تور مالزی: هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد (بخش سوم)

به گزارش سرگرمی تفریحی، آشنایی با غذاهای مالزی

اگر خورد و خوراک را از سفرهای تفریحی و سیاحتی حذف کنیم بخش مجذوب کننده و رنگارنگی از سفر از دست می رود. پس دانستن فوت و فن های پیدا کردن غذای خوب، خوشمزه، سالم و مقرون به صرفه قیمت در مکان های توریستی من جمله کشور مالزی از ضروریات پای گذاشتن در راه سفر است. ایرانی ها ذائقه و البته فرهنگ خاصی در غذاخوری دارند. بعلاوه اعتقادات مذهبی در آن ها باعث می گردد لب به هر نوع غذایی نزنند. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب الفبای غذاخوری گردشگران ایرانی را در کشور مالزی به شما گوشزد نماییم.

تور مالزی: هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد (بخش سوم)

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

غذاهای هندی

ما به شما فقط یک نوع غذای هندی به نام مرغ تندوری را در رستوران های ماماک پیشنهاد می کنیم. از رنگ قرمز آن تعجب نکنید. چون بعد از خوردن قطعا نظرتان عوض می گردد. می توانید یک نان هم که همان جا پخته می گردد و مثل نان تافتون های خودمان است را سفارش دهید. به همراه نان یک ظرف کوچک سوپ دال هم برای تان می آورند، با مقداری لیمو نوش جان کنید. بقیه غذاهای هندی چیزی شبیه به خورشت است. نوعی برنج هم به نام بریانی دارند که شباهتی به بریانی های اصفهان ندارد. این غذا برای کسانی که در هضم غذا مشکل دارند شاید مناسب نباشد و با این که برای خیلی ها دوست داشتنی است، اما ما به طور کلی توصیه نمی کنیم.

تک توصیه ها

اگر غذای تند دوست دارید، سوپ استثنایی tom yam در secret recipe را از دست ندهید. این سوپ حاوی کلم، قارچ، زنجبیل و رشته به همراه دو عدد شاه ماهی بزرگ می باشد.

کسانی که نگران حرام بودن غذاهای خارجی هستند باید بگوییم اگر بیشتر رستوران ها در مالزی گواهی نامه غذای حلال دارند و اگر آرم حلال را ندیدید می توانید از گارسون سوال کنید. در nandos دست روی هر غذایی که بگذارید احتمالا باب طبع تان خواهد بود. با 20 رینگیت می توانید یک چهارم مرغ سفارش دهید با دو کنار غذا که می توانید از بین برنج مدیترانه ای، ذرت بو داده با کره، سیب زمینی ویژه، سالاد کلم، سالاد فصل و یا سبزیجات کباب شده انتخاب نمایید. dominos و pizza hut دو پیتزا فروشی مطرح مالزی هستند که هیچ کدام را توصیه نمی کنم. اما اگر در اجبار قرار گرفتید، extravaganza را امتحان کنید.

کافی شاپ ها

کافی شاپ ها برای استراحت بعد از چند پیاده روی و خرید و گشت و گذار بسیار مناسب هستند. اگر دوست دارید که یک گارسون از شما پذیرایی کندcafe doom برترین جاست. چای earl gray درcafe doom را نباید فراموش کنید. اما starbucks با آرم سبزش که همه جا شعبه دارد، انتخاب کسانی است که لم دادن روی یک مبل یا جایگاه راحتی را به تشریفات رستوران های پر زرق و برق ترجیح می دهند. از منوی استار باکس جاوا چیپ 15 رینگیتی را به شدت توصیه می کنیم. ترکیبی از شیر، روغن نارگیل، زرده تخم مرغ، سه نوع مغز، قهوه، کره کاکائو و یخ به همراه خامه و شکلات با داشتن 600 کالری انرژی و مزه ای بسیار دلچسب خستگی شما را کاملا از تن بیرون می نماید و می توانید سرحال چند ساعت دیگر راه برید. اما اگر هوس یک کیک خوشمزه کردید استارباکس را توصیه نمی کنیم. برای خوردن انواع کیک شکلاتی، پنیری و میوه ای با یک فنجان چای secret recipe انتخاب مناسب تری است. برای کسانی که به شکلات علاقه چندانی ندارند کیک های بدون شکر هم سرو می گردد.

نوشیدنی ها

آیس لمون تی

بله چایی را با یخ هم می گردد خورد. چرا که نه؟ چایی با یخ و لیمو از رایج ترین نوشیدنی های ساکنان مالزی از جمله ایرانی ها است. آیس لمون تی را فقط باید با نِی خورد. اما هسته های لیمو در نی دردسر ساز می شوند که این هم جزء جذابیت های این نوشیدنی است. البته رستوران های شیک تر این نوشیدنی را بدون هسته سرو می نمایند. با اطمینان می توان گفت آیس لمون تی در تمام رستوران های کوالالامپور سرو می گردد. در فروشگاه ها نیز می توانید آن ها را داخل قوطی با مارک هایی مثل لیپتون پیدا کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1772

به "تور مالزی: هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد (بخش سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد (بخش سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید