چه طور یک رابطه سالم و خوب داشته باشیم؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، اوایل رابطه همه چیز عالی است، دو طرف در حال غرق شدن در عشق هستند و به نظر می آید از این بهتر نمی گردد و این فرد، همان نیمه گمشده تان است. اما کم کم با گذشت زمان تغییراتی رخ می دهد!

چه طور یک رابطه سالم و خوب داشته باشیم؟

با رسیدن به این مرحله است که دو طرف انسانی که واقعا هستند را به نمایش می گذارند و کم کم اخلاقیات بدشان را هم به یکدیگر نشان می دهند. اینجا است که اگر این رابطه برای تان مهم است، باید اندکی مطالعه و تمرین کنید و با اختلافات و تفاوت نظرها کنار آیید.

داشتن یک رابطه خوب نیازمند صرف زمان و توجه و کنار آمدن با اختلاف نظرها است. در این رابطه دو طرف باید هم چیزهایی از دست بدهند و هم چیزهایی به دست آورند. به اصطلاح رابطه مثل یک بده و بستون است!

اگر شریک تان برای شما مهم است و احساس می کنید آدم مناسب شما است، پس برای بهتر شدن رابطه، اندکی به خودتان زحمت داده و روی رابطه تان کار کنید.

کارهایی که باید به تنهایی انجام دهید

1- مسئولیت مسروری خود را به عهده بگیرید. این را به خاطر داشته باشید، کسی غیر از خودتان مسئول مسرور کردن تان نیست. البته در یک رابطه حتما شریک تان گاهی این کار را انجام خواهد داد اما در آخر این شمایید که باید خود را مسرور نگه دارید.

2- به قول هایتان عمل کنید. وقتی چیزی را می گویید به آن عمل کنید. مثلا اگر قول می دهید امشب شام را شما درست کنید و یا می گویید در روزی خاص کنار شریک تان هستید، آن را از قلم نیاندازید و همه چیز را خراب نکنید. به این صورت شریک تان دیگر نمی تواند به شما اعتماد کند.

3- به اشتباهات تان اعتراف کنید. اگر فهمیدید کاری نموده اید که خواسته یا ناخواسته شریک تان را رنجانده است، به راحتی به آن اعتراف کنید. تنها کافی است به او بگویید حق با اوست و یا شما اشتباه نموده اید و بعد از او عذر خواهی کنید. کلماتی مانند می دانم من کار بدی کردم، اما تو من را عصبانی کردی که این کار را انجام دادم را هرگز به زبان نیاورید.

4- واقع گرا باشید. در همه رابطه ها زمانی فرا می رسد که دو طرف اختلاف نظر دارند و یا آنقدر از هم عصبانی هستند که می خواهند رابطه را بهم بزنند. اما چیزی که باعث ساختن یک رابطه خوب می گردد ماندن در کنار هم در این روزهای سخت و حل کردن مشکل است. کار کردن روی مسائل تان در یک رابطه باعث می گردد خودتان هم انسان بهتری شوید.

5- به شریک تان گوش دهید. گاهی تمام چیزی که شریک تان می خواهد این است که شما به مسائلش گوش دهید. اما گاهی می خواهد از شما راهکار بگیرد. در این زمان ها باید تشخیص دهید که شریک تان در پی چیست و چیزی که می خواهد را به او بدهید.

6- مهربانی تان را از هر راهی که می توانید به او نشان دهید. بین دانستن، و احساس کردن احساس عشق دیگری به شما، از زمین تا آسمان فرق است. گاهی ما با این فرض که دیگری می داند دوستش داریم برای مدتی طولانی به او ابراز عشق نمی کنیم. اما بدانید که هر چقدر هم این مسئله درست باشد و او واقعا بداند چقدر دوستش دارید، باز هم نیاز دارد که هر از چند گاهی کلماتی محبت آمیز از زبان شما بشنود.

7- وفادار و صادق باشید. مطمئن باشید که شریک تان می داند هر زمان به شما نیاز داشته باشد شما پیش او هستید. شریک تان باید اولویت اول زندگی تان باشد.

8- هرگز چیزی را از شریک تان مخفی نکنید. به خصوص احساسی که به او و رابطه تان دارید، چه این احساس خوب باشد و چه بد! به این ترتیب شما دو نفر می توانید با هم از پس سختی ها و موانع برآیید. اگر چیز بدی در گذشته تان و جود دارد که هنوز بر زمان حال تان تاثیر دارد، شریک تان باید این را بداند.

9- به حریم خصوصی شریک تان احترام بگذارید. همه ما به آزادی و حریم خصوصی نیاز داریم، پس نخواهید سر از هر کاری که شریک تان انجام می دهد درآورید و به حریم خصوصی او احترام بگذارید. رفتارهایی مانند چک کردن و دیگر رفتارهای این چنینی هم وجهه ای زشت و دور از اخلاق دارند. اگر به شریک تان اعتماد ندارید به فکر راه دیگری باشید.

10- احساسات تان نسبت به او را بیان کنید. همواره به شریک تان یادآوری کنید تا چه مقدار برای شما مهم است. تنها خانم ها نیازمند شنیدن این جملات نیستد، آقایان هم به آنها نیاز دارند.

11- شریک تان را تشویق کنید. پیشرفت شریک تان در کار یا تحصیل را تشویق کنید. این به او نشان می دهد تا چه مقدار برای تان مهم است و به او بارو دارید. این کار باعث افزایش موفقیت و تلاشش هم می گردد.

12- همواره از او تعریف کنید. این نشان دهنده قدردانی شما است. آیا شریک تان به تازگی لباس جدیدی خرید و یا مدل مویش را عوض نموده؟ به او بگویید زیبا شده، این حرف شما روز او را خواهد ساخت.

13- حرف هایی دوست داشتنی به او بگویید. یک صبح بخیر زیبا می تواند شروعی عالی برای روز شریک تان باشد! وقتی از او دور هستید با یک پیغام دلتنگت هستم او را مسرور کنید. با این کار او احساس عشق بیشتری نسبت به شما می نماید.

کارهایی که باید دو نفره انجام دهید

1- دوباره با هم قرار بگذارید. اینکه دوباره مثل قدیم با هم یک قرار، مثلا برای شام، بگذارید بسیار مهم است. در حقیقت این کار برای زوج هایی که مدت زمان زیادی با هم بوده اند ضروری تر است. سعی کنید این قرار گذاشتن را یک بار در ماه انجام دهید.

2- بخشیدن را تمرین کنید. بخشیدن یعنی اشتباهات گذشته هم را نادیده بگیرید و بر زمان حال تمرکز کنید. با این کار دیگر ناراحتی و عصبانیت را همراه خود نمی کشید.

3- با یکدیگر بخندید. خندیدن باعث می گردد تمام جهان به شما لبخند بزند. خنده باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، کاهش استرس، سوختن کالری و افزایش گردش خون می گردد. خنده باعث نزدیک تر شدن شما به هم می گردد.

4- از یکدیگر پشتیبانی کنید. پشتیبان بودن یعنی مسرور کردن شریک تان و اینکه به او نشان دهید اولویت اول شما است. پس مستمع خوبی باشد، او را تشویق کنید و رابطه آرام و امنی برای او به وجود آورید.

5- وقت تان را به یکدیگر اختصاص دهید. وقت گذراندن با شریک تان باید یکی از اولویت هایتان باشد، حتی اگر در ابتدا برای تان زحمت آفرین و سخت باشد. رابطه برای رشد به، به اشتراک گذاری تجربه ها نیاز دارد. به علاوه با این کار نشان خواهید داد که رابطه تان برای شما مهم است.

6- توانایی تبادل اطلاعات، و صحبت کردن تان را بهتر کنید. بیشتر افراد با توانایی ذاتی برای داشتن رابطه ای خوب به جهان نیامده اند، این مهارتی است که برای بهتر شده نیاز به تمرین دارد. ممکن است شیوه یا موضوعی که با شریک تان درباره آن حرف می زنید، به نظر کم اهمیت بیاید اما در واقع این طور نیست.

اصطلاحاتی مانند تو باید و تو نمی توانی را از زبان تان حذف کنید. هیچ کدام از شما حق ندارد با دیگری اینگونه صحبت کند. از لطفا و ممنون بیشتر بهره ببرید. در هنگام بحث نکات مثبت شخصیتی شریک تان را کتمان نکنید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1861

به "چه طور یک رابطه سالم و خوب داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور یک رابطه سالم و خوب داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید