آخرین اخبار از برگزاری کنکور 99 ، کنکور برگزار می شود؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، تکلیف برگزاری کنکور سراسری یا لغو آن هنوز مشخص نشده است و مسئولان تصمیم نهایی را به زودی اتخاذ خواهند کرد.

آخرین اخبار از برگزاری کنکور 99 ، کنکور برگزار می شود؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، وزارت علوم پس از آن که شخص وزیر، لغو کنکور را غیرممکن دانست و گفت به هر ترتیب ممکن همه کنکورهای سال 99 برگزار می شود، دیگر هیچ اظهار نظری در این باره نکرد. اما از ناحیه وزارت بهداشت حرف های زیادی درباره کنکور شنیده شده که حالا پس از جلسه دوشنبه شب وزیر بهداشت با کمیسیون آموزش مجلس به اوج خود رسیده است.

اظهار نظرهای مختلف از سوی مسئولان داوطلبان را سردرگم کرده است؛ البته آنچه از صحبت های مسئولان معین شد تصمیم نهایی در مورد اینکه کنکور برگزار شود یا نه، تا ساعاتی دیگر گرفته خواهد شد.

قالیباف تعویق کنکور را از ستاد ملّی کرونا پیگیری می کند

زهره الهیان، کننده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب توئیتری خود با اشاره به ماجرای کنکور نوشت: پیرو صحبتی که امروز در صحن علنی با آقای دکتر قالیباف در مورد تعویق کنکور سراسری داشتم ایشان ضمن موافقت، فرمودند موضوع تعویق را از طریق ستاد ملی کرونا پیگیر خواهند شد؛ لذا با توجه به قول دکتر قالیباف مبنی بر پیگیری، فعلاً در مورد طرح دوفوریتی تعویق کنکور سراسری دست نگه می داریم تا ببینیم پیگیری ها نتیجه خواهد داد؟

وی در ادامه نوشت: کمیسیون آموزش مجلس هم امروز در رابطه با تعویق کنکور سراسری جلسه ای با حضور مسئولان خواهد داشت، قطعاً سلامت داوطلبان و خانواده محترم آن ها برای مجلس اصل است.

اختلاف نظر وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور

احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره این بحث که اکثریت اعضای کمیسیون موافق برگزاری آزمون کنکور سراسری در شرایط فعلی هستند، گفت: من به عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس چنین چیزی را تکذیب می کنم. اتفاقاً تعداد مخالفان برگزاری آزمون کنکور در نشست عصر امروز این کمیسیون که وزرای بهداشت، ورزش، علوم و رئیس سازمان سنجش حضور داشتند بیشتر بودند.

وی اضافه کرد: تعداد مخالفان برگزاری کنکور در موعد مقرر بیشتر از موافقان بودند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شرح داد: نتیجه نشست عصر امروز کمیسیون آموزش با موضوع آزمون سراسری کنکور آن بود که نشست دیگری در آینده نزدیک که ممکن است فردا یا پس فردا باشد برگزار شود که در این جلسه وزرای بهداشت و علوم حاضر شده و از کمیسیون آموزش مجلس من و تعداد دیگری از همکارانم حضور خواهند داشت و بحث را به صورت مفصل تری پیگیری کنیم.

مخالفان برگزاری کنکور 99

برگزاری کنکور 99 مخالفین جدی دارد تا جایی که حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون آموزش مجلس به رئیس جمهور نامه نوشته و خواستار لغو آزمون سراسری شده است.

در نامه وی آمده است که با توجه به نگرانی جدی دلسوزان جامعه پزشکی و داوطلبان و خانواده های آن ها توصیه می شود کلیه کنکور های سراسری زمانی برگزار شود که بیماری در کل کشور به طور کامل تحت کنترل درآمده باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرده که با توجه به نگرانی جدی دلسوزان جامعه پزشکی و داوطلبان و خانواده های آن ها توصیه می شود کلیه کنکور های سراسری زمانی برگزار شود که بیماری در کل کشور به طور کامل تحت کنترل درآمده باشد. زیرا تجربه نشان داده اجرای پروتکل های یکسان با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت کشور نمی تواند ضمانت اجرایی داشته باشد و متأسفانه ممکن است شاهد همه گیری شدیدتر با مرگ و میر بالا باشیم و کسی نتواند جوابگوی ملت باشد.

محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در نامه ای به وزارت بهداشت و وزارت علوم درباره برگزاری کنکور، بهترین تصمیم را تغییر بسیاری از سیاست های فعلی و ازجمله تعطیلی آزمون های سراسری با شرکت کننده بالا دانست.

وی تأکید کرد بهترین تصمیم در شرایط کنونی، تغییر بسیاری از سیاست های فعلی و ازجمله تعطیلی آزمون های سراسری با شرکت کننده بالاست.

به تعویق انداختن کنکور به امید روزهای بهتر، کار درستی نیست

بعد از به اوج رسیدن اظهار نظرهای مختلف در مورد کنکور وزیر بهداشت گفت: با وجود احتمال سخت بودن شرایط فصل پاییز، پس یا نباید کنکور سراسری را برگزار کنیم و یا به تعویق انداختن آن به امید روزهای بهتر، کار درستی نیست و باید آن را برگزار کنیم. از سویی بلاتکلیفی، داوطلبان کنکور سراسری را دچار اضطراب می کند و طولانی شدن اضطراب، ضعف سیستم ایمنی بدن و گرفتار شدن به کرونا را در پی خواهد داشت و باید زودتر تصمیمی در مورد برگزاری کنکور سراسری بگیریم.

نمکی شرح داد: در کنکور دکتری پروتکل های بهداشتی با درصد قابل قبولی اجرا شد آن هم در شرایطی که داوطلبان از محیط های متعدد اجتماعی در جلسه آزمون شرکت می کنند و هر کدام از آنها را با اسکورت یا از قرنطینه نمی آوریم. کنکور دکتری از نظر ما، تستی برای برگزارکنندگان و ناظران بهداشتی بود که آیا می توانیم کنکور کارشناسی ارشد را با رعایت پروتکل ها برگزار کنیم یا خیر؟ از دید بنده، با تمهیدات بیشتر و تقویت تعداد ناظران بهداشتی و مجریان، می توانیم کنکور کارشناسی ارشد را برگزار کنیم.

وی گفت: باید به تعداد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، پک های بهداشتی پیش بینی کنیم. اگر حتی یک جوان دچار بیماری شود و در بخش ICU بستری شود، غیر از ناراحتی و رنجش برای خانواده و ما، باعث زحمت بیشتر کادر درمانی می شود. در مورد کنکور کارشناسی ارشد اگر دوستان تصور می کنند که تعویق آزمون برای فراهم شدن فضای بهتر در کشور از نظر بیماری به مصلحت است، خطاست و بنده چنین پیش بینی ای از آینده بیماری ندارم و هیچ عقل سلیمی این را نمی گوید اما می توانیم با تشدید تمهیدات، کنکور کارشناسی ارشد را برگزار کنیم.

وزیر بهداشت گفت: اگر در مورد کنکور سراسری، تمهیدات تازه ای نیندیشیم، نشان داده ایم که نمی توانیم آن را برگزار کنیم. حذف کنکور به مرداد و شهریور نمی رسد و سال هاست که طنابی به حلق آموزش کشور بسته ایم اما باید گره های این طناب را باز کنیم و با وفاق ملی، باید یک بار برای همیشه مشکل کنکور را حل کرد.

وزیر علوم: تصمیم گیری درباره برگزاری کنکور به زودی معین می شود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از سرانجام نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره جمع بندی این نشست، گفت: نشست امروز با دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار و بحث های مهمی در مورد برگزاری آزمون سراسری مطرح شد.

وی ادامه داد: نگرانی های کنندگان نسبت به برگزاری آزمون ها در نشست امروز به مهمانان منتقل شد و در مجموع تصمیمی برای تعویق تاریخ برگزاری کنکور در این نشست اتخاذ نشد.

وزیر علوم اضافه کرد: بر همین مبنا مقرر شد نشستی با حضور وزرای علوم و بهداشت و رئیس کمیسیون آموزش برگزار شود تا در این نشست تصمیم گیری نهایی در مورد برگزاری زمان کنکور اتخاذ شود.

غلامی شرح داد: لذا تصمیم گیری نهایی در مورد برگزاری کنکور از طریق ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.

پ

تو تاریخ نوشته خواهد شد بزرگترین ویروس ک جهانی شد و اما در ایران به دلیل منفعت های مسئولان بی وجدان میلیون ها نفر در ازمون ورودی به دانشگاه کشته شدند :)

سلام واقعا باید کنکور تعویق بیافته و برگزار نشه کلا چون اینجوری جون همه در خطره بابا خب رتبه خوب بیاری که کرونا بگیری واقعا جالب نیست ..حتی کنکور با سال بعد یکی کنن بهتره تا برگزار کنن با این شرایط

جان کنکوری مهم است

مگه الان قطعی نشد که برگزار میشه؟ولی کاش تعویق میوفتاد من واقعا برام سخته تحمل ماسک نفسم تنگ میشه و خیلی نگرانم

سلام ما هایی ک آسم داریم نمیتونیم چند ساعت ماسک رو توی این گرما تحمل کنیم درک کنید کنکور رو به تعویق بندازید

سلاممن پدرم با اینک بیرون نمیرفت کرونا مثبت شد و پدرمو از دست دادم دیگ نمیخوام عذاداربشم لطفا درک کنید کنکور میلیونی باید تعویق بی افته اگ بفکر کنکورها هستین کنکور رو لغو نکنید به تعویق بیندازید تعویق به ضرر هیچ کس نیست

چجوری میخواین وجدانتونو اروم کنید اگه حتی یک نفر جونشو از دست بده؟

واقعا براتون متأسفم که جون کنکوریا براتون مهم نیست

اگه کنکور تعویق بشه و در فرصت مناسب برگزار شه به ضرر هیچ کنکوری نیست . ولی اگه عقب نیوفته فاجعه انسانی پیش میاد . چجوری میتونید با جون مردم بازی کنید

عاقا چرا کسی بفکر ما نیست؟همش استرس و اضطراب داریم..ن ب کنکور

مسئولان بی مسئول نبایدکنکوربرگزاربشه آرامش ازماگرفتین میخواین سلامتی هم ازمابگیرین مگه نمیبینین کادردرمان بارعایت پروتکل چجوی کرونامیگیرن،کنکوربایدتعویق بیفته تاهواکمی خنک ودرفضای بازبرگزارشود

اگه قرارباشه کنکورمیلیونی برگزاربشه پس قرنطینه که هیچ،مجالس جشن وعزاهم بایدبایدبرگزاربشه صدالبته که دیگه کسی رعایت نمیکنه //کنکوربایدتعویق بیفتد//

همه داوطلبان کنکور همینطوری استرس دارند اگر بخایم با این شرایط کرونا بیایم کنکور بدیم اصلا جور در نمیاد حتما در نتیجه آزمون داوطلب تاثیر میزاره

یعنی جون ما مهم نیست .اخه بچه های خودتون دارن کنکور نمیون ک جونش مهم باشه بچه های مردمن ک باید اون شرایط رو تحمل کننن جون همه براشون مهمه .گیریم ک قبول شیم تو شرایط کرونا بریم دانشگاه ؟ حداقل اول شرایط درصد کروناییها رو پایین بیارین بعد کنکورو برگذار کنید .یه طرف میگن ماسک بزنی حله یه طرف میگن تو هوا پخشه تو خونه بمونید تکلیف رو معین کنید .اگه کنکور رو قبول شیم زنده نمونیم چه فایده ؟؟؟

با سلام ببخشید من مادرم از اظطراب کنکور پسرم شب و روز ندارم چه برسه به کنکوریها لطفا با احساسات بچه ها باز یی نشود کنکور را بگیرد ولی ساعتش را کم کنید نمی دانم محتوا را کم کنید 3 سال به امید معلمی درس می خواند وگرنه یک رشته ها می خواند

من ب دلیل آسم در این آزمون شرکت نخواهم کرد وکسی را ک موجب این محرومیت شده را هرگز نمیبخشم

کاش کنکور ب تعویق می افتاد تا ما ب عدالت اجتماعی کمتر شک میکردیم

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 971

به "آخرین اخبار از برگزاری کنکور 99 ، کنکور برگزار می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از برگزاری کنکور 99 ، کنکور برگزار می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید