ترامپ خروج 9500 نظامی آمریکایی از آلمان را تایید کرد، واکنش برلین

به گزارش سرگرمی تفریحی، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا طرح هایی برای خروج 9500 نیروی آمریکایی از پایگاه های آلمان را تایید کرد. سخنان ترامپ در این رابطه با واکنش سفیر آلمان روبرو شد.

ترامپ خروج 9500 نظامی آمریکایی از آلمان را تایید کرد، واکنش برلین

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش پایگاه یواس ای تودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه در جمع خبرنگاران کاخ سفید آلمان را به تخلف در پرداخت هایش به ناتو متهم کرد و گفت او برنامه خروج نیروها را اجرایی می نماید، مگر اینکه برلین تغییر رویه بدهد.

ترامپ همیشه از اعضای اروپایی ناتو گلایه دارد که باید سهم بیشتری را برای دفاع از خودشان پرداخت نمایند. در همین حال سفیر آلمان در ایالات متحده آمریکا گفت، برلین از قصد واشنگتن برای کاهش حضور نظامی در این کشور تا 9500 نیرو آگاه شده است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ اظهار داشت واشنگتن در حال کاهش تعداد نظامیانش در آلمان به 25 هزار تن است و در ادامه به بدهی چندین میلیارد دلاری آلمان به ناتو اشاره نمود.

امیلی هابر، سفیر آلمان در ایالات متحده آمریکا دوشنبه در کنفرانس مجازی شورای روابط خارجی گفت: ما از این گام آگاه شده ایم. اطلاع داریم که پنتاگون موظف شده است تا روی جزئیات این اقدام کار کند.

این دیپلمات تاکید نمود، حضور آمریکا در آلمان به منظور دفاع از آلمان یا مساله دفاع از امنیت دو سوی آتلانتیک نیست بلکه موضوع قدرت آمریکا در آفریقا و آسیاست و یک قطب کلیدی برای مداخله در دیگر بخش های دنیا به است.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان صحبت هایش بار دیگر از اقدام آلمان برای واردات نفت روسیه انتقاد نموده و از شرایط روابط تجاری دوجانبه ابراز نارضایتی نموده بود. در حال حاضر، 34 هزار و 500 نیروی آمریکایی در آلمان، در کنار 17 هزار غیرنظامی آمریکایی و 12 هزار غیرنظامی آلمانی که در پایگاه های نظامی در این کشور کار می نمایند، مستقر هستند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در یک نشست کابینه گفته است: خب ما از آلمان دفاع می کنیم و آن ها تخلف می نمایند. این منطقی نیست. بنابراین من می گویم که ما تعداد را به 25 هزار سرباز کاهش می دهیم. اعضای ناتو دیگر نباید خیلی زیاد به آمریکا متکی باشند که بار هزینه های حفظ این ائتلاف را به دوش بکشد.

دونالد ترامپ همچنین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، آلمان را متهم کرد که در بحث تجاری بسیار بد با آمریکا برخورد نموده است.

او گفت: ما در این مورد با آن ها مذاکره می کنیم اما در حال حاضر، من از توافقی که آن ها مایل هستند تا حاصل گردد، راضی نیستم. آن ها طی این سال ها صدها میلیارد دلار هزینه در بحث تجاری روی دست آمریکا گذاشته اند، بنابراین ما در تجارت آسیب دیدیم و از ناتو هم آسیب دیدیم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه مدعی شد که آلمان از حضور این نظامیان نفع می برد زیرا سربازان پول هایشان را در این کشور خرج می نمایند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 757

به "ترامپ خروج 9500 نظامی آمریکایی از آلمان را تایید کرد، واکنش برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خروج 9500 نظامی آمریکایی از آلمان را تایید کرد، واکنش برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید