی بین تهران و مسقط برای توسعه تعاملات و همکاری های بین دو کشور به امضا برسد.

جزئیات سفر سلطان عمان به ایران، سلطان عمان حامل پیغام خاصی برای تهران است؟

علیرضا عنایتی در ارتباط با اهمیت سفر روز یکشنبه سلطان عمان به تهران توضیح داد: در چارچوب توسعه مناسبات ایران با کشورهای همسایه و پیرامونی خود با توجه به اصل سیاست همسایگی که از سوی دولت سیزدهم پیگیری می گردد همکاری های ایران با کشورهای همسایه و منطقه در ابعاد مختلف توسعه پیدا نموده است که از نماد معین آن توسعه رفت و آمد سران کشورها به یکدیگر است.

وی با بیان این که سال گذشته رئیس جمهور ایران از سلطنت عمان ملاقات کردند و با مقامات عالی رتبه این کشور ملاقات و رایزنی داشتند، گفت: در سفر آقای رئیسی به مسقط که به دعوت سلطان عمان برگزار گردید چندین سند بنیادین و پایه ای در راستای توسعه و توسعه روابط دو کشور به امضا رسید و متعاقب آن سفر، ما در انتظار سفر سلطان عمان به ایران هستیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که سفر سلطان عمان به تهران علاوه بر تقویت مناسبات دو جانبه و بعلاوه انجام گفت وگوهای منطقه ای در جهت اجرایی شدن توافقات اجرا شده بین دو کشور در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور به عمان است، توضیح داد: امیدواریم در این سفر اسناد دیگری بین دو کشور به امضا برسد.

دستیار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که روابط ایران و عمان روابط رو به رشد و رو به توسعه ای است، توضیح داد: حجم تجارت و مناسبات دو کشور طی مدت اخیر از یک روند صعودی برخوردار بوده چنانکه اکنون حجم تجارت دو کشور حدود دو میلیارد دلار برآورد می گردد.

عنایتی در ادامه افزود: امیدواریم با توسعه زیرساخت ها و خطوط مواصلاتی و ارتباط بیشتر دستگاه های اجرایی و اداری و وزارتخانه های دو کشور این مناسبات همچنان توسعه پیدا کند و به حجم شایسته خود برسد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارنظرهای اجرا شده در چند روز اخیر در ارتباط با این سفر آیا سلطان عمان در سفر به تهران حامل پیغام خاصی است؟ اظهار کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم و همانطور که اشاره کردم این سفر در چارچوب روابط دو جانبه انجام می گردد و حتما در جریان آن طبق روال این گونه سفرها ، مقامات عالی رتبه دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای نیز رایزنی و گفت وگو می نمایند.

بر اساس این گزارش ، هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان به دعوت رسمی سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه به تهران سفر خواهد نمود و عصر یکشنبه رئیسی در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد به طور رسمی از سلطان عمان استقبال خواهد نمود.

سپس رئیسی و سلطان هیثم بن طارق مذاکرات خصوصی خود را شروع خواهند کرد و پس از آن هیئت های عالی رتبه دو کشور با یکدیگر گفت وگو و رایزنی خواهند داشت.

تعدادی از وزرا و مقامات ارشد این کشور، سلطان عمان را در این سفر دو روزه همراهی می نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1995

به "جزئیات سفر سلطان عمان به ایران، سلطان عمان حامل پیغام خاصی برای تهران است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات سفر سلطان عمان به ایران، سلطان عمان حامل پیغام خاصی برای تهران است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید