معروف ترین جاهای دیدنی استانبول را بشناسید

به گزارش سرگرمی تفریحی، یکی از مجذوب کننده ترین کشورهای جهان برای سفر به خصوص برای ما ایرانی ها کشور ترکیه است. یکی از زیباترین شهرهای این کشور استانبول است. برای همین خیلی از مردم در پی شناختن جاهای دیدنی استانبول هستند.

معروف ترین جاهای دیدنی استانبول را بشناسید

جاهای تماشای استانبول که بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترک نشین ترکیه است، برای آخرین روزهای تعطیلات تابستانی می تواند مقصدی عالی و بی نظیر باشد.

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/Istanbul%20tourist%20attraction.mp4

استانبول

یکی از مکان های تماشای ترکیه که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید، شهر استانبول است. استانبول همان شهر تاریخی و کهن قسطنطنیه است که معروفیت بسیاری در طول تاریخ داشته است و این خود به معنای قدمت کهن استانبول است. این شهر سومین کلان شهر بزرگ خاورمیانه و بزرگ ترین کلان شهر در قاره اروپاست.

این شهر شبه جزیره ای به وسیله آب های دریای مرمره و دریای سیاه احاطه شده است و تنگه بسفر که جداکننده دو قاره اروپا و آسیا از یکدیگر است نیز در نزدیکی آن قرار گرفته است. معروفیت این شهر به سال های 1770 میلادی، زمانی که سلطان مصطفی سوم عثمانی روی تمام سکه ها نام اسلامبول را ضرب کرد، بر سرزبان ها افتاد. امروزه استانبول مملو از جاذبه های تاریخی و توریستی بی نظیر است که آن را به یک مقصد گردشگری عالی تبدیل نموده اند.

جاهای تماشای استانبول

شهر استانبول با ترکیب فرهنگ های مختلف، جاذبه های تاریخی بی نظیر و زیبایی های طبیعی، مقصد محبوب گردشگرانی از سراسر دنیا است. در ادامه به معرفی بعضی از جاهای تماشای مهم در استانبول می پردازیم.

مسجد ایاصوفیه

یکی از مکان های تماشای ترکیه و یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی استانبول که در سراسر دنیا زبانزد است، مسجد ایاصوفیه است. این مسجد در منطقه سلطان احمد استانبول واقع شده است درحالی که در ابتدا به عنوان یک کلیسا ساخته شده بوده است. از سال 360، سال ساخت این مسجد تا سال 1453 این بنا دستخوش تغییرات زیادی شد. در سال 1453 سلطان عثمانی دستور تغییر کاربری این بنا را به مسجد داد و تا سال 1931 از آن به عنوان مسجد استفاده شد. آتاتورک در سال 1931 میلادی دستور داد که این بنای ارزشمند به علت معماری برجسته و فوق العاده و قدمت تاریخی بسیارش به موزه تبدیل گردد.

خیابان استقلال استانبول

یکی از معروف ترین جاهای تماشای استانبول که در تور استانبول حتما باید از آن تماشا کنید خیابان استقلال است. خیابان استانبول یکی از جاهای تماشای استانبول نزدیک تکسیم است که در آن مراکز خرید استانبول، جاذبه های تاریخی شهر و کافه ها و رستوران های بسیاری وجود دارد.

این خیابان در محله بی اوغلوی شهر واقع شده و از یک سو به نزدیکی تنگه بسفر و از سوی دیگر به میدان تکسیم می رسد. یکی از جذابیت های این خیابان عبور مونوریل از میان آن است. از آنجایی که این خیابان در قسمت اروپایی شهر استانبول واقع شده، رفت وآمد بسیار و تکاپو و جنب وجوش فراوان آن هر گردشگری را به وجد می آورد.

کاخ توپکاپی

یکی از زیباترین جاذبه های تاریخی شهر استانبول کاخ توپکاپی است که از قرن پانزدهم میلادی همچنان پابرجاست و یکی از آثار ثبت شده در فهرست دنیای یونسکو است. این کاخ دارای یک حرم سرا با چهار حیاط مجزا و بسیار زیبا است. در طی چهارصد سال امپراطوری عثمانی حدود سی پادشاه در این کاخ حکمرانی نموده اند. این کاخ بارها در طول تاریخ به سبک های مختلف معماری اسلامی، عثمانی و اروپایی بازسازی شده است.

سخن آخر

استانبول به عنوان یک شهر با تاریخچه غنی مملو از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری است که آن را به یک مقصد ایده آل توریستی تبدیل نموده اند. جاهای تماشای استانبول با توجه به قدمت تاریخی فراوان و موقعیت جغرافیایی بی نظیر آن، فهرست بلندبالایی دارد که در یک مقاله نمی گنجد. حتی مرکز شهر استانبول نیز پر از جاذبه های تماشای است. برای اینکه یک سفر گردشگری عالی به این شهر داشته باشید قبل از حرکت حتما اطلاعات کافی درباره آن کسب کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2026

به "معروف ترین جاهای دیدنی استانبول را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین جاهای دیدنی استانبول را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید