چهار نکته درباره مقرون به صرفه ترین گوشی شیائومی

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران- مقرون به صرفه ترین گوشی شیائومی، فعلا ردمی 9A است. فروشنده های موبایل مقرون به صرفه ترین نسخه ردمی 9A را با فضای ذخیره سازی 32 گیگبایت تقریبا 2.5 میلیون تومان می فروشند و بابت نسخه های 128 گیگابایت نزدیک چهار میلیون تومان دریافت می نمایند. مدلی که تقریبا دو سال از زمان عرضه آن در بازار می گذرد و با تمام قابلیت هایی که دارد، یک گوشی قدیمی به شمار می رود. در همین محدوده قیمت بین محصولات شیائومی یا رقیب آن ها یعنی سامسونگ، انتخاب بهتری وجود دارد.

چهار نکته درباره مقرون به صرفه ترین گوشی شیائومی

1- قیمت ردمی 9A حداقل دو میلیون و 500 هزار تومان است. بعضی از فروشنده های موبایل این رقم را بابت رمی 9A با فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت دریافت می نمایند و در سایر فروشگاه های اینترنتی ردمی 9A با فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت نهایتا دو میلیون و 800 هزار تومان فروخته می گردد. معمولا قیمت ردمی 9A با رنگ مشکی نسبت به سایر نسخه ها بیشتر است. طوری که در فروشگاه های اینترنتی معروف ردمی 9A مشکی را با فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت دو میلیون و 750 هزار تومان، با رنگ خاکستری دو میلیون و 700 هزار تومان و با رنگ سبز دو میلیون و 500 هزار تومان می فروشند.

2- خرید ردمی 9A نهایتا چهار میلیون تومان تمام می گردد. شیائومی علاوه بر نسخه های 32 گیگابایت، ردمی 9A را در دو نسخه دیگر یعنی 64 گیگابایت و 128 گیگابایت معرفی کرد که الان همان نسخه های 128 گیگابایت را که به حافظه موقت چهارگیگابایت مجهز شده اند، نزدیک چهار میلیون تومان می فروشند. خرید ردمی 9A با فضای ذخیره سازی 64 گیگابایت و حافظه موقت چهار گیگابایت هم بین سه میلیون و 200 تا سه میلیون و 500 هزار تومان بودجه لازم دارد.

3- ردمی 9A حدود 194 گرم وزن دارد و ابعاد آن 164.9 در 77 در 9 میلیمتر است. صفحه نمایش 6.5 اینچی آن از نوع IPS LCD است و تصاویر را با کیفیت 720 نشان می دهد. ترکیبی که واقعا برای یک گوشی مالی قابل قبول است و الان خیلی از مدل های پایین رده دیگر در برند شیائومی که گران تر از ردمی 9A فروخته می شوند، با همین مشخصات پا به بازار گذاشتند. در قسمت پشت گوشی شاهد تک لنز 13 مگاپیکسلی و فلش LED هستیم و دوربین سلفی آن پنج مگاپیکسل است. تراشه 12 نانومتری مدیاتک به زبان ساده نشان می دهد نباید از یک گوشی 2.5 میلیونی در بخش پردازنده انتظار زیادی داشته باشیم. مثل اغلب مدل های مقرون به صرفه قیمت، شیائومی در طراحی ردمی 9A از قاب پلاستیکی استفاده نموده که البته جای اثرانگشت روی آن نمی ماند. ردمی 9A باهمه ایراد هایی که دارد، یک گوشی دو سیمکارت واقعی به شمار میرود و به اسلات اختصاصی میکرو SD مجهز شده است. نقطه قوت ردمی 9A را هم باید باتری پنج هزار میلی آمپرساعت آن بدانیم. البته شارژر 10 آمپری در بخش باتری تاحدودی ناامید نماینده است و باعث می گردد برای رسیدن ظرفیت باتری از صفر به 100 درصد، تقریبا دو ساعت و نیم منتظر بمانیم.

مشخصات ردمی 9A

ابعاد

164.9 در 77 در 9 میلیمتر

وزن

194 گرم

سایز نمایشگر

6.5 اینچ

نوع نمایشگر

IPS LCD

دوربین اصلی

13 مگاپیکسل

دوربین سلفی

پنج مگاپیکسل

تراشه اصلی

مدیاتک G25 (12 نانومتری)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی آمپرساعت

4- ردمی 9A تقریبا از دو سال پیش در بازار حضور دارد و الان یک مدل قدمی به شمار می رود. اگر بازه 2.5 تا چهار میلیون تومان را به عنوان قیمت ردمی 9A درنظر بگیریم، در این محدوده می گردد سراغ مدل هایی رفت که هم تازه تر هستند و هم عملکرد بهتری از مقرون به صرفه ترین گوشی شیائومی نشان می دهند. شیائومی یک سال بعد از ردمی 9A ، نسخه تازه آن یعنی ردمی 10A را روانه بازار کرد که الان بین سه تا چهار میلیون تومان فروخته می گردد و در بخش صفحه نمایش و دوربین تاحدودی اوضاع بهتری دارد. ردمی 9C که اغلب با ردمی 9A مقایسه می گردد، یکی دیگر از رقبای هم خانواده 9A است و تقریبا در همه آیتم ها گوشی بهتری است. اگر تمایلی به خرید گوشی های شیائومی ندارید، بین محصولات سامسونگ، گلکسی A04 که یک مدل نسبتا تازه نفس به شمار می رود در دسترس است. این یکی تقریبا از سه ماه پیش وارد بازار شده و در همه آیتم ها یک سرو گردن از مقرون به صرفه ترین گوشی شیائومی یعنی ردمی 9A بهتر است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1925

به "چهار نکته درباره مقرون به صرفه ترین گوشی شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار نکته درباره مقرون به صرفه ترین گوشی شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید