افزایش دو برابری اعتبارات برای حفظ و احیای تالاب انزلی

به گزارش سرگرمی تفریحی، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به استان اعتبارات حفظ و احیا تالاب انزلی دوبرابر افزایش یافت.

افزایش دو برابری اعتبارات برای حفظ و احیای تالاب انزلی

خبرنگاران رشت - رضا زمانی گفت: از جمله دستاورد های دیگر سفر رییس جمهور به گیلان اعتبار 150 میلیارد ریالی برای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی در نظر گرفته شد.

به علت اهمیت بالا و شرایط نگران کننده تالاب انزلی، لازم بود در سال های گذشته و همزمان با ستاد ملی دریاچه ارومیه از اعتبارات ملی استفاده گردد که با توجه به تشکیل ستاد ملی احیای تالاب انزلی برای نخستین بار، اعتبارات ملی به این تالاب بین المللی و زیست بوم با ارزش گیلان اختصاص خواهد یافت که این موضوع فرصت مناسبی برای مدیریت و احیای این تالاب است.

توجه به اهمیت مدیریت آبخیز در جلوگیری از ورود رسوبات از حوضه آبخیز بالادست تالاب انزلی، افزایش اعتبارات آبخیزداری منابع طبیعی برای حوضه مذکور از جمله دستاور های سفر اخیر بود.

پس از سفر اخیر دولت سیزدهم به گیلان، بلافاصله معاون محترم اجرایی رییس جمهوری برای پیگیری موارد و تصمیمات سفر دولت، در گیلان حضور پیدا کرد و نخستین جلسه ستاد ملی تالاب انزلی و احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود تشکیل شد.

فاضلاب های خانگی شهر رشت به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی دورودخانه زرجوب و گوهررود و نهایتاً سرزیر این 2 رودخانه به تالاب انزلی هستند و برای اولین بار اعتبارات بسیار مناسب برای احداث و تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب شهر رشت برای جلوگیری و مدیریت این فاضلاب ها اختصاص پیدا کرد.

م. ی

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1783

به "افزایش دو برابری اعتبارات برای حفظ و احیای تالاب انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دو برابری اعتبارات برای حفظ و احیای تالاب انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید