کارشناسان درباره عدم آمادگی آمریکا برای مواجهه با بحران سلامت روان هشدار دادند

به گزارش سرگرمی تفریحی، کارشناسان نسبت به عدم آمادگی آمریکا برای بحران نو ظهور سلامت روان در میان مردم این کشور در پی شیوع کروناویروس هشدار می دهند.

کارشناسان درباره عدم آمادگی آمریکا برای مواجهه با بحران سلامت روان هشدار دادند

به نقل از پایگاه هیل، تا پیش از همه گیری کروناویروس نیز آمریکا با مسائل مربوط به سلامت روان روبرو بوده اما چالشهای این حوزه با گزارش شدن میلیون ها مورد مشکل استرس، افسردگی و انزوا در میان مردم هم اکنون در حال بدتر شدن است.

همچنین انتظار می رود که در ماه های آینده این مشکل با کوشش مردم برای هرچه بیشتر کنار آمدن با تاثیرات عاطفی همه گیری ویروس بدتر گردد در حالی که کارشناسان هشدار می دهند ممکن است منابع کافی برای یاری به آنها موجود نباشد.

چاک اینگوگلیا، رئیس و مدیر اجرایی شورای ملی سلامت رفتاری آمریکا که نماینده بیش از 3300 دست اندرکار حوزه سلامت روان و درمان اعتیاد در این کشور است بیان کرد: جنبه مربوط به سلامت روان این بحران بعدا بروز پیدا خواهد نمود و چندان مشهود نخواهد بود. چون شما قرار نیست در این زمینه به یک دستگاه تنفس مصنوعی در یک مرکز سلامت روان وصل باشید.

او خاطر نشان کرد: هنوز سرمایه گذاری ما در زمینه سلامت روان ناکافی است و این بحرانها تنها باعث بدتر شدن این عدم تناسب می گردد.

اخیرا یک نظرسنجی اجرا شده از سوی بنیاد KFF نشان داد از هر 10 بزرگسال آمریکایی چهار نفر گفته اند استرس و نگرانی مربوط به کروناویروس تاثیری منفی بر سلامت روان آنها گذاشته است.

تنهایی و انزوا یک فاکتور ریسک مربوط به سلامت فیزیکی و روانی بوده و با اجرای تدابیر مربوط به فاصله گذاری اجتماعی با هدف کند کردن شیوع کروناویروس تماس های آمریکایی ها با خطوط تلفن مشاوره بحران سر به فلک گذاشته است.

اوایل ماه جاری میلادی بنیاد Well Being Trust با انتشار گزارشی برآورد کرد همه گیری کروناویروس می تواند در صورت عدم ارتقای دسترسی ها در آمریکا به درمان های مربوط به سلامت روان و اختلال سوءمصرف مواد، منجر به وقوع 75000 مرگ افراد مستاصل روی آورده به الکل و مواد مخدر و همچنین خودکشی در این کشور گردد.

این در حالی است که آمریکا قبل از همه گیری ویروس کرونا نیز در زمینه سلامت روان و رفتار درگیر بحران بوده که بخشی از علتهای آن دسترسی محدود به مراقبت های سلامت، عدم تامین کافی بودجه نظام مربوط به این حوزه و برچسب زدن مردم به افراد هنگام درخواست یاری برای مسائل روانی هستند.

لورل استاین، رئیس گروه ارتباط در حوزه سلامت روان، یک ائتلاف از سازمان های ملی این حوزه شامل انجمن روانشناسی آمریکا و سازمان سلامت روان آمریکا، بیان کرد: قبل از شیوع کووید 19 نظام سلامت روان و سلامت رفتار و سومصرف مواد درگیر بحران بوده است.

او خاطر نشان کرد: کنگره کوشش می نماید به اپیدمی مواد مخدر پاسخ داده و باید نیز چنین کاری کند اما خیلی کارهای دیگر ضروری است که انجام گردد. همه این مسائل در اثر همه گیری ویروس و شرایط اضطراری به وجود آمده برای سلامت عمومی بدتر شده است.

نرخ خودکشی در آمریکا از 1999 تا 2017 به میزان 33 درصد افزایش یافته و در حال حاضر دهمین عامل رقم زننده مرگ به طور کلی در این کشور است. در این زمینه مردان به ویژه مردان متعلق به بعضی گروه های اقلیت نظیر اعضای جامعه بومیان سرخپوست آمریکا و یا بومیان آلاسکا با بیشترین خطر روبرو هستند.

از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر مشکل روانی را تجربه می نماید و در این میان مشکل اضطراب و افسردگی رایج ترین اختلال بوده اند.

همچنین در سال 2018 کمتر از نیمی از آنهایی که بیماری روانی را تجربه نموده اند مورد درمان قرار گرفتند. در سال 2018 بیش از 20 میلیون آمریکایی اختلال سومصرف مواد داشته و حدود نصف آنها همچنین یک اختلال مربوط به سلامت روان داشتند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 780

به "کارشناسان درباره عدم آمادگی آمریکا برای مواجهه با بحران سلامت روان هشدار دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان درباره عدم آمادگی آمریکا برای مواجهه با بحران سلامت روان هشدار دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید