5 علت برای خریدن شیائومی 13 اولترا (و 2 علت برای نخریدن)

به گزارش سرگرمی تفریحی، معمولا گوشی های میان رده و پایین رده شیائومی بیشترین فروش را تجربه می نمایند ولی این شرکت پرچم داران فوق العاده ای هم راهی بازار می نماید. شیائومی 13 اولترا یکی از این پرچم داران همه فن حریف است که در سال 2023 راهی بازار شد و در بازار ایران هم می توانید این گوشی را بخرید. در ادامه به 5 علت برای خریدن این گوشی و 2 علت برای نخریدن آن می پردازیم.

5 علت برای خریدن شیائومی 13 اولترا (و 2 علت برای نخریدن)

معینات شیائومی 13 اولترا

ابعاد163.2 در 74.6 در 9.1 میلی متر
وزن227 گرم
ابعاد نمایشگر6.73 اینچ
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز
رزولوشن1440 در 3200 پیکسل
مدل تراشهSnapdragon 8 Gen 2
معینات هسته هاهسته 3.2 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A510
ترکیب حافظه داخلی و رم256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 16 گیگابایت رم 1 ترابایت / 16 گیگابایت رم
دوربین های اصلیدوربین اصلی 50 مگاپیکسلی

اولترا واید 50 مگاپیکسلی

پریسکوپی 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری

تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 3.2 برابری

دوربین سلفی32 مگاپیکسل
باتری5000 میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ سیمی90 وات
سرعت شارژ بی سیم50 وات

دلایل برای خریدن

طراحی مجذوب نماینده و کیفیت ساخت بالای شیائومی 13 اولترا

در همان نگاه اول، ماژول دوربین غول پیکر این گوشی توجهات زیادی را جلب می نماید. در باریک ترین قسمت بدنه، ضخامت به 9.3 میلی متر می رسد و با در نظر گرفتن ماژول دوربین، با ضخامت 15.2 میلی متری روبرو هستیم. ماژول دوربین دایره ای شکل هم مقدار بسیار بزرگی دارد که درون آن 4 دوربین تعبیه شده است.

پنل پشتی از چرم مصنوعی تشکیل شده که حس خیلی خوبی را به کاربر انتقال می دهد. همین استفاده از چرم مصنوعی به این معناست که لازم نیست نگران جذب اثر انگشت باشید و از سوی دیگر منجر به خوش دست تر شدن بدنه هم شده است. رنگ فریم هم مانند رنگ پنل پشتی است که به خاطر همین تصمیم، گوشی ظاهر یک دست تر و بهتری پیدا نموده است. تخت بودن لبه ها، یک مزیت محسوب می گردد زیرا بلند کردن گوشی از میز را راحت تر می نماید. مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت هم کاملا منطقی است و نه چندان بالا و نه چندان پایین به شمار میرود. بنابراین خیلی راحت و بدون هیچ مسئله ای می توانید از این سنسور بهره ببرید.

وزن این گوشی به 227 گرم می رسد که این یعنی نسبت به گوشی 234 گرمی گلکسی S23 اولترا چند گرم وزن کمتری دارد. در نهایت باید بگوییم که کیفیت ساخت این گوشی بسیار خوب است و حس پرچم دار بودن را به خوبی به کاربر انتقال می دهد.

نمایشگر

شیائومی 13 اولترا از نمایشگر 6.73 اینچی OLED با رزولوشن 1440 در 3200 و رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. حداکثر روشنایی نمایشگر 1200 نیت است که اگرچه بین بعضی رقبای تازه عدد بالایی نیست، اما در هر صورت در محیط های بیرونی و زیر نور خورشید هم از نظر خوانایی نمایشگر با مشکل جدی روبرو نمی شوید.

در خصوص رزولوشن هم اگر عمر باتری اهمیت زیادی برای شما دارد، می توانید حالتی را فعال کنید که رزولوشن نمایشگر به طور اتوماتیک در بعضی شرایط به 1080p کاهش پیدا کند. حداقل رفرش ریت نمایشگر به 1 هرتز می رسد و حین بازی کردن و حضور در مرورگر، بین 10 و 120 هرتز جابجا می گردد. بنابراین در کل شیائومی 13 اولترا از نمایشگر فوق العاده ای بهره می برد که از جنبه های مختلف می تواند کاربران را راضی نگه دارد.

عمر باتری و سرعت شارژ شیائومی 13 اولترا

انرژی شیائومی 13 اولترا از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن تامین می گردد. برای مقایسه باید بگوییم که نسل قبلی این گوشی یعنی شیائومی 12S اولترا با باتری 4860 میلی آمپر ساعتی راهی بازار شد. بر اساس آنالیز های انجام شده، این باتری از نظر دوام حرف زیادی برای گفتن دارد و لازم نیست نگران عمر باتری این گوشی باشید. به طور معین اگر استفاده معمولی از گوشی داشته باشید، این باتری می تواند بیشتر از دو روز دوام بیاورد که این یک خبر عالی برای کاربران به شمار میرود.

همراه با این گوشی، شارژر 90 وات هم در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید گوشی را با سرعت بسیار زیادی شارژ کنید. در نتیجه در عرض فقط 40 دقیقه، باتری این گوشی به طور کامل شارژ می گردد. اگر فقط 15 دقیقه باتری را به شارژر وصل کنید، شارژ باتری از 0 به 58 درصد می رسد. ضمناً این گوشی از شارژ بی سیم با سرعت 50 وات و شارژ بی سیم معکوس با سرعت 10 وات هم پشتیبانی می نماید.

عملکرد

اسنپدراگون 8 نسل 2 در زمان عرضه شیائومی 13 اولترا برترین چیپست در بین گوشی های اندرویدی بود و به همین دلیل طبیعتا انتظار داریم که این گوشی عملکرد فوق العاده ای ارائه کند. اما در این میان هرچقدر هم یک چیپست عملکرد خوبی داشته باشد، شرکت سازنده گوشی مبتنی بر چیپست باید بتواند سیستم خنک نماینده خیلی خوبی را عملی کند تا عملکرد گوشی تحت فشار زیاد و طولانی با افت قابل توجهی روبرو نگردد.

طبق آنالیز های انجام شده، حتی زمانی که یک ساعت به طور پیوسته پردازنده تحت بیشترین فشار ممکن قرار می گیرد، پایداری خود را حفظ می نماید که این مزیت به لطف بهره گیری از سیستم خنک نماینده مناسب، به دست آمده است. بنابراین اگر گیمر هستید و می خواهید با خیال راحت ساعت ها از گوشی برای اجرای انواع بازی های سنگین بهره ببرید، شیائومی 13 اولترا می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

دوربین های اصلی شیائومی 13 اولترا

این گوشی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور 1 اینچی، پریسکوپی 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری، تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 3.2 برابری و اولترا واید 50 مگاپیکسلی بهره می برد. یکی از قابلیت های مهم دوربین اصلی، امکان انتخاب دو دیافراگم F/1.9 و F/4.0 است که از نظر نوردهی دست کاربران را بازتر می نماید. طبیعتا در طول روز که نور کافی وجود دارد، تمام دوربین ها عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهند و نمی توانیم ایراد خاصی از آن ها بگیریم.

اگر به عکاسی پرتره علاقه دارید، می توانید از دورین تله فوتو برای این کار بهره ببرید که حالت پرتره به زیبایی عملی می گردد و این معینه بدون شک مورد استقبال زیادی قرار می گیرد. در خصوص عملکرد دوربین اصلی در محیط های کم نور هم باید بگوییم که عکس های سرشار از جزئیات با رنگ های دقیق در اختیار شما قرار می دهد. حتی دوربین های تله فوتو و پریسکوپی هم در این شرایط عملکرد خیلی خوبی ارائه می دهند. دوربین اولترا واید هم خوشبختانه عکس های دارای گستره دینامیکی مناسبی ثبت می نماید و وایت بالانس را هم با دقت بالایی ارائه می دهد.

دلایل برای نخریدن

دوربین سلفی ضعیف

دوربین سلفی این گوشی دارای سنسور 32 مگاپیکسلی است. برای ثبت عکس های سلفی می توانید بین بزرگ نمایی 0.8 و 1 برابری دست به انتخاب بزنید که البته در حالت اول عکس کراپ می گردد. در کمال تعجب، این سنسور از قابلیت ترکیب پیکسل ها استفاده نمی نماید و در نتیجه عکس های 32 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می دهد. با این وجود، جزئیات ثبت شده در عکس ها در حد یک عکس 32 مگاپیکسلی باکیفیت نیست ولی این تصاویر حجم بالایی از حافظه داخلی را هم اشغال می نمایند.

در کل کیفیت عکس های سلفی در حد یک پرچم دار گران قیمت نیستند و از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم دوربین سلفی از فوکوس اتوماتیک پشتیبانی نمی نماید و نمی تواند ویدیو های 4K ضبط کند. بنابراین بدون شک دوربین سلفی، یکی از مهم ترین ضعف های شیائومی 13 اولترا محسوب می گردد.

پشتیبانی نرم افزاری کمتر نسبت به S23 اولترا

یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی های پرچم دار و میان رده تازه سامسونگ، پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت از آن ها است. شیائومی 13 اولترا هم قیمت بسیار بالایی دارد ولی شیائومی اعلام نموده که فقط 3 نسخه تازه اندروید برای آن منتشر می گردد. این در حالی است که رقیب اصلی این گوشی یعنی گلکسی S23 اولترا می تواند 4 نسخه بعدی اندروید را دریافت کند.

با توجه به همین تفاوت، برای کاربرانی که می خواهند به مدت طولانی تری آپدیت نرم افزاری دریافت نمایند، خرید گلکسی S23 اولترا منطقی تر خواهد بود اما اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی ندارد و در کل ویژگی های شیائومی 13 اولترا را ترجیح می دهید، پس این گوشی می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2045

به "5 علت برای خریدن شیائومی 13 اولترا (و 2 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای خریدن شیائومی 13 اولترا (و 2 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید