پوتین: سازمان ملل همچنان ساختاری بدون جایگزین است

به گزارش سرگرمی تفریحی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی خاطرنشان کرد که سازمان ملل ساختاری غیرقابل جایگزین برای گفت وگوهای برابر و یکسان است. که امکان گفت و گوهای همه جانبه و برابر را فراهم می نماید.

پوتین: سازمان ملل همچنان ساختاری بدون جایگزین است

از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز دوشنبه در پیغامی به مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل گفت: بر این باوریم که سازمان ملل سازمان دنیای بدون جایگزین بوده و هست که امکان برای گفت وگوهای چندجانبه برابر و مشارکت در مسائل مختلف فراروی بشریت را می دهد.

پوتین در ادامه پیغام خود با تاکید بر حمایت کشورش از سازمان ملل توضیح داد: روسیه بطور فعالانه از اقدامات سازمان ملل حمایت می نماید و خواستار تقویت نقش مرکزی و هماهنگ کننده آن در امور دنیای است و از رعایت معیارها و اصول منشور این سازمان دفاع می نماید.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه سازمان ملل متحد باید به تقویت صلح و امنیت دنیای یاری کند گفت: این سازمان به حل و فصل سیاسی اوضاع بحرانی در مناطق مختلف و تامین شرایط برای توسعه پایدار و دفاع از حقوق بشر یاری می نماید.

پوتین اعلام نمود: هفتاد و پنج سالگی سازمان ملل با شعار آینده مشترک با کوشش های مشترک برگزار می گردد. فقط با کوشش های مشترک می توانیم در برابر چالش های قرن بیست و یکم و مسائل فرا روی بشریت بایستیم.

لازم به ذکر است روسیه از سازمان ملل حمایت می نماید و برای تامین نقش مرکزی و هماهنگ کننده آن در امور بین المللی تاکید دارد.

رئیس جمهوری روسیه به تازگی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به صورت مجازی برگزار گردید با تاکید بر حمایت کشورش از کوشش های سازمان ملل اظهار کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید در جهت منافع همه کشورها حرکت کند.

او برداشته شدن تحریم ها و محدودیت ها را اقدامی در جهت تقویت اقتصاد دنیا و کاهش بیکاری دانست و گفت: نظر ما این است که شورای امنیت باید در جهت منافع همه کشورها با وجود اختلاف ها و مواضع متفاوت آنها حرکت کند.

پوتین با تقدیر از سازمان ملل در عملکرد پیروز در ماموریت هایش در طول دوران شکل گیری گفت: با نگاهی به گذشته می توان شاهد بود که به رغم همه مسائل در دوران جنگ سرد تغییرات اصلی ژئوپلتیک و تمامی رخدادهای امروز عرصه سیاسی دنیا سازمان ملل توانسته به ماموریت خود در حفاظت از صلح گسترش توسعه پایدار و و یاری به حل بحران های محلی پیروز بوده است.

وی همچنین گفت که حق وتو پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همچنان یک ابزار خاص برای پیشگیری از درگیری های دنیای است که بازتاب توازن قدرت است و باید حفظ گردد.

پوتین تاکید نمود: چنین حقی برای پنج قدرت هسته ای که پیروز جنگ دنیای دوم بودند نشانگر توازن سیاسی و نظامی واقعی تا امروز است. از همه مهمتر این یک ابزار ویژه و خاص است که به جلوگیری از اقدامات یکجانبه یاری می نماید که ممکن است منجر به رویارویی نظامی مستقیم دولت های مهم گردد.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1015

به "پوتین: سازمان ملل همچنان ساختاری بدون جایگزین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: سازمان ملل همچنان ساختاری بدون جایگزین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید