یاری کنیم این 324 زن از بند رها شوند

به گزارش سرگرمی تفریحی، در حال حاضر 12856 زندانی غیرعمد در سراسر ایران وجود دارند که 324 نفر آنها زن هستند. یاری به این زنان می تواند آنها را از بند رها کند.

یاری کنیم این 324 زن از بند رها شوند

به گزارش خبرنگاران، اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره زندانیان جرائم غیرعمد گفت: در حال حاضر 12856 زندانی غیرعمد در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 6523 نفر واجد شرایط دریافت یاری هستند. استان های مازندران با 610 مددجو، استان فارس با 526 مددجو، استان گیلان با 420 مددجو در رتبه های اول تا سوم زندانیان جرائم غیرعمد هستند و تهران در رتبه ششم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از 12856 نفر 324 نفر حدود 2.5 درصد زندانیان غیرعمد را زنان تشکیل می دهند. استان گیلان با 37 نفر، مازندران با 36 نفر، تهران با 32 نفر دارای بیشترین محکومان جرائم غیرعمد زن هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اعلام نمود: از کل این موارد حدود 10 درصد زندانیان محکوم به پرداخت دیه و 90 درصد آنها محکومان اقتصادی هستند. بدهکاران محکوم به دیه نیز شامل حوادث رانندگی شبه عمد، غیرعمد و حوادث کارگاهی هستند.

جولایی با اشاره به محکومان پرداخت دیه حوادث کارگاهی اعلام نمود: 52 نفر در کل کشور محکوم به پرداخت دیه برای حوادث کارگاهی هستند که به طور میانگین 400 میلیون تومان برای این 52 نفر باید دیه پرداخت گردد. این ها افرادی هستند که بیمه از آنها حمایت نمی کند و گرفتار شده اند و همچنین از این تعداد 22 پرونده منجر به فوت بوده است.

وی با بیان اینکه کمتر از نیم درصد مددجویان ستاد دیه بدهکاران حوادث کارگاهی هستند، توضیح داد: استان گلستان بیشترین حوادث کارگاهی را دارد و در این استان 15 حادثه منجر به فوت داشتیم، بعد از استان گلستان نیز استان مازندران با 6 نفر و استان تهران با 5 نفر دارای بیشترین مددجویان حوادث کارگاهی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به استان هایی که فاقد محکومان حوادث کارگاهی هستند، اعلام نمود: استان های کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، کرمان، بوشهر، خراسان جنوبی، قزوین، خوزستان، سمنان و ایلام هیچ بدهکار محکوم به پرداخت دیه برای حوادث کارگاهی ندارند.

به گفته جولایی با عنایت رییس قوه قضاییه محکومان جرائم غیرعمد در قالب مرخصی به منزل بازگشته اند و بیشتر آنان نیز تا انتها ماه رمضان در مرخصی بوده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 812

به "یاری کنیم این 324 زن از بند رها شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری کنیم این 324 زن از بند رها شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید