کامل ترین سنسورها و قابلیت های پایش سلامتی در ساعت های هوشمند هواوی

به گزارش سرگرمی تفریحی، این روزها ساعت های هوشمند جدا از ویژگی های ارتباطی و چندرسانه ای که در اختیار ما می گذارند، دستگاه های بسیار کاربردی برای پایش و نظارت بر شرایط سلامتی هستند. در این میان، ساعت های هوشمند هواوی با داشتن گستره وسیعی از حسگرهای مختلف، قابلیت های پیشرفته ای را ارائه می نمایند.

کامل ترین سنسورها و قابلیت های پایش سلامتی در ساعت های هوشمند هواوی

دسترسی به دستگاه های پزشکی و پایش سلامتی برای همه کاربران ممکن نیست. از سوی دیگر حمل این تجهیزات به علت اینکه در هر ساعت از شبانه روز به آنها احتیاج نداریم، کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

در چنین شرایطی ساعت های هوشمند را می توان ابزارهای بسیار کاربردی دانست که همراه با قابلیت های خود، دستیارهای مفیدی برایرصد شرایط سلامتی محسوب می شوند. گاهی اوقات قابلیت های ساعت های هوشمند می تواند علاوه بر تعیین کردن شرایط کلی سلامتی، هشداردهنده های مهمی برایجلوگیری از بروز مسائل باشد.

در این زمینه ساعت های هوشمند هواوی با داشتن مجموعه ای کامل از سنسورها، قابلیت شناسایی پارامترهای مهم سلامتی مانند میزان گیریدمای پوست بدن، ضربان قلب، نوار قلب، سنجش سطح اکسیژن خون (SpO2) و پارامتر حداکثر نرخ مصرف اکسیژن (VO2Max)را دارند.

علاوه بر این ها، توانایی پایش شرایط خواب، همراهی در حرکات و تمرین های ورزشی و انبوه کاربردهای دیگر را هم باید برای آنها در نظر بگیریم که می توانند این ساعت ها را به کامل ترین ابزارهای ورزشی و پایش سلامتی تبدیل کند. در نظر گرفتن مداوم این پارامترها می تواند علائم بسیاری از بیماری ها را قبل از رسیدن آنها به شرایط حاد، آشکار کند.

نباید فراموش کنید که همواره باید برای کسب اطمینان از پارامترهای دقیق سلامتی از دستگاه های اختصاصی برای این امور استفاده گردد. از این رو، استفاده از دستگاهی مانند ساعت هوشمند نمی تواند به صورت کامل و قطعی، شرایط یک پارامتر سلامتی را گزارش کند.

میزان گیری سطح اکسیژن خون (SpO2)

این پارامتر که این روزها بیشتر از هر زمانی (به علت شیوع بیماری کرونا) آن را در رسانه ها و از زبان متخصصان می شنویم، به زبان ساده بیان نماینده سطح اشباع اکسیژن در خون است. ساعت های هوشمند هواوی با استفاده از الگوریتم هایی، داده های دریافتی از سنسور نصب شده زیر بدنه ساعت را که با اسکن رنگ پوست بدن به دست آمده، به صورت عددی بین صفر تا 100 و برحسب درصد تعیین می نمایند.

کاهش این پارامتر به مقادیر زیر 90 درصد خطرناک بوده و باید سریعاً به پزشک مراجعه گردد. در بیماران کرونایی، یکی از اولین علائم، کاهش سطح اشباع اکسیژن خون به تعداد می رود.

فناوریTruSeen در ساعت های هوشمند هواوی را می توان ابزار اصلی برای میزان گیری این قابلیت به صورت پیوسته در نظر گرفت که با دقت مناسب، گزارش سطح اکسیژن خون را ارائه می دهد.

میزان گیری ضربان و نوار قلب

ایجاد تغییر و برهم خوردن نظم در ضربان و تپش قلب یکی از اولین نشانه های بسیاری از بیماری هاست. به همین علت اولین اقدام بسیاری از پزشکان در هنگام مراجعه بیمار، میزان گیری ضربان قلب است و در برخی مواقع هم نوار قلب است که به یاری پزشک آمده و گزارشی از ریتم تپش قلب او را برای افزایش دقت در تشخیص شرایط بیمار ارائه می دهد.

افزایش ضربان قلب و بعلاوه برهم خوردن ریتم ضربان (آریتمی) می تواند ناشی از کاهش قدرت ریه ها در رساندن اکسیژن به خون بوده و به همین علت، پایش آن در کنار پارامتر سطح اشباع اکسیژن از اهمیت بالایی برخوردار است.

میزان گیری این کمیت هم به واسطه سنسور ویژه در ساعت های هواوی امکان پذیر شده که در برخی ساعت های هوشمند رده بالایاین شرکت با ویژگی گزارش نوار قلب یا همان ECGهمراه شده و می تواند در سریع ترین زمان ممکن،شخص را از شرایط عملکرد قلب باخبر کند.

میزان گیری دمای پوست

بسیاری از بیماری های بدن انسان با پدیده ای آشنا به نام تب همراه هستند. شناسایی سریع تب می تواند یاری های پزشکی مهمی برای پیشگیری از بسیاری از خطرات را نتیجه دهد.

برای میزان گیری تب یا همان دمای پوست فرد، در ساعت های تازه هواوی از سنسور ویژه میزان گیری دما با دقت بالا استفاده می گردد که می تواند به صورت مداوم یا در زمان های مورد درخواست کاربر، به میزان گیری تب پرداخته تا میزان این پارامتر را به صورت عدد تعیین یا نمودارهای منظم نمایش دهد.

گزارش حالت های اضطراری

حمله قلبی یا حالت های اضطراری هیچ گاه خبر نمی نمایند و در این مواقع تنها یاری یک فرد در دسترس و قابل اعتماد است که می تواند جان بیمار را نجات دهد. در واقع پس از یک حمله،فقط چند دقیقه زمان طلایی وجود دارد که در طول آن باید اولین اقدامات برای بهبود شرایط فرد انجام گردد یا او را سریعاً به مراکز درمانی برساند.

ساعت های هوشمند هواوی با داشتن قابلیت شناسایی سقوط یا افتادن کاربر، هر گونه افتادن غیرعادی را شناسایی نموده و منویی بسیار ساده به کار بر نشان می دهند تا بتواند با یک لمس کوچک، با افراد دیگر تماس گرفته و آنها را از شرایط شخص باخبر کند. این قابلیت حیاتی گاهی اوقات می تواند جان بیمار را نجات دهد.

میزان گیری استرس

نحوه تپش قلب و ترکیب آن با برخی دیگر از پارامترهای سلامتی، می تواند نشان دهنده استرس و اضطراب او باشد.

ساعت های هوشمند هواوی این قابلیت را دارند که سطح استرس فرد را در بازه ای مناسب و به صورت طبقه بندی شده ارائه دهند که یاری مهمی در کنترل پدیده های موثر بر شرایط روحی و جسمی خواهد بود. در این زمینه راهکارهایی نظیر تمرین های تنفسی برای کاهش استرس هم به کاربر ارائه می گردد.

پایش خواب و کیفیت آن

ساعت های هوشمند هواوی دارای قابلیت میزان گیری سطوح مختلف خواب با الگوریتم های ویژه TruSleep هستند. این الگوریتم به آنالیز شرایط شما پیش و پس از خواب می پردازدو می تواند یک چُرت ساده، خواب سبک، عمیق و حالت REM را شناسایی نمایند.

بعلاوه ساعت های هوشمند هواوی با ارائه راهکارهای مفید به شما یاری می نمایند تا کیفیت خواب خود را بالاتر ببرید.

در انتها باید گفت با در نظر گرفتن قابلیت ها و قیمت ساعت های هوشمند، هواوی ساعت های هوشمند ارزان ای را به بازار عرضه نموده است که با بهره گیری از طیف کاملی از سنسورها و فناوری های پایش سلامتی، قابلیت های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. بر خلاف برخی برندها، قابلیت هایی نظیر میزان گیری اکسیژن خون، پایش خواب و... تنها در محصولات رده بالای هواوی خلاصه نشده اند؛ بلکه کاربران می توانند با بودجه های مختلف نسبت به انتخاب برترین محصول در بین دستبندها و ساعت های هوشمند هواوی با قابلیت های بروز، اقدام نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1504

به "کامل ترین سنسورها و قابلیت های پایش سلامتی در ساعت های هوشمند هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامل ترین سنسورها و قابلیت های پایش سلامتی در ساعت های هوشمند هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید