چند راه چاره برای کاهش قیمت مسکن

به گزارش سرگرمی تفریحی، کارشناس بازار مسکن راه چاره های بلند مدت و کوتاه مدت در مورد کاهش قیمت مسکن را ارائه کرد.

چند راه چاره برای کاهش قیمت مسکن

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش ، بازار مسکن در چند سال اخیر با فرایند صعودی قیمت روبرو شده و افزایش چندبرابری قیمت در بعضی نقاط را به همراه داشته است.

این معضل در کلان شهر ها بیشتر از دیگر نقاط به چشم می خورد و بسیاری از خانوار به دلیل افزایش چشمگیر قیمت ها از خانه دار شدن محروم شدند.

به همین دلیل مهدی غلامی کارشناس بازار مسکن درباره راه حل های بلند مدت و کوتاه مدت کاهش قیمت مسکن اظهار کرد: یکی از راه حل های کاهش قیمت مسکن افزایش ساخت مسکن باتوجه به احتیاج دهک های جامعه است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر بسیاری از مردم به خصوص در کلان شهر ها امکان خرید مسکن را ندارند و در چنین شرایطی معمولا دولت سعی می نماید با برنامه ریزی بلند مدت، متناسب با توان خانوار، مسکن در مدل های مختلف را به خانوار عرضه کند.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره طرح اقدام ملی مسکن و تاثیر آن بر بازار مسکن گفت: چنین طرح هایی در صورتی که ادامه دار باشند می توانند بازار مسکن را کنترل نمایند و باید به گونه ای برنامه ریزی گردد که افراد با توجه به توان اقتصادی بتوانند از این طرح بهره مند شوند.

غلامی با تاکید بر اینکه بازار مسکن باید از حالت سرمایه ای خارج گردد گفت: باید هرفردی که وارد بازار مسکن می گردد به دنبال تقاضای مصرفی خود باشد.

وی یکی از راه حل های کنترل تقاضا های سوداگرانه در بازار مسکن را اخذ اقتصادیات های سنگین مطرح کرد و اضافه کرد: با اخذ اقتصادیات از خانه های خالی و اجرای این طرح می توان تا حدی تقاضا های سوداگرانه در بازار مسکن را کاهش داد.

این کارشناس بازار مسکن درباره افزایش تسهیلات مسکن و تاثیر آن بر بازار مسکن گفت: افزایش تسهیلات زمانی موثر واقع می گردد که عرضه و تقاضا در بازار مسکن متناسب باشد و کمبودی در بازار احساس نگردد در غیر این صورت افزایش تسهیلات نتیجه ای جز افزایش قیمت نخواهد داشت.

غلامی تاکید نمود: تسهیلات ساخت مسکن نیز در صورتی که قابل انتقال به خریدار باشد و از تقاضای مسکن حمایت کند می تواند موثر واقع گردد

وی در ادامه تاکید نمود: زمانی که تسهیلات ساخت مسکن در فراوری و عرضه مسکن به مقدار احتیاج باشد مطمئنا اثرات تورمی نخواهد داشت.

منبع: میزان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 553

به "چند راه چاره برای کاهش قیمت مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه چاره برای کاهش قیمت مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید