واکنش اتیوپی به اقدامات بازدارنده آمریکا در قبال این کشور

به گزارش سرگرمی تفریحی، اتیوپی ضمن ابراز ناامیدی شدید خود از اقدام آمریکا در تعلیق معافیت های مالیاتی صادرات این کشور به بازارهای آمریکا، از واشنگتن خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

واکنش اتیوپی به اقدامات بازدارنده آمریکا در قبال این کشور

به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، وزارت تجارت اتیوپی در بیانیه ای خاطرنشان کرد که به شدت از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای به تعلیق درآوردن معافیت های مالیاتی صادرات اتیوپی به بازارهای این کشور بر اساس توافقنامه تجاری آفریقا ناامید شده است.

بایدن در نامه ای برای کنگره ضمن اشاره به موارد بزرگ نقض حقوق بشر که دولت اتیوپی در حق ساکنان اقلیم تیگرای مرتکب شده، خاطرنشان کرد که میخواهد اتیوپی را از قانون رشد و فرصت ها در آفریقا خارج کند. این قانون به اتیوپی این امکان را می داد منسوجات و دیگر کالاهای تولیدی خود را بدون پرداخت عوارض گمرکی به آمریکا صادر کند.

آدیس آبابا تاکید نمود: این تصمیم بر هزاران تن از مردم اتیوپی که زندگی شان به کار نساجی متکی است، تاثیر خواهد گذاشت.

طبق گزارش شبکه سی ان ان، بعضی مقامات عالی رتبه دولت بایدن خاطرنشان کردند که اتیوپی در صورتی که تا سال 2022 اقدامی برای خاتمه دادن به درگیری های موجود در تیگرای و کاهش بحران انسانی نکند، به علت نقض حقوق بشر از قانون صادرات معاف از مالیات به آمریکا حذف خواهد شد.

آنها تاکید نمودند: دولت اتیوپی تا اول ژانویه فرصت دارد برای ماندن در این برنامه که به کشورهای آفریقایی واقع در جنوب صحرای بزرگ فرصت صادرات کالاهای خود به بازارهای آمریکا بدون پرداخت عوارض گمرکی را می دهد، اقدامات فوری را در پیش بگیرد.

درگیری ها در اقلیم تیگرای واقع در شمال اتیوپی به مرحله بسیار سختی رسیده و میلیون ها اتیوپیایی در معرض خطر گرسنگی هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1620

به "واکنش اتیوپی به اقدامات بازدارنده آمریکا در قبال این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتیوپی به اقدامات بازدارنده آمریکا در قبال این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید