تور ارزان آلمان: نماینده اتحادیه ناشران با نمایندگان اتحادیه های منطقه ای و بین المللی در فرانکفورت ملاقات می نماید

به گزارش سرگرمی تفریحی، مهدی عمرانلو، مسئول کارگروه بین الملل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به برنامه های این اتحادیه برای حضور در هفتاد و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت در چهار محور، گفت: محور اول این است که ما بعد از سال ها حضور در نمایشگاه و معرفی آثار ناشران، بحث فروش رایت برای بعضی کتاب ها انجام شد و اتفاق های خوبی افتاد.

تور ارزان آلمان: نماینده اتحادیه ناشران با نمایندگان اتحادیه های منطقه ای و بین المللی در فرانکفورت ملاقات می نماید

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

وی اضافه کرد: وقتی نگاه حرفه ای به موضوع داشته باشیم می بینیم که حضور آژانس های ادبی در این میان لازم است، زیرا غیر از مذاکراتی که در نمایشگاه می گردد، یکسری پیگیری ها هم بعد از آن باید انجام داد تا کار به پایان برسد.

عمرانلو با بیان اینکه چنین اقداماتی نه در دامنه فعالیت اتحادیه است و نه ناشران به تنهایی می توانند این کار را انجام دهند، اسم کرد: به همین علت به هیات مدیره اتحادیه پیشنهاد شد که ناشران به وسیله آژانس های فعال در نمایشگاه فرانکفورت، آثار خود را در این رویداد بین المللی و سایر نمایشگاه های کتاب جهانی ارائه دهند.

وی تاکید نمود: محور دوم برنامه های اتحادیه نشست با نمایندگان اتحادیه ها و سندیکاهای منطقه ای و بین المللی حوزه نشر است، این نشست ها به استفاده ما از تجارب کشور های دیگر بخصوص مسائل ناشران در بحران کرونا یاری خواهد نمود.

عمرانلو با بیان اینکه در این زمینه ملاقات با روسا و نمایندگان این تشکل ها را پیش بینی نموده ایم، گفت: در این زمینه می توانیم از تجارب آن ها درباره اعمال سیاست های دولت های مختلف طی یکسال و نیم گذشته در دوران کرونا بعلاوه حمایت های اتحادیه ها از ناشران برای ادامه فعالیت در این شرایط استفاده کنیم.

وی با اشاره به نتایج این ملاقاتها و تاثیر آن در صنعت نشر کشور، اسم کرد: کوشش می کنیم بعد از نمایشگاه ، مجموع نظرات، تجربیات و دیدگاه های ارائه شده را در قالب پیشنهاد جمع آوری نموده و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعلاوه اتحادیه برای اجرا ارائه دهیم.

عمرانلو بعلاوه به سومین محور برنامه های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نمایشگاه فرانکفورت اشاره نمود و گفت: این محور به موضوع آموزش و تعامل ما با بخش آموزشی نمایشگاه اختصاص دارد، در کوششیم بتوانیم برنامه های آموزشی سال های گذشته را در قالب آموزش های حضوری و آنلاین ادامه بدهیم تا مسائل و تجارب کلان حوزه نشر بین الملل را به ناشران داخلی منتقل کنیم.

وی از حضور مجازی در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت به اسم محور چهارم این برنامه ها نام برد و تاکید نمود: در این زمینه کوشش داریم بتوانیم علاوه بر عرضه و معرفی آنلاین کتاب ها، از پنل ها و آموزش های آنلاین نمایشگاه را رصد کنیم و در اختیار اعضا و ناشران قرار دهیم.

عمرانلو با بیان اینکه بنده به نمایندگی از اتحادیه ناشران و کتابفروشان در نمایشگاه فرانکفورت حضور دارم، گفت: در کوششیم ناشرانی که علاقه مند به ارائه آثار خود در نمایشگاه فرانکفورت هستند را با آژانس های ادبی هماهنگ کنیم، زیرا بخش عمده ناشران حرفه ای که هر سال در این رویداد حضور دارند، برای ارائه آثار خود آمادگی دارند.

هفتاد و سومین نمایشگاه کتاب فرانکفورت 20 تا 24 اکتبر 2021 (28 مهر تا دوم آبان 1400) برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1544

به "تور ارزان آلمان: نماینده اتحادیه ناشران با نمایندگان اتحادیه های منطقه ای و بین المللی در فرانکفورت ملاقات می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: نماینده اتحادیه ناشران با نمایندگان اتحادیه های منطقه ای و بین المللی در فرانکفورت ملاقات می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید