اولویت های اعلامی وزیر آموزش و پرورش مبنای برنامه ریزی سال 1400 آموزش وپرورش استثنایی

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در دومین نشست شورای معاونین سازمان در سال 1400 گفت شش اولویت اعلامی وزیر آموزش و پرورش، مبنای برنامه ریزی سال 1400 آموزش وپرورش استثنایی خواهد بود.

اولویت های اعلامی وزیر آموزش و پرورش مبنای برنامه ریزی سال 1400 آموزش وپرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: وزیر آموزش وپرورش در سخنان ابتدای سال خود اجرایی سازی سند تحول بنیادین، ارتقای توانمندی نظام آموزشی در عصر کرونا، صدور سند مالکیت برای 75 درصد از املاک آموزش وپرورش، استقرار سامانه یکپارچه آموزش وپرورش، استقرار کامل سازمان تعلیم وتربیت کودک و مستندسازی فعالیت ها و دستاوردها را به عنوان شش اولویت کاری در سال 1400 اعلام کردند که مبنای اصلی برنامه ریزی سازمان آموزش وپرورش استثنایی نیز این شش اولویت خواهد بود.

وی اضافه کرد: وزیر آموزش وپرورش بر اجرایی سازی سند تحول بنیادین نیز از طریق اولویت قراردادن ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای کیفیت مدیریت مدارس، بهبود نظام سنجش و ارزیابی پیشرفت تحصیلی، تحول در برنامه درسی، تحول در دانش آموز و پیگیری و اجرای بسته های تحولی تأکید کردند.

وی گفت: برگزاری جشنواره های تجارب برتر تدریس معلمان در شاد و تجارب برتر آموزشی از جمله برنامه هایی است که به ارتقای کیفیت و بهبود صلاحیت های حرفه ای و تخصصی مدیران و معلمان منجر خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تحول در برنامه درسی در آموزش وپرورش استثنایی با جدیدت پیگیری می گردد، اظهار کرد: برنامه ریزی برای تدوین کتاب های درسی، مناسب سازی کتب دانش آموزان استثنایی، فراوری بسته های آموزشی و ایجاد رشته های جدید در فنی حرفه ای و کاردانش از جمله مواردی است که موجب تحول در برنامه درسی می گردد.

معاون وزیر با بیان اینکه یکی از راه های ایجاد تحول در دانش آموز اجرای فعالیت های فوق برنامه علمی، هنری و ورزشی همگرا کننده و هویت یخش است، اظهار کرد: اجرای برنامه های هر مدرسه یک سرود، هر دانش آموز حداقل یک نقش و هر دانش آموز حداقل یک تشکل در آموزش وپرورش استثنایی از جمله برنامه های همگرا کننده و هویت بخش است.

حسینی با تأکید بر اینکه در عصر کرونا و آموزش های مجازی محور کار معلمان هستند، گفت: تمرکز بر آسیب های فضای مجازی و به حداقل رساندن این آسیب ها، آنالیز مدل های آموزش پساکرونا و برطرف مسائل ارزیابی فعالیت های دانش آموزان در فضای مجازی از جمله مواردی است که باید بر روی آنها کار گردد.

معاون وزیر در ادامه به بیان اولویت برنامه های اختصاصی سازمان آموزش وپرورش استثنایی برای سال 1400 پرداخت و گفت: استمرار، تعدیل و تقویم بسته های تحولی به ویژه بسته های تحولی مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها در سال 1400 با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: تدوین 4 بسته تحولی کیفیت بخشی به آموزش دیرآموزان، توسعه کمی و کیفی مسائل ویژه یادگیری، ساماندهی مدارس و توانمندسازی و مشارکت اولیاء در نظام تعلیم تربیت استثنایی از جمله برنامه ها و فعالیت های امسال آموزش وپرورش استثنایی است.

وی اضافه کرد: ارائه بعضی خدمات به این دانش آموزان دیرآموز از طریق مراکز مسائل ویژه یادگیری و طرح تلفیقی فراگیر و با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی امکان پذیر است.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال، شناسایی نوآموزان دارای مسائل ویژه یادگیری نیز انجام خواهد شد اظهار کرد: فرایند تشخیص و مداخله بهنگام برای دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری کوشش می نماید از طریق تلفیق، ارزیابی و مداخله بهنگام از بروز مسائل یادگیری اساسی پیشگیری کند.

وی اضافه کرد: تغییر جهت از رویکرد انفعال به رویکرد فعال، گسترش خانواده محوری و مدرسه محوری به جای مرکز محوری و رویکرد والد محوری و معلم محوری به جای رویکرد مربی محوری از ویژگی های مداخله بهنگام در مسائل ویژه یادگیری است.

وی گفت: با طراحی آزمون های روا و پایا در برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می توان نوآموزان دارای مسائل یادگیری را شناسایی کرد و با مداخلات بهنگام مانع از بروز مسائل بیشتر شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1361

به "اولویت های اعلامی وزیر آموزش و پرورش مبنای برنامه ریزی سال 1400 آموزش وپرورش استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های اعلامی وزیر آموزش و پرورش مبنای برنامه ریزی سال 1400 آموزش وپرورش استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید