30 هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه زلزله از جمله حوادث طبیعی است که سبب تخریب خانه ها، به ویژه منازل روستایی می گردد، گفت: در روستاهای خراسان جنوبی 30 هزار واحد مسکونی نامقاوم وجود دارد.

30 هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علی اصغر آسمانی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بیرجند، اظهارکرد: تا به امروز 28 هزار و 400 واحد روستایی دراین استان تکمیل و یا بازسازی شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه آمار زلزله ها در کشور ایران زیاد است واگر زلزله ای با 5 ریشتر رخ دهد، خانه های روستایی تخریب می شوند، از این رو باید بازسازی و یا تکمیل خانه ها انجام گردد و چند سالی است که شروع ساخت وساز مسکن روستایی شتاب گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از سال 84 مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی شروع شده است و در این مدت مقاوم سازی تعداد 35 هزار واحد مسکونی شروع شده است.

آسمانی مقدم اضافه نمود: براساس سهمیه بندی روستایی، باید تا به امروز 16 هزار واحد مقاوم سازی می شد.

وی اظهار کرد: تعداد 5 هزار واحد ساختمانی بدلیل رعایت نکردن اصول وقوانین انتها مشارکت، قطع وام شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت آماده واگذاری وام برای ساخت وساز مسکن روستائیان است و به هر میزان که بخواهند ساخت و ساز جدید انجام دهند، انواع تسهیلات در اختیار آنها قرار خواهد گرفت گفت: در روستاهایی که در تامین زمین مشکل داشته باشند،دولت زمین به آنها واگذار می نماید.

آسمانی مقدم اضافه نمود: 34 درصد از واحد های روستایی نیازمند مقاوم سازی هستند و تعداد 30 هزار واحد مسکونی نا مقاوم در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد.

وی توضیح داد: در مدت 8 سال از 88 هزار مسکن روستایی، تعداد 58 هزار مقام سازی شده اند وحدود هزارو 600 واحد دیگر در دست اقدام داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: جلوی حوادث طبیعی را که سبب تخریب منازل روستایی می گردد را نمی توان گرفت، اما می توان خانه ها را بازسازی کرد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 625

به "30 هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 هزار واحد مسکونی نامقاوم در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید