ورود سازمان ملل به خط بحران میان اربیل و بغداد

به گزارش سرگرمی تفریحی، منابع عراقی اعلام کردند، تنها مانع در برابر تصویب بودجه 2021 اختلاف درباره سهم اقلیم کردستان عراق است و در این راستا سازمان ملل برای حل اختلاف بین اربیل و بغداد وارد خط بحران شده است.

ورود سازمان ملل به خط بحران میان اربیل و بغداد

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق در دیدار با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که بارزانی قادر به تثبیت سهم کردستان از بودجه سال 2021 عراق و حفظ وحدت طرف های کرد است.

دو طرف در این دیدار بر لزوم حل اختلافات براساس قانون اساسی عراق تأکید کردند.

به گفته منابع تنها مانعی که بر سر راه تصویب بودجه 2021 است، سهمیه اقلیم کردستان از بودجه است. نمایندگان فراکسیون های شیعه در مجلس عراق خواهان تصویب بودجه در داخل مجلس از طریق رأی گیری هستند نه با توافق.

علاوه بر این فیان صبری، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک کردستان در مجلس عراق گفت: مذاکرات بین مرکز و اقلیم همچنان برای رسیدن به توافق نهایی درباره سهمیه اقلیم ادامه دارد. تمام مذاکرات درباره نفت و گذرگاه های مرزی براساس قانون اساسی است. اقلیم کردستان با تحویل روزانه 250 هزار بشکه نفت به بغداد و نیمی از درآمدهای نفتی موافق است و دولت فدرال باید تعهد بدهد که سهم کردستان را طبق قانون اساسی بدهد.

در این راستا میاده النجار، نماینده حزب دموکراتیک کردستان گفت، یک هیئت کرد طی دو روز آینده برای نهایی کردن سهم اقلیم با فراکسیون های سیاسی به بغداد سفر خواهد کرد. سهمیه اقلیم کردستان این هفته مشخص خواهد شد و بعد از آن موعد تصویب بودجه مشخص می شود.

کمیته مالی مجلس عراق یکشنبه نشست های خود را بعد از تکمیل تمام اقدامات مربوط به بودجه ازسرگرفت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1286

به "ورود سازمان ملل به خط بحران میان اربیل و بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سازمان ملل به خط بحران میان اربیل و بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید