روحانی در اولین جلسه هیات دولت ، سهام دستگاه های دولتی باید به بورس عرضه گردد

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش تجارت نیوز، حسن روحانی صبح دوشنبه در نخستین جلسه هیات وزیران در سال 99، از مردم برای رعایت همه دستورالعمل هایی که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتند و اکثریت مردم به آن عمل کردند، دید و بازدیدهای عید را در فضای غیرحضوری انجام دادند و سفرها را بسیاری از مردم لغو کردند، قدردانی کرد.

روحانی در اولین جلسه هیات دولت ، سهام دستگاه های دولتی باید به بورس عرضه گردد

سال 99 سال افتتاح طرح های مهم در ایران است

روحانی گفت: اتفاقا من از وزیران خواسته ام که در روزها و هفته های آینده و انشاالله در همین فروردین ماه طرح های مهمی که در سال 1399 تکمیل می نمایند و تا انتها 1399 به افتتاح می رسد به مردم اعلام نمایند و به مردم بگویند که سال جاری در زمینه آب، برق، احداث تصفیه خانه، در زمینه گاز، پتروشیمی، صنایع، کشاورزی، مسکن و راه، مسائل دفاعی هر مسئولی در هر بخشی که مسئولیت به عهده دارد گزارش طرح ها را به مردم اعلام کند.

رییس جمهوری اضافه کرد: این که دولت در سال های اخیر توانسته است نزدیک به پنج هزار شرکت دانش بنیان و یا اینکه در فضای مجازی این همه کسب و کار فعال شده است و این که در زمینه اقتصاد دیجیتال تا انتها سال چه کارهایی را انجام می دهیم و آن را به چه صورت تداوم می دهیم باید به مردم اعلام گردد.

رییس جمهوری تاکید نمود: اقدامات در زمینه روابط خارجی، فراوری و صادرات و واردات مواد اولیه مورد احتیاج کشور و اقدامات ضروری دستگاه دیپلماسی و روابط خارجی تا انتها سال در این بخش را باید به مردم اعلام کنیم.

روحانی سال 99 را سال افتتاح طرح های مهم در ایران اعلام نمود و اضافه کرد: ما تا انتها سال شاهد افتتاح طرح های بسیار مهم در زمینه های مختلف در کشور خواهیم بود و از هم اکنون نیز باید فهرست این طرح ها به اطلاع مردم برسد و مسئولان هم باید همه توان خود را نیز به کار بگیرند تا این طرح به ثمر بنشیند.

عرضه سهام دستگاه های دولتی به بورس و فرابورس

رییس جمهوری با اشاره به نام گذاری سال 99 به نام سال جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مطالبه ایشان فراوری مضاعف است؛ و حرکت سریع تر و قوی تر در زمینه فراوری را در کشور می خواهند، برای رسیدن این موضوع باید اقدامات زیربنایی سریع در همین ماه های اولیه سال انجام گردد اصلاحات بانکی یکی از مسائل اساسی و موثر در زمینه فعال تر شدن فراوری است.

روحانی اعلام کرد: فعال تر شدن فراوری به سرمایه احتیاجمند است؛ فراوری به معنی علم و دانش و فناوری است؛ فراوری به مفهوم روابط خارحی با دنیا است هر کدام از این سه مورد اگر حذف گردد فراوریی به وجود نمی آید، جهش فراوری در سایه روابط خوب با همسایگان و دوستان در سطح دنیا برای واردات و صادرات امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال هم در سایه سرمایه بوجود می آید، گفت: در کنار سرمایه، فناوری و تکنولوژی هم احتیاج داریم که اگر این ها هم آمدند اما نتوانستیم ماده اولیه مورد نیز را تامین کنیم فراوری انجام نمی گردد؛ اگر ماده اولیه هم تامین شد اما نتوانیم محصول را صادر کنیم باز هم جهش در فراوری انجام نمی گردد؛ پس سیاست خارجی روابط خارجی، علم و تکنولوژی و سرمایه اساس مسائل مربوط به فراوری است.

رییس جمهوری اعلام کرد: اصلاحات بانکی است که می تواند یاری اصلی به فراوری را انجام بدهد، سرمایه های جامد است که باید فعال گردد، دستگاه های دولتی باید سهام خود را به بازار بورس عرضه نمایند، در سال گذشته شرایط خوبی در بورس داشتیم که امیدوارم در سال 99 هم این شرایط تداوم داشته باشد.

روحانی با بیان اینکه رونق بورس به ارایه سهام و اموال دستگاه های دولتی و بخش های مختلف در بورس وابسته است، گفت: برای حرکت در فراوری باید این نوع سهام در بازار بورس و فرابورس عرضه گردد تا شاهد یک تحول در کشور عظیم باشیم.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 627

به "روحانی در اولین جلسه هیات دولت ، سهام دستگاه های دولتی باید به بورس عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی در اولین جلسه هیات دولت ، سهام دستگاه های دولتی باید به بورس عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید