کنترل کالاهای وارداتی از چین برای پیشگیری از ویروس کرونا

به گزارش سرگرمی تفریحی، مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا، کالاهای وارداتی از چین با حساسیت بیشتری کنترل می گردد.

کنترل کالاهای وارداتی از چین برای پیشگیری از ویروس کرونا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، علی سعدالدین اظهار کرد: احتمال خطر انتقال ویروس به وسیله بعضی کالاها و از جمله کالاهای بهداشتی و... وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به حجم بالای واردات استان سمنان از چین آیا کنترل ویژه ای بر فرایند واردات در این مقطع زمانی وجود دارد، بیان نمود: کنترل کاملا جدی در این بخش صورت می گیرد و کالاها به خصوص کالاهای بهداشتی، آرایشی و... از چند صافی عبور می نمایند تا از سلامت آنها مطمئن شویم بنابراین مصرف نمایندگان نباید دغدغه ای در این زمینه داشته باشند.

مدیر کل گمرک استان سمنان از چنین به عنوان یکی از کشورهایی نام برد که نه فقط استان که کشور مراودات تجاری بالایی با آن دارد، بیان نمود: با توجه به ضریب بالای خطر ویروس کرونا در همه مبادی ورودی با حساسیت بالایی به این امر توجه می گردد.

سعدالدین همچنین از تشکیل 33 پرونده به ظن قاچاق کالا در گمرک این استان از ابتدای امسال تا به امروز اطلاع داد و اضافه نمود: ارزش این کالاها که اغلب به وسیله نیروی انتظامی استان به این اداره کل ارجاع شده بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: تناژ این کالاهای قاچاق را بیش از 1800 تن اظهار داشت، مقابله با قاچاق کالا در همه دستگاه های متولی و از جمله گمرک استان با حساسیت بالا پیگیری و با متخلفان برابر قوانین برخورد می گردد.

اخیرا ویروس کشنده کرونا در اقصی نقاط چین و ورایِ آن شیوع پیدا نموده و صدها نفر را آلوده نموده است. به گفته کارشناسان این ویروس جدا از تهدید سلامت در چین، اقتصاد این کشور و جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

چین یکی از مهم ترین شرکای تجاری ایران است و استان سمنان نیز چه در بخش واردات و چه در صادرات مراوداتی با این کشور دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 429

به "کنترل کالاهای وارداتی از چین برای پیشگیری از ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل کالاهای وارداتی از چین برای پیشگیری از ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید