هشدار وزیر بهداشت به بزرگان اقتصاد ، اگر نظام سلامت در این بلوا فرو ریخت اقتصادی برپا نخواهد ماند

به گزارش سرگرمی تفریحی، وزیر بهداشت در یادداشتی اینستاگرامی ضمن مقایسه تاب آوری اقتصادی ایران نسبت به سایر کشورها در بحران کرونا نوشت: اقتصاد ما کوچک نشد ولی درآمدهای اقتصادی بیمارستان هایمان، توان جسمی و دریافتی نیروهای صدیقمان و آنچه باید می گرفتیم آب شد. بزرگان اقتصاد یادتان نرود که در این بلوا اگر نظام سلامت فرو ریخت اقتصادی برپا نخواهد ماند.

هشدار وزیر بهداشت به بزرگان اقتصاد ، اگر نظام سلامت در این بلوا فرو ریخت اقتصادی برپا نخواهد ماند

به گزارش خبرنگاران آنلاین، دکتر سعید نمکی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود به تاثیر کرونا بر ابعاد جامعه پرداخت و نوشت:

دیروز آمار تاثیر کرونا بر اقتصاد کشورها را مرور می کردم. با بلندپروازی خود را با یکی از کهن ترین اقتصادها و صاحب مستحکم ترین زیرساخت های بهداشت و درمان اروپا یعنی کشور بریتانیا مقایسه کردم. اقتصاد آنها 25 درصد و اقتصاد کشور عزیزمان 3.5 درصد کوچک شده بود. احساس غرور کردم، بر خود بالیدم که در اوج تحریم های ظالمانه که همه منتظر فروپاشی ما بودند اینگونه از سهمگین ترین بلای قرن در مسابقه ای نابرابر همچون ققنوس از خاکستر خویش سر برآوردیم. لطف الهی، دعای خانواده شهدا و مردمی که با دل های سرشار از ایمان و تلاش شبانه روزی همگان افتخارآفرین شد.

اما یادمان نرود که در همه گیری بیماری های عفونی چرخ های صنعت و تولید در همه عرصه ها آن زمان می چرخد که کارگر و کشاورز و تاجر و کاسب و فعال اقتصادی اولاً بیمار نباشند و ثانیاً هراس از ابتلا به بیماری و تشویش از فقدان مراقبت های مورد نیاز خانه نشینشان نکند. در و دیوار و ماشین آلات بدون نیروی انسانی سالم گچ و سیمان و آهن پاره ای بیش نیست.

فراموش نکنیم که چگونه با هجمه موج اول بیماری نظام سلامت با تکیه بر همت، غیرت و ایثار همه دست اندرکارانش ایثارگرانه به میدان آمدند و نگذاشتند برخلاف کشور انگلیس که بیمارانش در پارک و خیابان ماندند، حتی یک بیمار در پشت در بیمارستانی سرگردان شود و مرگ و میرمان با همه کاستی ها با آنها قابل قیاس نبود.

در روزهایی که خود سپر و حفاظ مراقب کم داشتند دل به آتش زدند و بیماری را مهار کردند. مبتلا و شهید شدند ولی به مردم کشورشان ایمان و اعتقاد بخشیدند و سپس شیوه نامه نوشتند که چگونه به کار بازگردیم، بکاریم، درو کنیم، تولید کنیم و چرخ های صنعت را بچرخانیم و پیام دادند که باز هم در کنارتان هستیم، نهراسید. در لباس های غیرقابل تحمل شبانه روز با سیلاب عرق می کوشیم تا شما با خیال راحت و کمال سلامت در تاب آوری سرزمینمان در مقابل آنان که بر ما ظلم تحریم را روا داشتند بایستید.

ما در زیر بار سنگین پژمرده و مچاله می شویم تا ایران شاداب و سرافراز در عرصه جهانی بدرخشد ولی مغفول نماند که تخت هایمان کمتر، به دلیل تحریم ها تهیه دارو، تجهیزات و لوازم حفاظتی بسیار سخت تر، تعداد پزشک و پرستارمان هم از کشور انگلیس کمتر بود. فراموش نکنیم که دولت انگلیس فقط برای بخش سلامت بیش از 22 میلیارد دلار هزینه کرد و ما پس از حدود هفت ماه از یک میلیارد دلار تخصیصی کمتر از 30 درصد را گرفته ایم. یادمان نرود که پرستاران و پزشکان و کادر بهداشتی انگلیس علاوه بر دریافت پاداش قابل توجه، خاتمه ماه مطالبه ای از دولت ندارند و من شرمسار کادر بهداشت و درمانی هستم که ماه هاست مطالباتشان معوق مانده است و باز هم کریمانه و عاشقانه خدمت می کنند.

اقتصاد کوچک نشد ولی ما درآمدهای اقتصادی بیمارستان هایمان، توان جسمی و دریافتی نیروهای صدیقمان و آنچه باید می گرفتیم آب شد. بزرگان اقتصاد یادتان نرود که در این بلوا اگر نظام سلامت فرو ریخت، اگر تاب آوری خدمت گزاران این عرصه از دست رفت، اگر دارو و تجهیزات نبود اقتصادی برپا نخواهد ماند، پس دریابید اجزای نظام بی بدیل را که با این شیوه که می گذرد به یاد شعر حافظ افتادم که فرمود: یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 948

به "هشدار وزیر بهداشت به بزرگان اقتصاد ، اگر نظام سلامت در این بلوا فرو ریخت اقتصادی برپا نخواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر بهداشت به بزرگان اقتصاد ، اگر نظام سلامت در این بلوا فرو ریخت اقتصادی برپا نخواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید