7 غذای برتر که در اسلواکی باید امتحان کنید

به گزارش سرگرمی تفریحی، اسلواکی به خاطر ییلاقات زیبای آن، رودخانه های وحشی، کوه های بلند، جنگل های بزرگ و کشاورزی پیشرفته آن مشهور است. بنابراین جای تعجب نیست که شما می توانید اندازه زیادی پنیر، گوشت و سیب زمینی را در دستور غذاهای اسلواکی پیدا کنید.

7 غذای برتر که در اسلواکی باید امتحان کنید

غذا در اسلواکی سالم است و خیلی سنگین است. سیب زمینی، گوشت، پنیر گوسفند و دمبلینگ اساس بسیاری از غذاها را تشکیل می دهند و اغلب همراه با کلم (کلم تند) هستند که بسته به نحوه پخته شدن آن، ترش و نمکی است.

محبوب ترین گوشت در غذاهای اسلواکی عبارتند از گوشت خوک، گوشت گاو و مرغ. سوسیس krvavničky و سوسیس دودی تند klobása نیز به همراه گوشت شکار مثل قوچ، خرگوش، گوزن و آهو رایج هستند. غذا در اسلواکی، در مقایسه با بقیه اروپا بسیار مقرون به صرفه است.

به طور معمول غذاهای سنتی در اروپای شرقی و اسکاندیناوی به طور کلی سنگین و با چربی زیاد هستند. اما غذای سنتی در اسلواکی بسیار خوشمزه و کمی سبک تر است. غذا های اسلواکی بسیار خوشمزه و بیسکویت های شیرین با چربی کمی دارند که عطر و طعم جالبی دارد.

در اینجا ما 10 غذای برتر را که باید در هنگام بازدید از مرکز اسلواکی در براتیسلاوا یا حتی شهرهای کوچک و روستاها تست کنید را معرفی نموده ایم.

1.Kapustnica

سوپ کلم در کنار هر شام کریسمس رایج است، اما بعلاوه در طول سال به عنوان پیش غذا قبل از غذا اصلی لذت سرو می گردد. سوپ کلم خوشمزه پر از محصولات فراوری شده محلی مانند قارچ های وحشی، سیب زمینی، سوسیس و گوشت دودی است.

روش طبخ آن بسته به یک منطقه فرق دارد بنابراین تعجب نکنید اگر بسیاری از رستوران های محلی روش خاص خود را از پخت و پز این سوپ سنتی دارند.

2.Lokše

ترتیلا سیب زمینی تازه تهیه شده به اضافه گوشت خوک را تصور کنید! این Lokše اسلواکی است. شما می توانید این پنکیک سیب زمینی خوشمزه با گوشت لطیف خوشمزه ای که بر روی آن می ریزند، با کلم و گوشت یا به عنوان یک ظرف سفارشی در کنار سوپ اسلواکی خود بخورید.

برای سفر و اقامت در این کشور خوشمزه می توانید در سایت خبرنگاران اطلاعاتی درباره تورهای اروپا و اخذ ویزا کسب کنید.

3.(پنیر اسلواکی) Slovakian Cheese

کشور اسلواکی برخی از برترین پنیرهای گوسفندی را که احتمالا می توانید امتحان کنید، فراوری می نماید! این پنیر ها در فرم های کلاسیک، مارینده یا دودی و به شکل رشته ها (korbačik)، مارپیچ های حلزونی (پارنیکا) یا تکه های کوچک با طرح های زیبا بر روی آنها (oštiepok) درآمده اند.

4.Halušky

این غذای ملی اسلواکی است - بنابراین اگر شما فقط می توانید یک غذای اسلواکی را امتحان کنید، این یکی را انتخاب کنید! این غذا به پنیر گوسفند با کیفیت بالا، خامه ای، نرم و محلی اشاره دارد که منحصر به فرد اسلواکی است.

هرچند این نوع پنیر در کشورهای همسایه فراوری می گردد و هر کشوری دستور خاص خود را دارد اما اسلواکی ها طبخ ویژه ای از آن دارند و به آن افتخار می نمایند.

gnocchi کوچک در سس پنیر سیندرآل بریاندزا بر روی تکه های بیکن سرخ شده و گاهی اوقات با پنیر بیشتر تصور کنید. برخی از رستوران ها نیز اسفناج یا تکه های نانی halušky را ارائه می دهند. همه آنها را امتحان کنید!

5.Brydza Pierogis

پنیر نرم گوشتی تنها با غذای halušky سرو نمی گردد، شما بعلاوه می توانید آن را در داخل pierogis نیز پیدا کنید. تمام اینها را با کره، تکه های بیکن و کمی سبزیجات تازه مخلوط کنید! یک ظرف از غذایی که می خواهید دوباره، دوباره و دوباره از آن بخورید.

6.(سوسیس، Kielbasas و پودینگ) Sausages, Kielbasas and Pudding

اسلواکی همچون همه جا در اروپای مرکزی، انتخاب گسترده ای از سوسیس های مختلف، kielbasas و puddings را ارائه می دهد. در فصلی ویژه مانند jaternica در طی کشتار سنتی سالانه خوک ها آن را از دست ندهید!

7.Živánska

این غذا اغلب در یک فویل کبابی در کوره ها پخته می گردد و یا در فر پخته می گردد. به طور سنتی، آن شامل گوشت خوک یا گوشت بره، بیکن، سیب زمینی، و پیاز است.

در طول سال ها مردم این غذای کلاسیک را با فلفل، کیبلا و سایر مواد مورد علاقه خودشان خوشمزه تر نموده اند. به همین علت مانند سوپ کلم، شما می توانید در اسلواکی اساسا یک ظرف متفاوت از این غذا را در هر کجا که به آن بروید، امتحان کنید.

غذاهای اسلواکی با طعم منحصر به فرد

غذاهای معروف اسلواکی از همسایگان خود الهام می گیرند و در حال حاضر بیشتر دستورالعمل ها برای اسلواکی ها، چک ها، مجارها، اتریشی ها و لهستانی ها یکسان یا بسیار مشابه هستند. غذای مدرن غذاهای جدیدی نیستند، در واقع بسیاری از غذاها، غذاهای سنتی هستند که کمی طعم و مزه آنها را تغییر داده اند .

بعلاوه اسلواکی نوشیدنی های گوارایی دارد. توصیه می گردد که نوشیدنی لیموناد را امتحان کنید و آن واقعا خوب است. نوشیدنی های میوه ای خنک و تازه در انواع طعم های مختلف مانند نارگیل، گل یاس ، انگور، پرتقال یا تمشک نیز از نوشیدنی های محبوب این کشور است.

اگر شما در اسلواکی هستید، باید یکی از آن ها را امتحان کنید! محبوب ترین نوشیدنی در اسلواکی، کافولا، یک نوشیدنی ملایم است که مانند کوکا کولا با لیمو و کمی طعم قهوه می دهد.

از اصالت و زیبایی های خیابان و دروازه سنت میکایل چه می دان...

ادامه مطلب

اسلواکی یک کشور محصور در مرکز اروپا است. این منطقه به وسیله له...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1768

به "7 غذای برتر که در اسلواکی باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 غذای برتر که در اسلواکی باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید