توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی است

به گزارش سرگرمی تفریحی، معاون اول رئیس جمهور گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی است که می تواند تضمین کننده استقرار حرکت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی باشد.

توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، سومین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید.

جهانگیری در این جلسه، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور، به ویژه بین نسل جوان تأکید کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی است که می تواند تضمین کننده استقرار حرکت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی باشد.

بعلاوه در این جلسه که با حضور وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری هیئت امنای بنیاد شهید و اجرایی شدن مصوبات آن پس از 12 سال در دولت تدبیر و امید ادامه داد: مصوبات و مباحث مطرح شده در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می تواند به اسم سندی جهت ریل گذاری برای دولت سیزدهم باشد.

بعلاوه در ادامه این جلسه بر ضرورت تدوین راهبرد ها و سیاست های برگزاری یادواره ها، کنگره ها و یادبود های حوزه فداکاری، ایثار و شهادت به منظور ساماندهی و تقویت از این کار فرهنگی در سطح کشور تأکید شد.

در این جلسه، دستورالعمل ساماندهی، حمایت و تشویق تشکل های مردمی فعال در حوزه ایثار و شهادت، ساماندهی فرآیند نامگذاری معابر و پیشگیری از اقدامات موازی حذف یا تغییر غیرمتعارف نام معابر مزین به نام شهدا با هماهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و تدوین آیین نامه نحوه تجلیل از ایثارگران و بعلاوه استفاده از ظرفیت و مشارکت ایثارگران در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

بعلاوه کلیات سند ملی گلزار های شهدا و مراکز فرهنگی وابسته، ایجاد زمینه های لازم دسترسی مخاطبین عمومی و تخصصی به منابع و مستندات حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نظارت هر چه بیشتر بر تحقق سیاست های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت در سطح دستگاه های ملی و استانی با تعامل دستگاه های ذیربط از جمله مواردی بود که در این جلسه آنالیز شد.

بعلاوه اعضای شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از زحمات و خدمات دولت تدبیر و امید به ویژه معاون اول رئیس جمهور در راستای نهادینه سازی و ترویج فرهنگ شهادت و حفظ ارزش های دفاع مقدس در سال های گذشته قدردانی کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1491

به "توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید