چرا امگا 3 مهم است؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، چند سالی است که ما نام اسیدهای چرب امگا 3 را بیش از پیش می شنویم. به نظر شما چرا؟ می توان یکی از علت ها را تغییر در شیوه زندگی و الگوی تغذیه افراد جامعه دانست که به مصرف این دسته از چربی ها در مقایسه با اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 منجر شده اند.البته نباید از نظر دور داشت که پیشرفت های علمی و پی بردن به خواص این

چرا امگا 3 مهم است؟

چرا امگا 3 مهم است؟

چند سالی است که ما نام اسیدهای چرب امگا 3 را بیش از پیش می شنویم. به نظر شما چرا؟ می توان یکی از دلیل ها را تغییر در شیوه زندگی و الگوی تغذیه افراد جامعه دانست که به مصرف این دسته از چربی ها در مقایسه با اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 منجر شده اند.البته نباید از نظر دور داشت که پیشرفت های علمی و پی بردن به خواص این اسیدهای چرب هم دلیل دیگر توجه بیشتر به انها بوده است.به تازگی تحقیقات نشان داده اند که دریافت اسیدهای چرب امگا 3 از بروز دیابت نوع یک در بچه ها جلوگیری می کند و خطر ابتلا به دیابت را در بچه های که سابقه خانوادگی دارند، از بین می برد.

دیابت نوع یک شایع ترین دیابت در میان بچه ها است.این بیماری زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن با اختلالاتی روبرو شده و شروع به حمله به سلول های تولید کننده انسولین در پانکراس کند. نتایج این تحقیق نشان داده بود، بچه های که در معرض این بیماری قرار دارند با خوردن غذاهای غنی از امگا 3، 55 درصد کمتر دارای ایمنی اتوماتیک پانکراسی که آنتی بادی مشخص دیابت نوع یک است، می شوند.همچنین در خون این بچه ها کاهش 37 درصدی این آنتی بادی دیده شد.

اما می دانید چرا به این دسته از چربی ها، امگا 3 می گویند؟ به طور کلی، منظور از واژه امگا در واقع محل شروع پیوند دوگانه در زنجیره این اسیدهای چرب است. آیا می دانید، این دسته از چربی ها را در کدام یک از مواد غذایی می توان یافت؟ این ترکیبات، بیش از همه در ماهی و روغن هایی مانند کانولا یا کلزا و هم گردو وجود دارد.گیاه خواران گرچه بخشی از نیاز به اسیدهای چرب امگا 3 شان را از گردو و بعضی روغن های گیاهی به دست می آورند اما تحقیقات نشان داده که میزان دوکوزا هگزا آنوئیک اسید یا (DHA) در خون و شیر مادران شیرده گیاه خوار به مراتب کمتر از مادرانی است که گیاه خوار نیستند.به همین دلیل، امروزه ترکیبات گیاهی که با DHA غنی شده اند در جهان در اختیار گیاه خواران گذاشته می شود.این امر

نشان می دهد که اصرار تغذیه شناسان در اجتناب از گیاه خوار بودن به نام یک روش تغذیه، بی مورد بوده است.

چه کنیم تا اطمینان یابیم میزان اسیدهای چرب امگا 3 به حد کفایت به بدن ما می رسد؟ پاسخ روشن است.داشتن یک برنامه غذایی متنوع که حاوی یک یا دو بار در هفته ماهی باشد، استفاده از گردو به نام یک ماده غذایی که بخشی از نیاز به اسیدهای امگا 3 را به سبب داشتن اسید لینولنیک تامین می کند و استفاده از روغن کانولا در بعضی روزهای هفته به جای سایر روغن های مایع به طور قطع نیاز روزانه ما را به این دسته از چربی ها تامین خواهد کرد و نیازی به استفاده از کپسول های حاوی این روغن ها نیست. به علاوه در مصرف این مواد غذایی هم باید حد اعتدال را رعایت کرد زیرا همیشه زیاده روی می تواند زیانبار باشد حتی اگر این زیاده روی در مصرف بهترین مواد غذایی باشد.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1549

به "چرا امگا 3 مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا امگا 3 مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید