آشنایی با فرودگاه حمد دوحه ، امکانات پیشرفته آنها ! (تور ارزان قطر)

به گزارش سرگرمی تفریحی، فرودگاه ها همواره قسمتی از سفرهای داخلی و خارجی ما بودند که بدون توجه به داستان آن ها، ساعاتی را در سالن ها یا کافه هایشان وقت گذرانی کردیم، برای عزیزانمان سوغات خریدیم و سپس آن ها را بدون اینکه نکته ای نظرمان را جلب کند، ترک کردیم. البته شاید تقصیر از شما نباشد و فرودگاه هایی که پروازهایتان را از آن انجام داده اید، جذابیت ظاهری و کاربری خاصی نداشتند. اما چه با خبر باشیم چه نه، بین فرودگاه های بین المللی جهان، رقابت نزدیکی برای جلب نظر مثبت مسافران وجود دارد. در ابتدا سعی کردند تا تمامی امکانت رفاهی را برای مسافران فراهم نمایند، سپس بر روی نکات امنیتی تمرکز کردند و بعد نوبت به طراحی داخلی و خارجی رسید، اما ماجرا به اینجا ختم نمی گردد، پای هتل، اسپا و حتی موزه هم به فرودگاه ها باز شد. در این مطلب قصد داریم از فرودگاه حمد در شهر دوحه که آشیانه پروازی شرکت هواپیمایی قطر در آن واقع شده است برایتان بگوییم، از فرودگاهی با موزه هنرهای معاصر جهان، بنابراین با ما با معرفی فرودگاه حمد دوحه همراه باشید ...

آشنایی با فرودگاه حمد دوحه ، امکانات پیشرفته آنها ! (تور ارزان قطر)

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

داستان ساخته شدن فرودگاه حمد دوحه

داستان ساخته شدن فرودگاه حمد از آنجایی آغاز شد که فرودگاه بین المللی دوحه دیگر ظرفیت پذیرش پرواز و مسافر بیشتر را نداشت. به همین دلیل هم مسئولین از این فرصت استفاده کردند تا پس از 10 سال، یکی از بزرگترین، برترین و مجهز ترین فرودگاه های جهان را با نام فرودگاه حمد، احداث نمایند. فرودگاهی با یکی از طولانی ترین باندهای فرود در آسیا و جهان، آن هم به طول 5 کیلومتر. البته با بودجه 16 میلیارد دلاری که دوحه برای ساختن این فرودگاه کنار گذاشته بود، داشتن تمامی امکانات تفریحی و رفاهی مورد احتیاج مسافران، مراکز اقامتی لوکس، اسپا، موزه و ... آنچنان هم دور از انتظار نبود.

کمی بیشتر درباره فرودگاه حمد دوحه

شرکت HOK یکی از دست های پشت پرده و طراح اصلی این شهر فرودگاهی بود که برای احداث آن، 22 کیلومتر از فضای اطراف شهر دوحه را به آن اختصاص داده و تخلیه کردند. به مدت 10 سال، مهندسان، طراحان و کارگرانی بسیاری برای ساختن این شهر فرودگاهی کوشش کردند. فاز اول فرودگاه حمد در دوحه، ظرفیت پذیرش 24 میلیون مسافر در سال را دارد و با برنامه های نو که دارد، تا سال 2020 این میزان را به دو برابر افزایش می دهد. یکی از نکات جالب این فرودگاه، باند طولانی 5 کیلومتری آن است که امکان فرود آمدن هواپیماهای مدرنی مانند 1380 را نیز فراهم نموده. در ادامه اما از امکانات رفاهی و تفریحی این فرودگاه که به آشیانه اصلی شرکت هواپیمایی قطر تبدیل شد، برایتان بیشتر خواهید گفت ...

امکانات باورنکردنی این فرودگاه حمد دوحه بین المللی

مسجد 2100 متری، هتلی لوکس با اتاق هایی که تمامی امکانات رفاهی را دارد، اسپا، موزه هنرهای معاصر جهان، فروشگاه های بزرگ، رستوران و کافه های زنجیره ای و ... همگی این فرودگاه را به شهری توریستی در دوحه برای مسافران ترانزیت تبدیل نموده. انواع فروشگاه های پوشاک، لوازم ورزشی، لوازم بهداشتی، لوازم الکتریکی، جواهرات، صنایع دستی و سوغات، وسوسه ساعت ها گشت و گذار را در مسافران بوجود آورده. انواع رستوران های بین المللی و کافه ها، با منوهایی متنوع نیز در گوشه گوشه فرودگاه دیده می گردد. اما این تمام ماجرا نیست، هتل لوکس فرودگاه، مراکز ورزشی و اسپا هم برای رفاه مسافرین در نظر گرفته شدند.

همکاری برترین شرکت هواپیمایی جهان با برترین فرودگاه حمد دوحه و خاورمیانه

آشیانه هواپیماهای قطر ایرویز که بیشتر پروازهای خودشان را از این فرودگاه انجام می دهند در فرودگاه حمد شهر دوحه واقع شده است. شرکت هواپیمایی قطر که از طرف اسکای ترکس به عنوان برترین شرکت هواپیمایی سال 2017 انتخاب شده، این روزها درحال آماده کردن هواپیماهای ایرباس 320 خود و تمامی امکانات رفاهی برای مسافران ایرانی خود هست تا در تاریخ 30 مرداد، پروازهایش از تهران به سمت پراگ را راه اندازی کند. سایت قطر ایرویز فارسی هست و امکان پرداخت هزینه خرید به وسیله کارت های شتاب ایرانی نیز امکان پذیر است. این همه احترام و فکر برای راحتی مسافران ایرانی، باعث شده تا شرکت هواپیمای قطر نه تنها در بین مسافران خارجی بلکه در ایران نیز محبوبیت بالایی بدست بیاورد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1933

به "آشنایی با فرودگاه حمد دوحه ، امکانات پیشرفته آنها ! (تور ارزان قطر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه حمد دوحه ، امکانات پیشرفته آنها ! (تور ارزان قطر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید