3، 5میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی غیرشرب کردستان رها سازی شدند

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران/کردستان مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 3 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی غیرشرب کردستان رهاسازی شده است.

3، 5میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی غیرشرب کردستان رها سازی شدند

حمید حسین پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از محل طرح بهسازی و افزایش تولید آبزیان و اعتبارات استانی از ابتدای سال جاری با همکاری و مشارکت تعاونی های صیادی استان تا کنون 3 میلیون 500 هزار قطعه بچه ماهی از نوع کپور ماهیان از گونه های فیتو فاگ و بیگ هد در منابع آبی مطالعه و بررسی شده با هماهنگی حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان رهاسازی شده است.

وی شرح داد: استان کردستان دارای 6 تعاونی صیادی با عضویت بیش از 420 نفر است و این ذخیره سازی ماهی موجب تضمین فعالیت صیادی در سنوات آینده می شود.

به گفته مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در حال حاضر سه مجتمع پرورش ماهی سیروان در سروآباد، پلنگان در کامیاران و قمچقای در بیجار فعال بوده و با توجه به تجهیزات مکانیزاسیون به کار رفته بیشتر از ظرفیت خود کار می کنند.

وی اضافه کرد: بیش از 130 مورد مزارع منفرد، تیپ، استخرهای دو منظوره و ذخیره کشاورزی مشغول پرورش ماهی سردابی هستند که بیش از 90 درصد آنها مکانیزاسیون است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان نمود: با توجه به منابع آبی مناسب و سدهای احداث شده و در حال احداث استان با هماهنگی سایر ادارات ذیربط میزان اشتغال و تولید در سال های پیش رو بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 10 هزار و 350 تن انواع ماهی در استان تولید شده است،بیان کرد: 6 هزار و 100 تن از این میزان از منابع آبی صید و 4 هزار 250 تن در مزارع و مجتمع های پرورش ماهی تولید شده است.

حسین پور گفت: 2 کارخانه قطعه بندی و بسته بندی در شهرک های صنعتی سنندج و دهگلان با ظرفیت یک هزار و 300 تن فعال بوده و در نیمه نخست سال جاری عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

گفتنی است؛ 4 مرکز تکثیر ماهی در سطح استان به صورت حد واسط(مرکز تفریغ) مشغول فعالیت هستند که تخم های چشم زده وارداتی را تبدیل به ماهی کوچک کرده و می فروشند. وی ظرفیت تولید سالانه آنها را 19 میلیون تن ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1691

به "3، 5میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی غیرشرب کردستان رها سازی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3، 5میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی غیرشرب کردستان رها سازی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید