کاهش نشاط اجتماعی از چالش های ویروس کرونا در جامعه است

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: ویروس کرونا با تعطیلی بسیاری از فعالیتهای فرهنگی، تفریحی و کسب و کار و مدارس موجب کاهش نشاط اجتماعی شده است.

کاهش نشاط اجتماعی از چالش های ویروس کرونا در جامعه است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران- به نقل از روابط عمومی استانداری ، مریم بیدخام در جلسه بررسی و مشخص اقدامات و برنامه های اجتماعی و فرهنگی اولویت دار امسال که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بیش از 14 ماه است که مردم به علت انتشار ویروس کرونا با محدودیت هایی از جمله تعطیلی مدارس، کسب و کار، مراکز آموزشی و تفریحی روبرو شده اند و این موضوع چالش های جدی ایجاد کرده و شاهد کاهش نشاط اجتماعی ناشی از تعطیلی و شرایط بد اقتصادی هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارایه برنامه های مبتکرانه از سوی دستگاه های فرهنگی برای کاهش پیامدهای ناشی از کاهش نشاط اجتماعی گفت: به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای نشاط اجتماعی باید برنامه های مدونی تهیه و اجرا شود.

بیدخام شرح داد: دستگاه های اجرایی در شرایط ایجاد شده در اثر شیوع کرونا، می بایست براساس وظایف دستگاهی و نیزتوجه به آسیب های اجتماعی ایجاد شده حرکت کنند و بدنبال ارائه ایده ها و برنامه های خلاقانه باشند.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، با اجرای برنامه های تدوین شده بتوان زمینه افزایش نشاط و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را فراهم کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآورشد: کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیرنده در موضوعات و مسایل اجتماعی و فرهنگی است لذا ضرورت بررسی طرح ها و برنامه های خلاقانه و مبتکرانه کارشناسی شده در گروه های کاری تخصصی ذیل کارگروه اجتماعی مورد تاکید است.

وی افزود: به منظور انسجام، پرهیز از موازی کاری و هم افزایی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر برنامه ها لازم است تا دستگاه ها، از این ظرفیت در پیشبرد برنامه ها و اهداف مشخص شده بهتر استفاده کنند.

بیدخام گفت: تهیه و تدوین سند نشاط اجتماعی در استان قزوین را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و برای تحقق این مهم می بایست دستگاه های اجرایی، تشکل های مردم نهاد و اصحاب رسانه همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود:با توجه به استمرار شیوع کرونا لازم است درکنار رعایت پروتکل ها و پرهیز از تعامل اجتماعی برای پر کردن اوقات فراغت خانواده ها نیز چاره ای اندیشیده شده و با تولید برنامه های مفرح و آموزنده و ارائه پیشنهادهای کاربردی راه حلی برای گذراندن مناسب اوقات فراغت، پیش روی آنها قرار دهیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهارداشت: تهیه و تدوین سند نشاط اجتماعی در استان قزوین پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و احصاء وظایف و مشارکت دستگاه های متولی از جمله،اداره ورزش و جوانان، شهرداری، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های مرتبط در استان عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: وظایف همه دستگاه های اجرایی بر طبق این سند مشخص می شود زیرا جامعه به ایجاد شادابی و نشاط در شرایط کرونایی نیاز مبرم دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1337

به "کاهش نشاط اجتماعی از چالش های ویروس کرونا در جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نشاط اجتماعی از چالش های ویروس کرونا در جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید