کارشناس والیبال: شرایط تیم ملی امیدوار کننده است، باید به جوان ترها میدان داد

به گزارش سرگرمی تفریحی، کارشناس والیبال ایران معتقد است که در حال حاضر شرایط تیم ملی ایران امیدوار نماینده است اما، ایگور کولاکوویچ باید به جوان ترهای حاضر در تیم میدان بیشتری دهد تا خود را پیدا نمایند.

کارشناس والیبال: شرایط تیم ملی امیدوار کننده است، باید به جوان ترها میدان داد

محمد سالک در گفت و گو با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی ایران در هفته نخست لیگ ملت های والیبال 2019، اظهار کرد: از نظر من در حال حاضر شرایط تیم ملی والیبال خوب است و بازیکنان هماهنگی لازم را دارند. همچنین اعتماد به نفس ملی پوشان به قدری بالاست که می توانند حتی مقابل تیم های بزرگ عملکرد مناسب را داشته و به فزونی برسند.

او اضافه کرد: رفته رفته و در بازی امروز مقابل آلمان، شاهد آثار خستگی در ملی پوشان بودیم که دلیل آن فشار زیاد بازی ها بود. با این حال کسب سه برد در هفته اول لیگ ملت های والیبال 2019، عملکرد خوبی بود که ملی پوشان توانستند از خود بر جای بگذارند.

این کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که آیا نبود بازیکنان اصلی تیم های چین، ایتالیا و آلمان را می توان دلیل پیروزی های ایران دانست، اظهار کرد: چین تیم آماده ای بود، ایتالیا و آلمان هم بازیکنان خوبی در اختیار داشتند. نمی توان این موضوع را دلیل موفقیت تیم ملی ایران دانست. چرا که تیم های آلمان و ایتالیا از بازیکنان خوبی استفاده نموده بودند. هماهنگی و شرایط تیم ملی ایران قابل قبول است و می توان با این شرایط به آینده امیدوار بود. می توان یکی از اصلی ترین دلایل عملکرد و شرایط خوب تیم ملی را حضور بازیکنان ما در لیگ های خارجی دانست.

او در خصوص نقاط ضعف و قوت تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت ها نیز گفت: فکر می کنم در این دوره عملکرد ما در زدن سرویس ها خیلی خوب بود. چند تن از بازیکنان ما سرویس های پرشی پرقدرت با دقت بالا را می زنند که نقطه قوت تیم است. همچنین حضور بازیکنانی چون امیر غفور، که شرایط آرمانی دارد سنگینی وزنه تیم ما را بیشتر می نماید.

سالک اضافه کرد: بازیکنانی چون سعید معروف که همواره شرایط آرمانی دارند نیز تیم را در شرایط سخت سرپا نگه می دارد اما، نقطه عطف تیم ملی ایران حضور بازیکنی چون پوریا فیاضی است. او در بهترین شرایط خود قرار گرفته است و می تواند با توپ گیری ها در انتهای زمین و زدن سرویس های خوب ، نتیجه را به سود ایران رقم می زند.

سرمربی تیم خاتم اردکان با اشاره به نقاط قوت تیم ملی در خصوص ضعف ها نیز گفت : در ایران همواره نتیجه گرایی الویت است و ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی ایران این موضوع را دریافته است و ریسک استفاده از بازیکنان جوان را نمی پذیرد. با این حال فکر می کنم باید در کنار این موضوع به جوانان خوبی که در تیم داریم نیز میدان دهیم. از نظر من بازیکنانی چون علی اصغر مجرد، محمدرضا حضرت پور و جواد کریمی می توانند با میدان دیدن مهره های تأثیرگذاری شوند.

او اضافه کرد: حضرت پور که در این بازی ها عملکرد خوبی داشت و مجرد نیز می تواند خیلی بهتر از دیدار مقابل چین بازی کند، او احتیاج دارد که میدان دیده تر گردد. جواد کریمی هم یکی از پاسورهای جوان والیبال ایران است که آقای کولاکوویچ باید از او بیشتر استفاده کند.

محمد سالک در خاتمه درباره هفته دوم لیگ ملت های والیبال نیز گفت : هفته آینده یکی از سخت ترین هفته ها برای تیم ملی در این مسابقات است. تیم هایی چون برزیل، آرژانتین و ژاپن در این دوره عملکرد خوبی داشته اند که کار را برای هر تیمی سخت می نمایند. شرایط آمادگی جسمانی و روحی بازیکنان ما بسیار خوب است و می توان به آن ها اعتماد کرد اما، احتیاج است سرمربی تیم ملی به جوان ترهای خود اعتماد کند تا به دلیل فشار زیاد بازی ها، نفرات تأثیرگذار و اصلی تیم مانند امیر غفور، سعید معروف و… دچار مصدومیت نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 11

به "کارشناس والیبال: شرایط تیم ملی امیدوار کننده است، باید به جوان ترها میدان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس والیبال: شرایط تیم ملی امیدوار کننده است، باید به جوان ترها میدان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید