85 درصد تجهیزات صنعت نفت بومی سازی شده است

به گزارش سرگرمی تفریحی، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: امروز 85 درصد همه تجهیزات مورد احتیاج صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در داخل کشور فراوری می گردد.

85 درصد تجهیزات صنعت نفت بومی سازی شده است

به گزارش خبرنگار شانا، مجید محمدپور، امروز (دوشنبه، 29 دی ماه) در نشستی خبری گفت: اکنون امکان فراوری بیش از 85 درصد تجهیزات مورد احتیاج صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در کشور وجود دارد که البته همین میزان فراوری نیز در کشور بومی سازی شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل تحریم ها و کاهش قیمت نفت، حدود 40 درصد از ظرفیت سازندگان تجهیزات صنعت نفت خالی است، اضافه نمود: با توجه به توان شرکت های سازنده تجهیزات صنعت نفت، ظرفیت ساخت این تجهیزات، برابر 5 میلیارد یورو برآورد می گردد.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه هم اکنون 820 شرکت زیرمجموعه این انجمن هستند، توضیح داد: از این تعداد، 182 شرکت دانش بنیان هستند و به همین تعداد نیز در صف تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان قرار دارند که در مجموع 80 هزار شغل مستقیم و 250 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

محمدپور اظهار کرد: اگر شرایط مالی بهتر گردد و بتوانیم کرونا را کنترل کنیم، تا سال آینده 100 شرکت دیگر در حوزه سازندگان تجهیزات صنعت نفت عضو انجمن دانش بنیان می گردد.

وی گفت: هرکجا قوی شده ایم امکان تحریم کشور وجود نداشته است، از این رو در خصوص 85 درصد تجهیزات بومی سازی شده، هیچ کشوری نمی تواند ایران را تحریم کند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت یادآور شد: هم اکنون در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت در خاورمیانه رتبه نخست را داریم و این امکان وجود دارد که به عنوان هاب تجهیزات ساز منطقه تعریف شویم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1190

به "85 درصد تجهیزات صنعت نفت بومی سازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 درصد تجهیزات صنعت نفت بومی سازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید