دریافت مطالبات کتابفروشی&zwnjهای پاییزه و پاسخ اداره کتاب به حواشی

به گزارش سرگرمی تفریحی، دریافت مطالبات کتابفروشی های عضو طرح پاییزه کتاب 99 و پاسخ اداره کتاب وزارت ارشاد به حواشی مربوط به یک کتاب، ازجمله اخبار مهم حوزه کتاب در این هفته بودند.

دریافت مطالبات کتابفروشی&zwnjهای پاییزه و پاسخ اداره کتاب به حواشی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، پس از چندهفته انتشار گزارش های یک هفته با کتاب که تعداد اخبارشان تک رقمی بود، شمار خبر های گزارش این هفته اخبارِ برگزیده کتاب، به 14 عنوان رسیده است. گزارش این هفته البته عنوان خارجی و بین المللی ندارد.

3 خبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک خبر از انتشارات سروش، در ابتدای گزارش مرور می شوند. اهدای کتاب های رئیس پیشین سازمان صدا و سیما به فرهنگسرای اندیشه، معرفی نامزد های بخش رمان و مجموعه داستان جایزه جلال، معرفی برگزیدگان جایزه فرشته و مسابقه کتابخوانی پویا هم از دیگر خبر هایی هستند که در ادامه گزارش مرور می شوند. یک خبر از بازسازی اسناد خطیِ کتابخانه ملی، رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید محمدباقر صدر و راه اندازی سامانه باشگاه معلمان مؤلف هم 3 خبر دیگری هستند که از کتابخانه ملی، پژوهشگاه شهید صدر و انتشارات مدرسه مرور می کنیم.

شروع دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی و افتتاح نمایشگاه کتاب ایران در افغانستان هم دو خبر خاتمهی گزارش این هفته هستند.

در ادامه مشروح گزارش اخبار برگزیده حوزه کتاب را در سومین هفته آذرماه 99 می خوانیم.

توضیحات اداره کتاب ارشاد درباره حواشی یک کتاب

پیرو انتشار گسترده مطالبی درباره انتشار کتاب منتشر نشده ای با موضوع کرونا که حاوی توصیه ای بر خلاف موازین شرع بود، دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز شنبه این هفته در اطلاعیه ای بیان کرد نسخه های این کتاب توزیع نشده اند.

تمدید ثبت نام تسهیلات حمایت از ناشران

علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه 17 آذر از تمدید ثبت نام تسهیلات حمایتی کم بهره به ناشران خصوصی تا 28 آذرماه اطلاع داد و گفت: با توجه به تعطیلی های اخیر برای قطع زنجیره کرونا، مدت ثبت نام وام کم بهره تا تاریخ 28 آذر تمدید شد.

دریافت مطالبات کتابفروشی های پاییزه کتاب

طبق خبری که این هفته منتشر شد، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد به عنوان متولی طرح پاییزه کتاب 99، طی 13 روز کاری با 816 کتابفروشی فعال عضو این طرح تسویه حساب نموده است.

انتصاب مدیرعامل جدید انتشارات سروش

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انتشارات سروش این هفته با حضور احمد شهریاری، معاون اقتصادی و سرمایه انسانی صداوسیما و اعضای هیئت مدیره این انتشارات برگزار گردید و از زحمات و موفقیت های ابراهیم شمشیری، مدیرعامل سابق انتشارات سروش تقدیر و سعید کرمی با حکم احمد شهریاری به مدیرعاملی این انتشارات منصوب شد.

همچنین اولین جلسه شورای مدیران این انتشارات، روز سه شنبه 18 آذر، همزمان با اولین روز کاری کرمی با حضور وی، شمشیری مدیرعامل پیشین، مدیران و کارکنان این مجموعه برگزار گردید.

اهدای کتاب های ضرغامی به فرهنگسرای اندیشه

یکی دیگر از خبر های این هفته که مرتبط با سازمان صدا و سیما می شد، توسط ناصر امین زاده رئیس فرهنگسرای اندیشه اعلام شد که از اهدای 237 جلد کتاب به کتابخانه این مرکز توسط عزت الله ضرغامی رئیس پیشین سازمان صدا و سیما اطلاع داد.

معرفی نامزد های بخش رمان جایزه جلال

نامزد های نهایی بخش رمان سیزدهمین جایزه جلال آل احمد توسط هیئت داوران این جایزه انتخاب و این هفته معرفی شدند.

معرفی نامزد های بخش مجموعه داستان جایزه جلال

عصر چهارشنبه این هفته همچنین خبر اعلام نامزد های نهایی بخش مجموعه داستان جایزه جلال منتشر شد.

معرفی برگزیدگان ششمین جایزه فرشته

ششمین دوره جایزه بین المللی فرشته، این هفته برگزیدگان خود را در دو بخش عکس و داستان شناخت.

معرفی برگزیدگان دومین مسابقه کتاب خوانی پویا

امین زینلی دبیر مسابقه کتاب خوانی پویا روز یکشنبه 16 آذر از خاتمه دومین دوره این مسابقه با موضوع کتاب پیامبر و قصه هایش و اعلام اسامی برندگان آن اطلاع داد.

بازسازی بیش از هزار سند وقفی در کتابخانه ملی

محمد حدادی مدیرکل بازسازی و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این هفته از بازسازی اسناد مربوط به وقف اطلاع داد و گفت: بیش از هزار سند مرتبط با وقف در اداره کل بازسازی و حفاظت این سازمان بازسازی شده که می توان به وقف اسناد مربوط به مساجد، حمام، مدرسه، وقف املاک و اراضی جهت امور خیریه و برگزاری تعزیه و مراسم مذهبی اشاره نمود.

رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید محمدباقر صدر

آئین رونمایی از کتاب نا شامل زندگی نامه شهید سید محمدباقر صدر، نوشته مریم برادران روز دوشنبه این هفته توسط پژوهشگاه شهید صدر، با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار گردید.

راه اندازی سامانه باشگاه معلمان مؤلف

طبق خبری که سه شنبه این هفته منتشر شد، بنا شده انتشارات مدرسه با هدف شناسایی و بهره گیری از تولیدات و آثار معلمان مؤلف سامانه باشگاه معلمان را راه اندازی کند.

شروع دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی

جلسه شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی، عصر یکشنبه 16 آذر در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، با حضور عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی به صورت تلفیقی حضوری و برخط، برگزار گردید که با برگزاری این جلسه، این دوره از جشنواره مذکور کلید خورد.

افتتاح نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در بلخ

طبق خبری که روز شنبه این هفته منتشر شد، رایزنی فرهنگی کشورمان در افغانستان، نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران را در استادیوم امام خمینی (ره) استان بلخ افتتاح کرد. این رویداد با همکاری و تشریک مساعی 41 ناشر (30 ناشر ایرانی و 11 ناشر افغان) برگزار و در آن 7000 عنوان و 35000 جلد کتاب عرضه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1122

به "دریافت مطالبات کتابفروشی&zwnjهای پاییزه و پاسخ اداره کتاب به حواشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت مطالبات کتابفروشی&zwnjهای پاییزه و پاسخ اداره کتاب به حواشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید