آموزش یک خمیر عالی برای پیتزا و پیراشکی

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگارانـ نان یکی از قدیمی ترین غذا هایی است که بشر در گذشته آن را تهیه نموده است. نان بعلاوه در سراسر دنیا یک ماده غذایی حیاتی و غذای اصلی محسوب می گردد. در تهیه نان از نمک، مخمر، روغن، آب و در بعضی موارد از بعضی ادویه های مخصوص نیز استفاده می نمایند. پخت نان سبک ها و روش های گوناگونی دارد که در نقاط مختلف دنیا فرق دارد. برای تهیه نان معمولا از آرد گندم استفاده می نمایند؛ زیرا مقدار گلوتن آن بسیار زیاد است و باعث اسفنجی شدن و تردی نان می گردد.

آموزش یک خمیر عالی برای پیتزا و پیراشکی

شما برای پخت انواع پیتزا و پیراشکی در منزل قبل از هر چیز به یک خمیر سبک و نرم احتیاج دارید تا بتوانید برترین پیتزا و پیراشکی را تهیه کنید. خمیر های آماده بازاری معمولا دارای مواد نگه دارنده هستند و پوکی لازم را ندارند؛ بنابراین بهتر است که خمیر را به صورت خانگی تهیه کنید. دستور های متفاوتی برای تهیه خمیر پیتزا وجود دارد.

اگر دوست دارید تجربه تهیه یک خمیر پیتزا خوشمزه و خانگی در منزل را داشته باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روشی بسیار آسان و ارائه نکات مهم آموزش خمیر پیتزای نرم و عالی را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم

آرد سفید: 2 و یک چهارم لیوان

شیر سرد: 1 لیوان

روغن: یک سوم لیوان

بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

نمک: 3 گرم

نکات مربوط به آرد

انواع آرد های مناسب برای تهیه خمیر و نان شامل آرد جو، آرد گندم، آرد سفید، آرد گندم سبوس دار، آرد ذرت و آرد ارزن است. نکته مهمی که در خصوص آرد باید به آن توجه داشته باشید، این است که کیفیت آرد های موجود در بازار فرق دارد. به همین علت متناسب با کیفیت آرد ممکن است اندازه آن کم تر یا بیش تر از اندازهی گردد که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شما درحال سفت شدن است و هنوز اندازهی از آرد به جای مانده است؛ یعنی آردی که اضافه نموده اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید.

اگر اندازه آرد را طبق دستور اضافه کردید و دیدید که خمیر شما هنوز به دست میچسبد؛ یعنی باید کمی بیش تر به آن آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همواره اندازه آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید؛ ولی ممکن است این اندازه باتوجه به کیفیت و نوع آرد کم یا زیاد گردد.

طرز تهیه

1 ـ ابتدا شیر سرد را داخل یک کاسه مناسب بریزید و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید؛ سپس روغن و نمک را اضافه کنید و باز هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند.

2 ـ آرد را با الک به مواد اضافه کنید؛ سپس هم بزنید. وقتی مواد حالت خمیری پیدا کرد، با دست خمیر را ورز بدهید تا زمانی که خمیر به دست نچسبد. بعد خمیر را روی تخته کار بگذارید و به مدت سه دقیقه خمیر را جمع و پهن کنید. خمیر آماده را داخل کاسه بگذارید و روی ظرف را با حوله یا پارچه تمیز بپوشانید و اجازه بدهید خمیر به مدت سی دقیقه استراحت کند. حالا خمیر آماده طبخ است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1983

به "آموزش یک خمیر عالی برای پیتزا و پیراشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش یک خمیر عالی برای پیتزا و پیراشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید