میراث فرهنگی خراسان رضوی و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش سرگرمی تفریحی، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امضا شد.

میراث فرهنگی خراسان رضوی و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی این استان در جلسه امضای تفاهم نامه که در این اداره کل برگزارشد، با بیان این مطلب اضافه کرد: آستان قدس رضوی بیشترین منابع تخصصی را در همه زمینه ها در اختیار دارد و دارای اسناد و مدارک منحصر به فرد است.

وی با بیان این که میراث فرهنگی، علاوه بر آثار تاریخی، میراث طبیعی و فرهنگی را نیز در فهرست میراث ملی به ثبت می رساند، ادامه داد: امروزه تمام جهان با ثبت آثارشان کوشش می نمایند، هویت فرهنگی و تاریخی شان را حفظ نمایند.

مکرمی فر با اشاره به تعداد موزه های کشورهای توسعه یافته اظهار کرد: ما نیز باید کوشش کنیم تعداد موزه های خود را افزایش دهیم و آستان قدس این ظرفیت را دارد که در بسیاری از شهرستان های خراسان رضوی موزه ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به مفاد تفاهم نامه گفت: براساس این تفاهم نامه کوشش خواهیم کرد، آثار آستان قدس رضوی را نیز به ثبت ملی برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بهره مندی طرفین از امکانات فنی، هنری و کتابخانه ای برای معرفی آثار، برگزاری دوره های علمی آموزشی مشترک، استفاده از ظرفیت فراوری آثار هنری و ظرفیت های نمایش و ارائه آثار طرفین، مشارکت در چاپ و انتشار منابع فرهنگی و هنری مرتبط با مجموعه و مجلات علمی و تخصصی حوزه موزه ها از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

مکرمی فر اضافه کرد: همچنین اقدامات مشترک برای حفظ، صیانت و معرفی میراث مکتوب اسلام و ایران و تبلیغ جلوه هایی از تمدن اسلامی ایرانی و فرهنگی رضوی، فراهم کردن زمینه همکاری تخصصی و تبادل اطلاعات کارشناسی و آثار و نفایس موزه ای، در اختیار قرار دادن مواد و اسناد مطالعاتی و فرهنگی موجود شامل نسخ خطی، اسناد، انتها نامه ها، منابع الکترونیکی، منابع دیداری و شنیداری مطبوعات و... که مربوط به موضوعات مورد نظر و مشترک مطالعاتی از دیکر زمینه های همکاری است.

همچنین در این جلسه سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تشکیل کارگروه ویژه و اجرایی بین میراث فرهنگی استان و آستان قدس رضوی را پیشنهاد کرد و گفت: در سه شنبه های فرهنگی به دنبال معرفی معرفی گنجینه های نفیس هستیم که در این زمینه همکاری دو دستگاه وجود دارد.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در 10 ماده و 32 بند به امضای ابوالفضل مکرمی فر و سید جلال حسینی رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 98

به "میراث فرهنگی خراسان رضوی و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی خراسان رضوی و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید