ملایر در اهدای عضو در استان همدان پیشتاز است

به گزارش سرگرمی تفریحی، مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: شهرستان ملایر درصد قابل توجهی از اهدای عضو استان همدان را به خود اختصاص داده است.

ملایر در اهدای عضو در استان همدان پیشتاز است

به گزارش خبرنگار از ، دکتر ترکاشوند,مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در مراسم قدردانی از خانواده های اهدا کننده عضو این شهرستان با بیان اینکه ملایر در اهدای عضو در استان همدان پیشتاز است گفت: علت این موضوع در فرهنگ سازی مناسب و هم اعتقادات مردم است و البته نباید همکاری خوب بخش بهداشت و درمان و مجمع خیرین سلامت را هم از نظر دور داشت.

او بعلاوه گفت: برای ارج نهادن به اهداکنندگان عضو، قطعه ای برای این عزیزان سفر نموده در آرامستان شهرستان ملایر در نظر گرفته شده است.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی استان همدان هم گفت: در سال گذشته 40 مورد مرگ مغزی در استان ثبت شد که 5 مورد از این افراد به علت ابتلا به ویروس کرونا از لیست اهدای عضو حذف شدند و پس از گفت وگو و مشاوره های لازم به 35 خانواده مرگ مغزی، 15 خانواده به اهدای عضو رضایت دادند.

ترکاشوند با بیان اینکه از این 15 خانواده افراد مرگ مغزی اهداکننده، هشت خانواده از شهرستان ملایر بودند، اضافه نمود: فرهنگسازی مناسب و پیگیری مستمر مجمع خیرین و شبکه بهداشت و درمان در گرفتن رضایت از خانواده ها مهم و تاثیر گذار بود.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1521

به "ملایر در اهدای عضو در استان همدان پیشتاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملایر در اهدای عضو در استان همدان پیشتاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید