تور ارمنستان ارزان: چاووش اغلو: ارمنستان بداند که اشغال اراضی همسایگان نتیجه ای نخواهد داشت

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزیر خارجه ترکیه گفت، اینک محیط مساعد برای مذاکرات دیپلماتیک ایجاد شده است و ارمنستان بداند که اشغال اراضی کشورهای همسایه نتیجه ای ندارد.

تور ارمنستان ارزان: چاووش اغلو: ارمنستان بداند که اشغال اراضی همسایگان نتیجه ای نخواهد داشت

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه ترکیه خطاب به ارمنستان گفت، ارمنستان باید درک کند که اشغال سرزمین های کشورهای همسایه هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ترند نیوز مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه گفت، جمهوری آذربایجان 30 سال در حال مذاکره برای آزادسازی سرزمین های خود بود، اما متأسفانه پیروز نشد و به بکارگیری قدرت روی آورد و این منطقه ها را آزاد کرد.

وزیر خارجه ترکیه اضافه نمود، از آنجا که مذاکرات 30 ساله بی نتیجه بود، جمهوری آذربایجان سرزمین های اشغالی خود را به زور آزاد کرد و ارمنستان باید از این مسئله نتیجه گیری کند. وی گفت: کشورها باید از لحاظ نظامی و دیپلماتیک دارای قدرت باشند.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: جمهوری آذربایجان 30 سال منتظر ماند و خاتمه سرزمین های خود را در 44 روز آزاد کرد. در حال حاضر یک محیط مساعد برای انجام مذاکرات دیپلماتیک ایجاد شده است. پیغام های مثبتی از سوی ترکیه و ارمنستان وجود دارد. اما آن ها نباید فقط در حد حرف باقی بمانند. ارمنستان باید درک کند که اشغال سرزمین های کشورهای همسایه هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

وزیر خارجه ترکیه در حالی این سخنان را بیان نمود که رسانه های خبری از برگزاری رزمایش عظیم بین نیروهای ارتش ترکیه و جمهوری آذربایجان در شهر تازه آزاد شده لاچین اطلاع دادند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این زمینه خاطرنشان کرد که نظامیان این کشور و جمهوری آذربایجان به رزمایش نظامی عظیم خود در منطقه لاچین در جمهوری آذربایجان با مشارکت یگان های از نیروی زمینی و تفگنداران دریایی ادامه دادند. این رزمایش مشترک در چارچوب توافقنامه همکاری نظامی بین دو کشور برگزار می گردد.

به گفته این وزارتخانه، نیروهای ترکیه و جمهوری آذربایجان با یگان های نیروی دریایی مانورهای رزمی با مهمات واقعی درعملیات شبیه سازی شامل خنثی سازی حمله دشمنان و نابودی پایگاه های آنها انجام دادند.

باکو هدف این رزمایش را بهبود قابلیت همکاری و هماهنگی رزمی وهمچنین مهارت های تصمیم گیری و کنترل فرماندهان نظامی اعلام نموده است.

در روزهای گذشته رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان هم در ملاقات با دیپلمات ارشد قطری از آمادگی در بهبود روابط با ارمنستان اطلاع داد.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان حین ملاقات با سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور در امور خارجه قطر گفت که جمهوری آذربایجان آماده است تا روابط خود را با ارمنستان بر اساس اصول حقوق بین المللی عادی کند.

وی اضافه نمود که علیرغم سیاست تجاوزکارانه علیه جمهوری آذربایجان برای دهه ها، باکو آماده است تا روابط خود را با کشور همسایه ارمنستان بر اساس اصول حقوق بین الملل عادی کند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1538

به "تور ارمنستان ارزان: چاووش اغلو: ارمنستان بداند که اشغال اراضی همسایگان نتیجه ای نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: چاووش اغلو: ارمنستان بداند که اشغال اراضی همسایگان نتیجه ای نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید