آشنایی با خطرناک ترین افزودنی مجاز سفره ایرانی ها

به گزارش سرگرمی تفریحی، چاشنی های غذایی به ویژه آن دسته که تجارتی یا صنعتی هستند با چربی ناسالم تهیه شده بنابراین اثر سو بر سلامت بدن دارند.

آشنایی با خطرناک ترین افزودنی مجاز سفره ایرانی ها

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار سس های مایونز مخصوصا آن دسته از سس هایی که تجارتی یا صنعتی هستند با چربی ناسالم تهیه شده اند و ارزش افزوده بسیار کمی دارند، به همین دلیل استفاده از سس های خانگی بهتر از سس های کارخانه ای یا صنعتی است زیرا دارای روغن گیاهی بوده و مقدار بسیار زیادی از امگا 6 را برای بدن تامین می نمایند.

امگا 6 موجود در روغن های گیاهی در سس های صنعتی به نسبت امگا 3 بسیار زیاد است و می تواند مقاومت بدن انسان را در مقابل بیماری های التهابی کم کند.

سس های مایونز به دلیل اینکه حاوی مقدار بسیار زیادی روغن گیاهی هستند می توانند باعث تشدید بیماری های گوناگونی مانند بیماری های قلبی- عروقی، برخی سرطان ها، بیماری های خود ایمنی، دیابت نوع 2 و پوکی استخوان در افراد شوند .

روغن های گیاهی در برنامه غذایی روزانه افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرد و متاسفانه این روغن ها به قدری ضرر دارد که می توانند سیستم ایمنی بدن را از همه جهات کم توان نموده و افراد را با مسائل جدی رو به رو سازند.

روغن زیتون از آنجایی که امگا 3 بسیار زیادی نسبت به بقیه روغن ها دارد، اما حاوی مقدار زیادی هم امگا 6 است و بهتر است افراد در مصرف این روغن حد تعادل خود را رعایت نمایند.

در یک قاشق غذا خوری سس های کم چرب یا معمولی یک گرم شکر و در سس های پر چرب بیش از چهار گرم شکر (یعنی معادل یک قاشق چای خوری) وجود دارد پس، افرادی که به فکر سلامتی خود هستند نباید از این ماده غذایی مضر استفاده نمایند.

کارخانه ها نگهدارنده های موجود در سس های مایونز را به دلیل عمر طولانی و پیشگیری از خراب شدن به آنها اضافه می نمایند و مصرف زیاد آنها سبب ایجاد حالت تهوع، سردرد و زخم های عفونی می گردد.

سس مایونز چه بلایی سرتان می آورد؟

بهترین جایگزین برای سس های مایونز استفاده از مواد غذایی سالم و کم کالری مانند ماست، لیموی تازه، نارنج تازه و مقدار بسیار کمی روغن زیتون همراه با مصرف سالاد است.

مصرف سس های مایونز به طور مکرر بر گروه های حساس و آسیب پذیر مانند خانم های باردار، شیرده یا جنین تاثیر منفی می گذارد و باعث کم شدن دریافت مواد مغذی سالم و انرژی زا در آن ها می گردد.

افزایش شدید فشارخون، بروز سنگ های صفرا، ناراحتی های کبدی، آلرژی ، چرب شدن سریع پوست و مو، گرفتگی عروق و چاقی از جمله عوارض استفاده مکرر از سس های تجاری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 647

به "آشنایی با خطرناک ترین افزودنی مجاز سفره ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خطرناک ترین افزودنی مجاز سفره ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید